جاباما
۷۳۹۴۶۲
۱۱ نظر
۵۰۳۲
۱۱ نظر
۵۰۳۲
پ

چرا فرزند بزرگتر از بقیه باهوش‌تر است؟

زمانی که فرزندان یک خانواده با هم نمی‌سازند زندگی برای همه سخت میشود و زمانی که با هم دست برادری می‌دهند انگار بار سنگینی از روی دوش مادر و پدر برداشته شده است.

برترین ها - ترجمه از آرمان رمضانی: زمانی که فرزندان یک خانواده با هم نمی سازند زندگی برای همه سخت میشود و زمانی که با هم دست برادری می دهند انگار بار سنگینی از روی دوش مادر و پدر برداشته شده است.

چرا فرزند بزرگتر از بقیه باهوش‌تر است؟

رابطه میان فرزندان در خانواده شبیه به آهنگ بیتر سوئیت سیمفونیست ( نام آهنگی از گروه بریتانیایی "د ورو"), همیشه باید انتظار وقوع رعد و برق را داشته باشید. اگر شرایط این گونه باشد که یکی از فرزندان، توجه بیشتری از والدین دریافت کند، معمولا کودک دیگر مسیر سرکشی را در پیش می گیرد.

می دانیم در اکثر مواقع فرزند بزرگتر از بقیه باهوش تر است، حال می خواهیم با هم دلیل این موضوع را بررسی کنیم:

محرک های روانی بیشتری از والدین دریافت می کنند

بسیاری بر این باورند که فرزند اول برای پدر و مادر عزیزتر است در نتیجه آنها محرک های روانی بیشتری دریافت می کنند. این توجه اضافه، فشاری دائمی به کودک وارد می کند که باعث تشدید سرعت رشد بخش خاکستری مغزشان می شود.

حمایت عاطفی بیشتر از طرف والدین

بر اساس فرهنگ مردم هند، وظیفه نگه داری از والدین در کهنسالی بر دوش نخستین فرزند است و این موضوع سبب می شود در کودکی توجه و رسیدگی بیشتری از پدر و مادر دریافت کنند. این توجه بیشتری مانند نیرویی عمل می کند در راه رشد ذهنی بیشتر کودک.

دفن شدن زیر آرزوهای به واقعیت تبدیل نشده ی والدین

با توجه به این که معمولا والدین نخستین فرزندشان را مسئول رسیدن به آرزوهای سرکوب شده شان می دانند در نتیجه در بیشتر مواقع فرزندان نخست، زندگی حرفه ای موفق تری دارند. پدر و مادر با انرژی بیشتری برای موفقیت فرزند نخستشان می جنگند در نتیجه در زندگی موفق تر خواهند بود.

سرعت یادگیری بیشتر

فرزند اول مسائل خانواده را بهتر و بیشتر درک می کند چرا که نسبت به بچه های دیگر زودتر متولد شده است. او با تولد خواهر یا برادر، طعم حس مسئولیت پذیری را می چشد. بزرگ ترین فرزند در اکثر مواقع نقش شبه پدر/مادر را برای خواهر یا برادر کوچکترش بازی می کند و این موضوع باعث رشد ذهنی بیشتر کودک می شود.

گرایش بیشتر به خانواده

مسائل خانواده برای فرزند نخست اهمیت بیشتری دارد و به نسبت دیگر فرزندان، دلسوز تر است. فرزند نخست نسبت به مسائل خارجی هم مسئولیت پذیرتر خواهد بود چرا که از اوایل کودکی آموخته خانواده اولویت اول است و باید برای آن فداکاری نمود. بر خلاف فرزندان کوچک تر که سرشان در آسمان ها سیر می کند، اولین فرزند روی زمین و سرگرم واقعیت است و این خود دلیل دیگریست برای هوشمند تر بودن آنها.

نصیحت ها و توصیه ها

فرزند بزرگ هر خانواده مانند سیبلیست برای تیر نصیحت آشنایان و اطرافیان. او تحت فشار بستگانش خواهد بود تا به محض یافتن شغل، ازدواج کند و به محض گذشت یک سال از ازدواج، توقع بچه دار شدن پدیدار می شود و این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت. به همین سبب فرزند می آموزد به کدام توصیه اطرافیان عمل کند و از خیر کدام نصیحت ها بگذرد و این گزینش دائمی در طول سال ها، باعث باهوش تر شدن کودک می گردد.

فرزند اول خانواده نسبت به دیگر فرزندان ضریب هوشی بالاتری دارد واین موضوع در مطالعات زیادی ثابت شده است. این حقیقت به صورت علمی ثابت شده است و تحقیقات متفاوتی از آن پشتیبانی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در خانواده ما اصلاچنین نیست

    • بدون نام

      مهمترین دلیلش اینه که مواد غذایی بهتری از بدن مادرش دریافت کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز هم صحبتهای غیر علمی!

    • بدون نام

      برای ما فرزند اول از همه بی وفاتره

    • بدون نام

      فرزند اول باهوش ترهست...
      وشکی دراین نیست
      اما نه به خاطر محب زیادتر دریافت کردن.... برعکس
      چون محبت کم تری دریافت میکنه ومسئولیت پذیرتره

    • بدون نام

      من خودم بزگترم وخواهرم گفت که برترینها راست میگه

    • بدون نام

      کلا فرزند اول بودن خیلی سخته و دردسر داره,همه ازت انتظار دارن,اونم در حد اعلا, فرزند اول موش آزمایشگاهیه,همه چی رو با بچه اول یاد میگیرن و برای بقیه تجربه دارن و کارایی که روی تو امتحان کردن و جواب نگرفتن دیگه تکرار نمیکنن,کلا بچه اول بودن دردسره

      پاسخ ها

      • شبح تاریک

        دقیقا منم همین بلا ها داره سرم میاد

    • بدون نام

      اتفاقا بچه اول معمولا سرنوشت خیلی خوبی هم نداره ،معمولا هم مظلوم تر و مهربان تر اند .

    • بدون نام

      كي گفته؟

    • شبح تاریک

      تقریبا همه اش درسته بجز دریافت محبت بیشتر از والدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج