اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۴۶۷۰۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

ابطحی: اصلاحات را با شناسنامه ۲۰ سال پیش نبینید

سید محمدعلی ابطحی؛ فعال سیاسی و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات در روزنامه اعتماد نوشت: اصلاحات را نباید با شناسنامه‌های صادره بیست سال پیش دید. اصلاح‌طلبی که در ایران آغاز شد، قرار بود تفکرات و نظرات متفاوتی که جامعه مدنی را به وجود می‌آورد مبنای رفتار‌ها باشد و هرکس به مردم بیشتر خدمت کند و به آزادی‌های فردی و اجتماعی احترام بیشتری بگذارد.

سيد محمدعلي ابطحي؛ فعال سیاسی و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات در روزنامه اعتماد نوشت: اصلاحات را نبايد با شناسنامه‌هاي صادره بيست سال پيش ديد. اصلاح‌طلبي كه در ايران آغاز شد، قرار بود تفكرات و نظرات متفاوتي كه جامعه مدني را به وجود مي‌آورد مبناي رفتار‌ها باشد و هركس به مردم بيشتر خدمت كند و به آزادي‌هاي فردي و اجتماعي احترام بيشتري بگذارد.

ابطحی: اصلاحات را با شناسنامه ۲۰ سال پیش نبینید

مديران اصلاح‌طلب هم كساني تعريف مي‌شدند كه زمينه‌هاي اين آزادي‌ها و حقوق مدني را گسترش بدهند و شاغول اصلاح‌طلبي در اين بود كه چقدر در اين امر موفق بوده است و جامعه نتيجه كارهاي متفاوت و مردم محور آنها را ببيند. البته مشكلات و واقعيت‌ها هم براي عدم تحقق اصلاحات هميشه بوده است اما كنار آمدن مديران با واقعيت‌ها و گذر دادن مباني اصلاح‌طلبي حتي با حداقل‌ها از ميانه مشكلات هم جزيي از پروژه موفقيت آنها بوده است.

نكته قابل توجه‌تري كه از اصلاح‌طلبان - به خصوص بعد از مشكلات وفشارهاي دهه اخير - انتظار مي‌رود نقد دروني است. مراقبت از اينكه اصلاح‌طلبي در افراد نيست. اصلاح‌طلبي يك انديشه‌اي است كه بايد جاري بماند. بخشي از مديران كه شناسنامه‌هاي اصلاح‌طلبي دارند ولي مباني را فراموش كرده‌اند و در مقابل خيلي‌ها هم هستند كه اصلا شناسنامه اصلاح‌طلبي نگرفته‌اند اما تفكر اصلاح‌طلبي دارند و به آزادي‌هاي جامعه احترام مي‌گذارند و براي آن تلاش مي‌كنند و پاسخگوي مردم هستند.

مثلا پير مديران اصلاح‌طلب - خانم ابتكار - كه بيش از ۱۳ سال فقط عضو دولت است، مسوول امور زنان در دولت است. گزارشي كه نشان بدهد كه حتي با توجه به مشكلات فعلي براي حل عملي مشكلات انبوه زنان و دختران چه كرده‌اند، نشنيده‌ايم و نديده‌ايم. توييت‌هاي همدردي با زنان كار يك مسوول دولتي نيست. آن را كه ما هم بلديم. در مقابل كساني مثل بطحايي، وزير آموزش و پرورش يا نمونه برجسته‌ترش آذري جهرمي كه مُهر اصلاح‌طلبي ندارند، به دليل پاسخگو بودن‌شان خيلي عملكرد اصلاح‌طلبانه‌تر دارند. نقد داخلي نكردن، آسيب همه جناح‌هاي سياسي است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرانه

      اصلاحات این چنانی ابطحی و محمد خاتمی تدارکات چی و مهاجرانی مقیم انگلیس که خط میدهدو عباس عبدی و بقیه نابود باید گردند

    • بدون نام

      زرشک تو دوباره حرف زدی .اصلاح طلب کیلویی چند .یه حزب برانداز و اقتشاشگر .

    • بهروز اباذزی

      اخوی ، من اصولگرا و اصلاح طلب نیستم ولی دیوار ها و موانعی که آقای روحانی با رفتارش بین شما ها و مردم ایجاد کرده رو بردارین و بیاین پیش مردم تا ببینین مردم چی میگن ، روحانی با این رفتارها اصلاح طلبی رو به قبله دراز کرد و خرماش فاتحه شو خورد !!!!!!بیدار شین !!!!! تخم مرغهاتون و تو سبد این دولت نزارین که در آینده نزدیک شکست سختی خواهین خورد !!!!! تعیین کننده انتخابات عامه مردم هستن نه خواص!!!!!!

    • رضا

      اگر کمی آبرو هم دارید مال همان ۲۰ سال پیش است
      واقعا این تئوریسین های اصلاحات هنوز فکر میکنند برای مردم تفکر کاذبشان اصلاحات هنوز علاقمند و طرفدار داره
      زهی خیال باطل
      شماحتی به کلمات نیز رحم نکردید
      مثلا معنی زیبای اصلاح طلبی را برای منافع خود به بازی گرفتید
      شما نه اصلاح طلبید نه اصول گرا
      شما منفعت طلبید
      پس،بس است خواهشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج