۷۵۸۷۸۵
۵ نظر
۵۰۵۰
۵ نظر
۵۰۵۰
پ

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

صنعت خودروسازی با بیش از یک قرن سابقه درخشان هزار و یک خودروی رنگ و وارنگ را عرضه کرده است که بیشتر آن‌ها را می‌شناسیم، اما دامنه خودرو‌ها به همین تعداد ختم نمی‌شود و خودرو‌های غریب و بی‌نام و نشانی نیز وجود دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند، اما شانس و اقبال با آن‌ها همراه نبوده و به شهرت جهانی نرسیده‌اند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: صنعت خودروسازی با بیش از یک قرن سابقه درخشان هزار و یک خودروی رنگ و وارنگ را عرضه کرده است که بیشتر آن‌ها را می‌شناسیم اما دامنه خودروها به همین تعداد ختم نمی‌شود و خودروهای غریب و بی‌نام و نشانی نیز وجود دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند اما شانس و اقبال با آن‌ها همراه نبوده و به شهرت جهانی نرسیده‌اند.

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

این خودروها در بعضی موارد ویژگی‌های قابل توجهی داشته‌اند و نمی‌توان از کنار آن‌ها به همین راحتی گذشت. با این حساب در ادامه قصد داریم به فهرست خودروهای جالبی اشاره کنیم که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است.

رنو آلپاین A۱۱۰

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

نسخه اصلی خودروی آلپاین A۱۱۰ برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ معرفی شد و موفقیت‌های مختلفی را در مسابقات اتوموبیل‌رانی از آن خود کرد. متأسفانه عمر برند آلپاین به دنیا نبود و این برند دچار مشکلات مختلف شد تا در سال ۱۹۷۳ شاهد خرید آلپاین توسط رنو بودیم.

در این بین آلپاین A۱۱۰ توانست به حیات خود در زیر سایه رنو ادامه دهد و تحت عنوان رنو آلپاین A۱۱۰ شاهد تولید این خودرو هستیم. آلپاین A۱۱۰ راهی بازارهای کشورهای مختلفی نشده است و به همین دلیل هم احتمالاً حتی نام این خودرو به گوش شما نخورده، اما جالب است بدانید با خودرویی طرف هستیم که به لحاظ فنی شانه‌ به شانه پورشه کیمن حرکت می‌کند.

رنو آلپاین A۱۱۰ پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری با چهار سیلندر دارد که این موتور ۲۵۲ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و در عرض ۴.۵ ثانیه به شتابی معادل یک‌صد کلیومتر دست پیدا می‌‌کند.

دانکورت D8 GTO - RS

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ تولید شد و پیشرانه ساخت دست آئودی را در قلب خود جای داده است. این موتور میزان 375 اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و در عرض سه‌ سال نسخه‌های مختلفی از آن ساخته شد.

این خودرو دارای سیستم‌ تعلیق جدیدی است که به لطف این سیستم، بدنه آن پهن‌تر طراحی شده است و در نتیجه ثبات بیشتری در جاده دارد. ترمزهای این خودرو نیز شاهد نوآوری‌های جدیدی است تا سرعت بسیار زیاد دانکورت D8 GTO - RS را به راحتی مهار کند. جالب است بدانید این خودرو در عرض ۲.۶۱ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ثانیه دست پیدا می‌کند و در حال حاضر با قیمت گزاف ۱۵۱،۱۷۳ یورو به فروش می‌رسد.

ریماک سی تو

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

شرکت خودروسازی ریماک، مجموعه‌ای کوچک در کرواسی است که خودروهای بسیار سریع و تندرو می‌سازد و همان‌گونه که از نام این خودرو پیداست با دومین نسخه از خودروی ریماک سی طرف هستیم که پیشرانه‌ای قوی‌تر نسبت به نسخه اولیه دارد.

در این خودرو چهار پیشرانه الکتریکی تعبیه شده است که این موتورها قدرت شگفت‌انگیز ۱۹۱۴ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهند. به گفته شرکت ریماک، این خودرو در عرض ۱۱.۸ ثانیه به سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد.

این خودروی سریع‌السیر حدود ۴۱۱ کیلومتر سرعت دارد و نیروی هر کدام از چهار موتور این آن به یکی از چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مازانتی اوانترا ۷۷۱

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

به جرأت می‌توان گفت حتی طرفداران حرفه‌ای خودرو نیز مازانتی اوانترا ۷۷۱ را نمی‌شناسند. این خودرو نمونه قدرتمند‌تر نسخه استاندارد اوانترا است که تنها ۵ دستگاه از آن تولید شده است. مازانتی اوانترا ۷۷۱ به پیشرانه ۷.۰ لیتری از نوع V8 مجهز است و ۷۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مازانتی اوانترا ۷۷۱ در عرض تنها ۳ ثانیه به شتابی معادل یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌‌کند و بیشترین سرعت این خودروی سریع و چابک چیزی حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است.

آلارد جی ۲

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

این خودرو توسط خودروسازان بزرگی مانند کارول شلبی و زورا آرکوس دانتف ساخته شده است. این دو چهره بزرگ صنعت خودروسازی در سال ۱۹۵۰ برند انگلیسی آلارد را در اختیار داشتند.

آلارد جی ۲ در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ تولید شد و یک پیشرانه ۳.۶ لیتری با ظرفیت ۴.۴ لیتر را در این خودرو شاهد بودیم. این خودرو انحصارا برای فروش در بازار آمریکا ساخته شد و همین امر نیز باعث شد تا آینده‌ای روشن را از دست بدهد.

دلیل این امر نیز کاملاً مشخص بود چرا که مشتری‌های خودروهای آمریکا در آن زمان علاقه‌ زیادی به خودروهای قدرتمند داشتند، از طرف دیگر تعادل خوبی میان وزن و محور باریک چرخ‌های این خودرو وجود نداشت. به‌رغم این موارد باز هم آلارد جی ۲ توانست در سال ۱۹۵۰ در مسابقه لمنز مقام سوم را از آن خود کند، هشت سال بعد نیز با تعطیل شدن برند آلارد هواداران آلارد جی ۲ برای همیشه با این خودرو خداحافظی کردند.

شلبی کبرا دیتونا

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

این خودرو با هدف تحت‌شعاع قرار دادن فراری ساخته شد و انصافاً هم در رسیدن به این هدف موفق بود. شلبی کبرا دیتونا در سال ۱۹۶۵ توانست به راحتی مقام اول مسابقات جهانی FIA را از آن خود کند. اما متأسفانه بخت با کبرا دیتونا یار نبود و پس از اینکه چهار سال متوالی در مسابقات لمنز شاهد برتری شلبی کبرا دیتونا بر فراری بودیم با معرفی شلبی GT40، ستاره شلبی کبرا دیتونا کم فروغ شد.

تنها ۶ دستگاه از این خودرو تولید شده است و همچنان در میان کلکسیون‌دارها طرفداران زیادی دارد و تا قیمت ۴ میلیون دلار معامله می‌شود.

جگوار XJ۲۲۰

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که ویژگی‌های جالبی دارد اما همین ویژگی‌ها کار دستش داد و نامش به افسانه‌ها پیوست.

زمانی که برای اولین بار نسخه مفهومی جگوار XJ۲۲۰ معرفی شد در این خودرو شاهد حضور یک پیشرانه قدرتمند ۶.۲ لیتری از نوع V۱۲ بودیم. این پیشرانه ۵۰۰ اسب‌بخار نیرو را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کرد. در نتیجه جگوار XJ۲۲۰ توانست نظر کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کند و چیزی حدود ۱۵۰۰ درخواست خرید برای این خودرو ثبت شد.

اما جگوار XJ۲۲۰ در زمان عرضه نهایی با پیشرانه V۶ راهی بازار شد و قیمت این خودرو نیز نسبت افزایش چشمگیری داشت. این موارد باعث شد تا جگوار XJ۲۲۰ به سرعت از چشم خریداران بیافتد و به‌رغم ویژگی‌های چشم‌گیری که داشت، کنار گذاشته شود.

سیزتا مورودر V16T

خودرو‌های جالبی که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است

شرکت خودروسازی سیزتا تنها چهار سال در صنعت خودروسازی فعال بود و سیزتا مورودر V161T یکی از بهترین خودروهای این برند شناخته می‌شود. این خودرو توسط طراح افسانه‌ای خودروهای لامبورگینی، مارچلو گاندینی طراحی شده بود و به همین دلیل شباهت‌هایی به لامبورگینی دیابلو داشت.

در کنار ظاهر جذاب و استثنایی در سیزتا مورودر V16T با خودرویی طرف بودیم که یک پیشرانه قدرتمند V16 را در خود جای داده بود، این پیشرانه میزان ۵۵۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌داد. تمامی این موارد باعث شده بود تا این خودرو حرف‌های زیادی در مقابل خودروهای تراز اول لامبورگینی داشته باشد اما قیمت سیزتا مورودر V16T نسبت به خودروهای همرده بسیار گران‌تر بود. از طرف دیگر اسم و رسم لامبورگینی نیز باعث شد تا این خودرو در زیر سایه لامبورگینی قرار بگیرد و به‌رغم امکانات خوبی که داشت با توقف تولید روبرو شود.

در این قسمت به پایان فهرست خودروهای جالبی رسیدیم که حتی اسم‌شان هم به گوش شما نخورده است. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم خودروهایی را می‌شناسید که خط و خبر زیادی از آن‌ها به گوش نمی‌خورد، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را نام و مشخصات این خودروها باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پراید رسید به چهل میلیون خاک برسرتون خال برسرتون

    • مایکوباکتریوم

      به جز آلارد تقریبا همشون از خودرهای مطرح هستند
      نمیدونید اطلاعاتتون رو کامل کنید

    • بدون نام

      خوب ما به جز پراید و پژو و سمند مگه نام خودروی دیگه ای هم به گوشمون رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به گوش تو نرسیده

      • بدون نام

        بد نیس شبا ساعت ۱۲به بعد به خیابونای قیطریه یه سری بزنی پر فراری و پورشه ماکان یکشنبه سه شنبه ها باهم جمع میشن کورس میزارن و البته منم با پسرم عموم میرم آخه اونا رفیق فابریکاشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج