۷۲۳۳۸۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بدترین عادت‌های غذایی قبل از خواب

نمی‌توانید بخوابید؟ ممکن است علتش چیزی که خورده‌اید باشد. توصیه‌های زیر را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی کمک‌تان می‌کنند بهتر بخوابید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: نمی‌توانید بخوابید؟ ممکن است علتش چیزی که خورده‌اید باشد. توصیه‌های زیر را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی کمک‌تان می‌کنند بهتر بخوابید.

شام را خیلی زود می‌خورید

اگر شام‌تان را حدود ساعت ۵ خورده باشید و تا ساعت ۱۱ شب که به رختخواب می‌روید چیزی نخورید، گرسنگی مانع خواب‌تان می‌شود. شاید یکی دو ساعت بعد از شام به یک اسنک کوچک نیاز دارید تا راحت‌تر و بدن احساس گرسنگی به خواب بروید. بهترین اسنک پیش از خواب می‌تواند چیزی مثل پنیر و بیسکوئیت باشد.

پنیر سخت بهتر از پنیر نرم است، زیرا پنیر سخت، تیروسین بیشتری دارد؛ ترکیبی که به خواب کمک می‌کند. اسنک پیش از خواب باید ۶۵ درصد کربوهیدرات و ۳۵ درصد پروتئین باشد و تقریبا ۲۵۰ کالری داشته باشد. یک کاسه‌ی کوچک غلات همراه با شیر کم چرب نیز اسنک بسیار خوب دیگری است که می‌توانید قبل از خواب بخورید. اما توجه داشته باشید که دیر وقت نخورید چون ممکن است دچار سوزش معده یا مشکلات دیگر شوید.

بدترین عادت‌های غذایی قبل از خواب

بعد ازظهر قهوه می‌نوشید

ممکن است فکر کنید نیاز به قهوه دارید تا بتوانید در ساعات پایانی روز تمرکزتان را برای انجام کارهای باقیمانده حفظ کنید اما شش ساعت طول می‌کشد تا بدن‌تان فقط نیمی از کافئینی را که مصرف کرده‌اید هضم کرده و از سیستم‌تان دفع کند. این محرک می‌تواند مضطرب‌تان کند و منجر به بیخوابی‌تان شود. روزانه تقریبا 250 میلی گرم کافئین، متوسط حساب می‌شود. بسیاری از کارشناسان خواب توصیه می‌کنند بعد از ظهرها قهوه ننوشید.

شام سنگین می‌خورید

پُرخوری مطمئنا باعث احساس ناراحتی می‌شود، مخصوصا اگر دیروقت غذا بخورید. بدن عادت دارد وقتی نشسته یا ایستاده‌اید غذا را گوارش کند، نه وقتی که دراز کشیده‌اید. دراز کشیدن می‌تواند پروسه‌ی گوارش را طولانی‌تر کند و در نتیجه خواب‌تان را بهم بزند.

بدترین عادت‌های غذایی قبل از خواب

شامی که می‌خورید تند و پُرادویه است

غذاهای تند و پرادویه موجب سوزش معده و بد هضمی در شب می‌شوند. وقتی دراز می‌کشید، جاذبه‌ی زمین به نفع‌تان عمل نمی‌کند و مواد تندی که خورده‌‌اید وارد مری شده و دچار ریفلاکس می‌شوید، در نتیجه خواب‌تان مختل می‌شود. ضمنا شواهد علمی نشان می‌دهند که خوردن غذاهای تند پیش از خواب احتمال کابوس دیدن را بیشتر می‌کند.

رژیم غذایی‌تان بسیار محدود است

رژیم‌های غذایی سخت و محدود کننده مناسب همه‌ی افراد نیستند. به اندازه‌ی کافی غذا نخوردن می‌تواند موجب اختلال خواب شود. هیچکس دوست ندارد گرسنه به رختخواب برود. احساس ناراحتی ناشی از گرسنگی و اضطراب ناشی از آن می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.

غذاهایی که به خواب کمک می‌کنند نمی‌خورید

با آب آلبالو، موز، کیوی و یخ برای خودتان یک اسموتی عصرگاهی درست کنید. موز منیزیم دارد و برای خواب خوب است، آلبالو نیز به افزایش تولید ملاتونین کمک می‌کند و کیوی هم سطح سروتونین را در بدن بالا می‌برد. سروتونین هورمونی است که به آرام سازی ذهن و بدن کمک می‌کند.

بدترین عادت‌های غذایی قبل از خواب

پیش از خواب بستنی می‌خورید

خوردن لبنیات پُر چرب می‌تواند خواب‌تان را دچار اختلال کند. مواد غذایی پُر چرب و کم فیبر منجر به بیخوابی و کاهش کیفیت خواب می‌شوند. غذاهای پُر چرب موجب ریفلاکس شده و از این طریق نیز خواب را بهم می‌زنند. چربی، دیرتر از بقیه مواد غذایی معده را ترک می‌کنند، یعنی بعد از پروتئین و کربوهیدرات، بنابراین اجتناب از غذاهای پُر چرب در ساعات نزدیک به زمان خواب، راهکار هوشمندانه‌ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج