۷۴۲۳۳۷
۱۴ نظر
۵۰۱۴
۱۴ نظر
۵۰۱۴
پ

بانک آمریکایی:

نفت ۱۲۰ دلاری با توقف صادرات ایران

دومین بانک بزرگ ایالات متحده هشدار داد که در صورت عملی شدن تهدید آمریکا به قطع صادرات نفت ایران، قیمت جهانی نفت تا بشکه ای ۱۲۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: شرکت مدیریت سرمایه مریل لینچ وابسته به بنک آو امریکا، دومین بانک ایالات متحده از نظر ثروت، روز جمعه اعلام کرد که عملی شدن برنامه آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا ماه نوامبر، می تواند موجب افزایش شدید قیمت نفت و رسیدن آن به بشکه ای ۱۲۰ دلار شود.

به نقل از سی ان بی سی، یکی از مدیران ارشد این بانک بزرگ آمریکایی گفت: «به نظر ما، مدیریت قطع کامل صادرات (نفت) ایران بسیار مشکل خواهد بود و احتمالا موجب بالارفتن قیمت ها به بیش از بشکه ای ۱۲۰ دلار خواهد شد.»

در حالی که دولت دونالد ترامپ قصد مجاب کردن مشتریان نفتی به قطع واردات از ایران را به منظور به صفررساندن صادرات نفتی جمهوری اسلامی دارد، کارشناسان در مورد توانایی آمریکا برای حتی به نصف رساندن صادرات نفت ایران ابراز تردید کرده اند.

اوپک و متحدانش تحت فشار آمریکا توافق کرده‌اند که تولید خود را از ابتدای ماه جولای به‌میزان یک میلیون بشکه افزایش دهند. عربستان بخش عمده‌ای از این افزایش را به‌عهده خواهد گرفت و کشورهای امارات، کویت و روسیه نیز هر کدام به‌میزانی تولید خود را بالا می‌برند. اما این توافق هم نتوانسته قیمت نفت را پایین بیاورد و مقامات ارشد دولت آمریکا گفته‌اند خواهان افزایش بیشتر تولید نفت هستند. ترامپ در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از وی خواسته که تولید نفت را ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

به‌خلاف دولت اوباما که صادرات نفت ایران را از طریق تحریم‌ها به‌صورت تدریجی کاهش داد، دولت ترامپ به‌وضوح اعلام کرده که قصد دارد از ماه نوامبر صادرات نفت ایران را به صفر برساند. بر اساس آمارهای موجود، ایران روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می‌کند.

اگر صادرات نفت ایران از ماه نوامبر به نزدیکی صفر برسد، عربستان و متحدانش اقدام به پر کردن جای خالی نفت ایران خواهند کرد و این مسئله ظرفیت ذخیره تولید این کشورها را تا پایان سال ۲۰۱۸ به یک میلیون بشکه و یا حتی کمتر خواهد رساند.

این حجم ظرفیت ذخیره تولید با توجه به میزان افزایش مصرف نفت جهان، پایین‌ترین رقم از زمان بحران نفتی سال‌های ‌۷۴ــ۱۹۷۳ و ۸۱‌ــ‌۱۹۸۰ خواهد بود.

ژان کمپ تحلیلگر مسائل اقتصادی در خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه نوشت: «کاخ سفید یا می‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند یا قیمت بنزین کشورش را متعادل کند، اما غیرممکن است بتواند هر دو را با هم انجام دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم روسیه متحد که برای منافع خودش راحت زیر همه چیز می زند.این است سیاست

    • بدون نام

      لعنت ب ترامپ...

    • بدون نام

      اخه ترامپ اشغال از جون ما چی میخوای ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به ترامپ چیکار دارید! یقه کاسبان تحریم رو بگیرید

    • بدون نام

      خب طبیعتن ایران با استفاده از گروه های مسلح طرفدار نخاهد گزاشت کشوری مثل عربستان راحت نفت استخراج کنه، به نظر من انفجار چاه‌های نفت کشورهایی نظیر عربستان راحت تر از بستن تنگه هرمز هست،،،...

    • بدون نام

      ما در حال حاضر این سومین پیام را ارسال می نماییم اما مسولین مسل آن هست که گوش شنوایی ندارند ومی گذارند موقعی که کار از کار به اتمام رسید ومسل جنگ جهانی دوم شما جنگ آمریکا وژاپن را در نظر بگیرین وبه آن فیلم نگا کنید آن موقعه متوجه می شوید که ما چه میگوییم اما آن زمان گذشته کار امروز فقط برای امروز هست فردا باید کار دیگر وروش دیگر در نظر گرفت وما نظر مان را گفتیم پس خود دانید واسلام

    • بدون نام

      خدا یا در همین ایران تاچند وقت پیش حرف بنزین بود حالا ان کشور جای خودش الانم که ماجرای نفت خدا به خیرکنه

    • خودم

      مگر ما چه میزان نفت تولید میکنیم که با قطع فروش نفت ما قیمت هر بشکه 120دلار شود
      عربستان اعلام کرده تا پایان مرداد ماه یک ملیون و 200هزار بشکه بیشتر تولید میکند.سه کشور میتواند عرض 4ماه جبران فروش نفت ما را انجام دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر رو دقیق بخونید متوجه میشید
        چونکه ذخایر نفتی اوپک میاد پایین

    • بدون نام

      روسیه کدوم وری هست؟

    • ایمان

      ایشالا که به صفر برسه

    • م

      اعتماد به روسيه اشتباست . اگه دوست واقعي ما بود به جاي ايران نفت صادر نميكرد

    • بدون نام

      قبل از قطع کامل صادرات نفت ایران،بهتر است غذا و آب ترامپ را ،کاملأ قطع کنند.

    • بدون نام

      همیشه کرم از خود درخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج