۷۵۹۷۷۲
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

عارف: وای به روزی که بگندد نمک!

عارف بر ضرورت اقتدار سازمانی دیوان محاسبات در راستای انجام وظایف محوله و نیز ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات دستگاه ها از سوی دیوان تاکید کرد و گفت: باید نظارت دقیق و غیر محسوس بر عملکرد ناظرین صورت بگیرد چرا که بخشی از مشکلات در فساد اداری ناشی از بی توجهی به نظارت بر عملکرد ناظرین است.اگر روزی ناظرین خود مرتکب تخلف و عدول از قانون شوند باید فاتحه امر نظارتی را در کشور خواند و باید گفت وای به روزی که بگندد نمک!

خبرگزاری خانه ملت: محمدرضا عارف در جمع رئیس و مدیران ارشد دیوان محاسبات کشور با قدردانی از زحمات رئیس، مدیران و کارکنان این نهاد نظارتی با طرح این پرسش که مهمترین ویژگی یک مدیر و کارگزار در یک نظام ارزشی و اسلامی چیست؟ گفت: قطعا در همه دولت ها و حکومت ها، کارآمدی،توانایی و تخصص ویژگی عمومی هر مدیر باید باشد.

ولی آنچه وجه تمایز مدیر در یک نظام ارزشی با سایر نظامات در دنیاست، تعهد،پاکدستی،سلامت و انگیزه معنوی برای خدمت است.اهمیت این ویژگی ها بقدری است که گاهی به خاطر آنها از ویژگی‌های تخصصی عدول می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه اصلاحات انجام شده در قوانین و مقررات در ۴ دهه گذشته در همین ارتباط بوده است و هزینه‌هایی هم در این خصوص داده شده است.

خاطرنشان کرد:در اوایل انقلاب برخی از افراد که فارغ التحصیلان خوب دانشگاه ها و مدیران توانمندی هم بودند بخاطر تاکید بر ویژگی "تعهد" کنار گذاشته شدند و افرادی بعضا بی تجربه ولی دارای تعهد کاری به کار گرفته شدند و هزینه های جابجایی را دستگاه های اجرایی با توجه به اهمیت و ضرورت این ویژگی پذیرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گاهی به برخی افراد که ظرفیت پذیرش مسئولیت نداشتند سمتهای کلانی داده شد و آنها با عملکرد بدشان برای کشور مشکلات عظیمی را ایجاد کردند که هنوز تبعات سوء مدیریت آنها را مشاهده می کنیم و عجیب است که اکنون در مقام مدعی هم ظاهر می شوند.

وی به اهمیت نقش نظارت در یک نظام ارزشی و دینی اشاره کرد و با برشمردن راهبردهای نظارت در یک نظام حکومتی ،گفت:باید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات نظارت جدی شود و همچنین به جای مچ گیری و پیدا کردن کردن سوژه از دستگاه ها باید راهکار پیشگیری از سوی نهادهای نظارتی دنبال شود.

عارف با انتقاد از تسویه حسابهای سیاسی از سوی نهادهای نظارتی با برخی مدیران،اینگونه برخوردها را باعث سرمایه سوزی در کشور دانست و تصریح کرد:متاسفانه شاهد هستیم بخاطر برخوردهای سیاسی با موضوع نظارت از وظیفه ذانی نهادهای نظارتی غفلت می شود و این موضوع باعث شکل گیری برخی تخلفات بخصوص زمینه ساز برخی فسادها در دستگاه ها شده است.

رومیزی به جای زیر میزی رایج شده است

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه قبح فساد ریخته شده است و رومیزی به جای زیر میزی رایج شده است،خاطرنشان کرد:وقتی صحبت از فساد می شود نباید این تلقی ایجاد شود که فساد تنها در نهادهای اجرایی امکان رشد و نمو دارد. متاسفانه نهادهایی که خود باید با فساد برخورد کنند بعضا آلوده به فساد می شوند به همین دلیل دستگاه های نظارتی نباید برای هیچ فردی مصونیت قائل شوند.

وی با انتقاد از کوتاه بودن متوسط عمر مدیریتی در کشور،بر ضرورت سالم سازی دستگاه های اجرایی و حکومتی تاکید کرد و گفت:باید برای نهادهای نظارتی نیروی انسانی واجد شرایط برای نظارت تربیت شود چرا که بعضا مشاهده می شود برخی از کارکنان نهادهای نظارتی با وظایف ذاتی خود آشنایی ندارند.

عارف با بیان اینکه نهادهای مختلف نظارتی باید با یکدیگر تعامل و همکاری های متقابل داشته باشند بر ضرورت رعایت اخلاق در امر نظارت و حرکت در چارچوب قانون و حفظ حرمت ها تاکید کرد و گفت:به نظر می رسد دیوان محاسبات اگر با کمیسیون های مختلف مجلس با هدف بازنگری در قوانین و ساده سازی قوانین تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد در رسیدن به اهداف خود موفق تر عمل خواهد کرد.

وای به روزی که بگندد نمک!

وی بر ضرورت اقتدار سازمانی دیوان محاسبات در راستای انجام وظایف محوله و نیز ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات دستگاه ها از سوی دیوان تاکید کرد و گفت: باید نظارت دقیق و غیر محسوس بر عملکرد ناظرین صورت بگیرد چرا که بخشی از مشکلات در فساد اداری ناشی از بی توجهی به نظارت بر عملکرد ناظرین است.اگر روزی ناظرین خود مرتکب تخلف و عدول از قانون شوند باید فاتحه امر نظارتی را در کشور خواند و باید گفت وای به روزی که بگندد نمک!

برخی می خواهند قهرمان فضای مجازی شوند

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیر دقیق و شایعه سازی در فضای رسانه ای کشور توسط برخی اشخاص و مسئولین ،تصریح کرد:گاهی برخی افراد برای آنکه در فضای مجازی قهرمان شوند اظهارنظرها و شایعاتی را مطرح می کنند که تا مدتها افکار عمومی ذهنشان درگیر اینگونه شایعات می شود .متاسفانه در فضای مجازی هر چه تند و تیز تر صحبت شود با اقبال بیشتری رو به رو می شوند غافل از اینکه قهرمانان فضای مجازی فردا علیه خودشان در همین فضای مجازی عمل خواهند کرد.

وی یکی از مشکلات کشور را تورم قانون دانست و بر ضرورت تنقیح قوانین و پاسخگویی همه دستگاه ها به نهادهای نظارتی بر اساس قانون تاکید کرد.

گفتنی است پیش از سخنان دکتر عارف،دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور گزارشی از عملکرد دیوان محاسبات در در دور جدید مدیریتی ارائه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      همه چی خیلی وقته از نظر ما گندیده من افکارعمو می میگم که هیچ وقت نظارت نمیشه حالا هرتورمی میخواد باشه چه ازنظر شما وچه ازنظرما همیشه فساد واحتکار بدی میشنویم

    • بدون نام

      خاک برسرتهران وری وشمیرانات به کی رای دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی رحمت بر پدرومادرت حرف درستی زدی

    • خدا

      ساعت خواب!!!

    • آرش فرهادی

      داداش تو خودت اصل نمکی...که هم خودش هم ژن خوبش گندید.

    • حسین

      جناب عارف چرا درباره رفتارشنیع همفکرانتان در فتنه چیزی نمیگویید وهنوز دیگران را متهم میکنید،

    • مردم

      عاقبت این نردبان افتادنیست.لاجرم هرکسی بالاتر نشست.سخت استخوانش خواهد شکست.

    • بدون نام

      شماها همون نمک گندیده هستید

    • کامی

      عار ف جان جوک سال گفتی،،بیش از چهار دهه نمک گندیده

    • صبا زندی

      یعنی نمک گندیده ممکنه روی ژن های خوب هم اثر بذاره؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لطفا اینقدر نگین ژن خوب اینا باورشون میشه ....

    • بدون نام

      گندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عارف نمکی سلام

    • بدون نام

      از آقا زاده چه خبر؟ ژن خوبو میگم استاد عارف!

    • بدون نام

      ازآقازاده ژن برتر چه خبر؟؟؟

    • بلوچستان مظلوم

      صدرصد .البته نمک هم باید ژن خوبش باشه جناب عارف تا نگندد...!

    • بدون نام

      آقای عارف شما فرزندت کجاست

      بنام خدا
      از قابلیت های ژن خوب ش از سال ۸۰ در سن ۲۳سالگی چهار شرکت خصوصی راه انداخته و پروژه های چند میلیارد دلاری میگیره
      اصلنم بمن ربط نداره

      ....

    • مهدی

      همه. چیز را از دست دادیم برای بی اختیاری بعضی ها.نمی شود نام کشور برد و ترسید از نام افرادی که از مسئولیت فقط در برابر سیستم ها مسئول باشند و

    • بدون نام

      اقای عارف خودت پسرت وسایر دوستان تان که چند وقت هست از طریق رانت سرمایه های کلان به دست آوردند یعنی نمک گند زده

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      مهمترین مشکل جامعه ما دروغ گفتن مسئولان کشور است کاش یه دادگاه تشکیل میشد بنام (دادگاه اعدام دروغگویان ) بعد هرکس ازمسئولان دروغ میگفت اونجامحاکمه میشد بعداعدام میکردندتابرای بقیه درس عبرتی میشد

    • بدون نام

      ملت فاتحه خیلی چیزارو خوندن:هوا،آب،برق،رفاه،ماهی های خلیج فارس،زاینده رود،دریاچه ارومیه،دریاچه بختگان،گاوخونی و....تازگیها هم که بربالین دریای خزر نشستیم تا ببینیم کی حق ابدی خودمونو تو اونم از دست میدیم.جناب ژن برتر اینم رو بقیه.ازقدیم گفتن:آب که از سر گذشت چه ی وجب چه هزاران وجب.

    • کاوشگر فضایی

      خود شماها همون نمکید ....

    • بدون نام

      حامل ژن خوب

    • بدون نام

      از اق پسر توم چه خبر.ژن معیوب رو میگم

    • علی باقری

      نمک که هیچ..لکه درهم گندیده

    • بدون نام

      حال که وقت است نگذارید نمک بگندد وا... اگر آستین همت بالا زده شود همه مشکلات قابل حل است وملت والامقام وصبور درپناه ولایت ودرایت ولایت به پیروزی وقله ها ی عظمت وایمان وخود کفایی خواهند رسید پس پیش به سوی اثبات اقتدار وانتشار ارزش‌ها درسراسر عالم انشاءا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج