جاباما
۷۶۲۱۲۲
۴۰ نظر
۵۱۲۳
۴۰ نظر
۵۱۲۳
پ

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

در طول تاریخ چند ورزشکار را می شناسید که فیلم بازی های شان را تماشا کرده و اشک ریخته اید؟ بی شک اگر بخواهید نام ببرید، حسن یزدانی یکی از همان هاست. پسری اهل جویبار که رشد کرد و امید یک ملت شد. در میان تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی، پسری بود که هنوز باعث فوران قریحه طنز مردم می شد. می گفتند مسابقاتش آن‌قدر کوتاه است که می توان از آن ها تصاویر متحرک ساخت!

روزنامه قانون: در طول تاریخ چند ورزشکار را می شناسید که فیلم بازی های شان را تماشا کرده و اشک ریخته اید؟ بی شک اگر بخواهید نام ببرید، حسن یزدانی یکی از همان هاست. پسری اهل جویبار که رشد کرد و امید یک ملت شد. در میان تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی، پسری بود که هنوز باعث فوران قریحه طنز مردم می شد. می گفتند مسابقاتش آن‌قدر کوتاه است که می توان از آن ها تصاویر متحرک ساخت، آن‌قدر کوتاه که به گزارشگر اجازه نمی دهد نقطه اوج و فرود داشته باشد. حسن یزدانی نابغه ای در کشتی است که باید قدرش را دانست.

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

مدال طلای او در مسابقات آسیایی، اتفاق ویژه ای نبود. هوادارانش به چنین مدال های تکراری عادت کرده اند. او در طول سال های اخیر همواره برای مردمش شادی به ارمغان آورده و کمترین چالش ها را داشته است. پسری دوست داشتنی که گویی زاده شده برای کشتی حتی اگر وزنش را تغییر دهد. حتی اگر دست رد به پیشنهاد هیجان انگیز جردن باروز برای مبارزه بزند حتی اگر برای هر گفت و گوی خود طلب سکه کند اما او حسن یزدانی است، ورزشکاری که یک تنه دل میلیون ها ایرانی را شاد کرده است. اگر امروز حسن یزدانی را با نگرانی دوست داریم به این دلیل است که ما یک تجربه تلخ داریم. همان روزها که حسین رضازاده با فریادهای «یاابوالفضل» وزنه های چند 10 کیلوگرمی را بالای سر برد، هادی ساعی با ضربات خود، یکی یکی حریفان را ناک اوت کرد و عباس جدیدی رقبا را فتیله پیچ کرد، برای شان اشک ریختیم اما هرگز تصور نمی کردیم با ورودشان به دنیای سیاست، ناگهان محبوبیت شان سقوط کند.

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

حال نگرانیم که مبادا یزدانی نیز پس از پایان دوران حرفه‌ای اش تصمیم بگیرد سیاست مدار شود. همه ما می دانیم که او محبوبیت بالایی دارد و می تواند از این محبوبیت برای به دست آوردن رای استفاده کند ولی نگران سقوط محبوبیتش هستیم پس با نگرانی دوستش داریم. نگران اینکه مبادا قدر خودش را نداند و برای کرسی های جذاب در دنیای سیاست، طمع کند. هنوز علیرضا دبیر را فراموش نکرده ایم که در برابر رییس جمهور وقت ایستاد و به جای ماشین و خانه، خواستار فراهم شدن شرایطی برای ادامه تحصیلش شد و ما چقدر ذوق کردیم که چنین ورزشکارانی را تربیت کرده ایم اما از او پس از ورود به دنیای سیاست چه ماند؟ بدون تمام این پیش قضاوت‌ها، حسن یزدانی ورزشکاری جذاب و دوست داشتنی است. عجیب آنکه حریفانش در برابر او تسلیم هستند، شاید بسیاری از هواداران از خود بپرسند چرا حریفان نمی توانند تاکتیک هایش را آنالیز کنند؟ چرا افت نمی‌کند؟ چه کرده که این چنین انگیزه دارد و به حریفان حمله می کند؟ نکند برای آینده برنامه ریزی نکرده باشیم و یزدانی آخرین ستاره کشتی مان باشد؟

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

به هر ترتیب اگر به دنبال یک ورزشکار می گردید که دوستش داشته باشید، پیشنهاد ما به شما حسن یزدانی است. ستاره ای که نشان داده به این زودی ها افول نخواهد کرد و مقتدرانه در صدر جدول برترین ها قرار گرفته است. او نخستین طلای کاروان ایران در جاکارتا را به ارمغان آورد و رسانه های جهان را به تحسین واداشت. بهترین کشتی گیر مرد جهان در سال 2017، برترین کشتی گیر آزاد ایران در سال 95، برترین ورزشکار مرد سال ایران در سال 95، قهرمان سه سال اخیر جام جهانی کشتی، دارنده مدال طلای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، جایزه بزرگ پاریس، جام تختی، جوانان آسیا و جهان، نوجوانان آسیا و جهان و از همه مهم تر المپیک ریو (2016) سوژه امروز پرونده «قانون» است.

راز موفقیت حسن یزدانی

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

محمد رضا طالقانی/ پیشکسوت کشتی

متاسفانه نتوانستم کشتی ها را ببینم. فقط اخبار آن را شنیدم و بسیار خوشحال شدم از اینکه جوانان ما توانستند مدال بگیرند و افتخار آفرینی کنند. اگر در ورزش فعل خواستن صرف شود، موفقیت همیشگی می شود. خوشبختانه در حال حاضر، یکی از موضوعاتی که بچه های ما مثل حسن یزدانی دنبال می کنند، این است که احساس می کنند باید برای افتخار آفرینی کشتی بگیرند و مسابقه بدهند. یزدانی ورزشکار پرتلاشی است و هیچ گاه از تمرین دست نمی کشد. او فعل خواستن را همیشه دارد و می خواهد که موفق باشد، بنابراین طبیعی است که موفق می شود. کار نیکو کردن از پر کردن است. با این روند و طرز فکر مگر می شود موفق نبود؟ حسن یزدانی من را به یاد امامعلی حبیبی می اندازد. خود ایشان هم گفته است : «یزدانی خیلی به من نزدیک است و از این بابت خوشحالم». او جوان است و تا زمانی که تلاش و تمرین دارد و فعل خواستن را اجرا می کند، بدون شک مدال می گیرد. امیدوارم همیشه و در همه مسابقات در اوج آمادگی باشد و این روند را در بهترین حالت حفظ کند.

يزداني مثل كشتي‌گيرهاي آمريكايي است

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

هومن توكليان/ سرپرست تيم ملي آمريكا

تا آنجايي كه توانستم در اينترنت كشتي‌هاي ايران را تماشا كردم، درباره يزداني بايد بگويم كه سطح كشتي او با ساير كشتي‌گيران متفاوت است و در فينال در مقابل كشتي‌گيري قرار گرفت كه لبناني بود، بسياري از ورزشكاران آرزو دارند با حسن يزداني كشتي بگيرند و اين موضوع براي تمام ايراني‌ها خوشحال‌كننده است. يكي از ويژگي‌هاي حسن يزداني اين است كه همواره آمادگي روحي براي كشتي گرفتن دارد و از هيچ چيزي نمي‌ترسد. كشتي او مرا ياد بووايسار سايتيف (قهرمان روسي) مي‌اندازد كه دست‌هاي بلندي دارد و از همه توانش براي كشتي گرفتن استفاده مي‌كند. البته ايران كشتي‌گير ديگري به نام عليرضا كريمي دارد كه يك مقدار خودباوري نداشت اما در نهايت موفق به پيروزي در برابر حريفان شد و طلا گرفت. اگر بخواهم در خصوص حسن يزداني صحبت كنم، بايد بگويم مهم‌ترين ويژگي او اين است كه حرف‌شنوي خوبي از رسول خادم دارد. به خاطر دارم وقتي حسن يزداني با مهدي تقوي كشتي گرفت، بسيار دلير و شجاع بود. طرز تفكر او در ميدان براي من جالب است و مثل كشتي‌گيران آمريكايي از هيچ چيزي نمي‌ترسد. همه ما به خاطر داريم كه او در فينال كشتي آزاد المپيك ريو، ۶ امتياز از حريفش عقب بود اما در نهايت موفق شد او را شكست دهد.

مهم‌ترين ويژگي كشتي اين است كه شما با شجاعت و دليري روي تشك برويد و حسن يزداني اين ويژگي را دارد. انرژي مثبتي كه اين ورزشكار دارد، باعث شده او هيچ‌گاه استرس نداشته باشد. حسن يزداني روحيه بالايي دارد و به همين دليل درهر فني كه به كار مي‌گيرد، موفق است. او فرصت زيادي به حريفش نمي‌دهد تا فكر كند و فنون را بزند بلكه جسارت دارد و به حريفانش حمله مي‌كند. بسياري او را با جردن باروز مقايسه مي‌كنند اما باروز نيز چند فن به خصوص دارد؛ درحالي‌كه يزداني از همه فنون به خوبي استفاده مي‌كند. او از هر موقعيتي در كشتي استفاده مي‌كند و به شدت مي‌تواند از خود دفاع كند. يزداني نفس خوبي دارد و از نظر جسماني در شرايط خوبي قرار دارد و همه اين‌ها در كنار جسارت و شجاعتش باعث شده كه يك كشتي‌گير منحصر به فرد باشد. جامعه كشتي آمريكا نيز به صورت ويژه‌اي كشتي‌هاي حسن يزداني را دنبال مي‌كنند و او را دوست دارند. همه كشتي‌گيران منتظر تقابل حسن يزداني و ديويد تيلور در بوداپست هستند، او در كرمانشاه به تيلور باخت و همه براي تقابل دوباره اين دو نفر درانتظارند. او هواداران بسياري در آمريكا دارد كه پيگير اخبار كشتي‌هايش هستند. در توييتر و اينستاگرام، بسياري از هواداران كشتي در آمريكا حسن يزداني را دوست دارند زيرا او بهترين است و همه ما بهترين‌ها را دوست داريم. در آمريكا به حسن يزداني مي‌گويند «اسطوره» و مي‌گويند بعيد است كسي بتواند به او برسد.

تفكر درست؛ عامل موفقيت يزداني

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

محسن كاوه/ مربي پيشين تيم‌ملي كشتي

براي بررسي عملكرد حسن يزداني بايد كمي به گذشته رجوع كرد،‌ او استعداد بي‌نظيري دارد كه به خوبي پرورش پيدا كرده و موفق شده عملكرد درخشاني داشته باشد. حسن يزداني آن‌قدر توانمند و قدرتمند است كه مي‌توان از قبل روي مدال طلاي او حساب كرد. يزداني يكي از درخشان‌ترين ستاره‌هاي تاريخ كشتي است كه مهم‌ترين ويژگي او تفكر درستي است كه درباره تمرين دارد. همه زندگي او كشتي است و هرگز به حاشيه‌ها توجهي نمي‌كند. از نظر فني نيز او با جسارت و شهامتي كه دارد، فنون را به اجرا مي‌گذارد و همين موضوع باعث مي‌شود روي تشك موفق باشد. كشتي ايران در گذشته امثال جهان پهلوان تختي را داشته اما در حال حاضر برند معروف كشتي‌مان حسن يزداني است. او تا زماني‌كه تفكر درستي داشته باشد و تمرينات درست خود را فراموش نكند، مي‌تواند تا سال‌ها براي كشورمان افتخار آفريني كند. حسن‌يزداني به خوبي مي‌داند كه ورود به حاشيه‌ها مي‌تواند ممكن است به قيمت نابودي او تمام شود و همين موضوع باعث مي‌شود همواره به فكر كشتي گرفتن و تمرين كردن باشد. ورزش اول كشور به امثال حسن يزداني نياز فراواني دارد و بايد استعدادهايي مثل او را پرورش دهيم تا بتوانيم از افتخارآفريني‌شان لذت ببريم.

مهم‌ترين ويژگي‌هاي آقاي اعجوبه!

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

منصور برزگر/ پيشكسوت كشتي

حسن يزداني ستاره مسابقات آسيايي جاكارتا و كشتي ايران است. همواره كشتي‌گيران سبك وزن كشورمان در آسيا مشكل داشتند اما به نظرم عملكردشان قابل قبول بود. حسن يزداني مدت‌هاست در اوج دوران آمادگي قرار دارد، اين موضوع به احتمال زياد به دلايل مختلفي اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال او همواره با مربيانش درباره تمام اتفاقات صحبت مي‌كند و تحت اختيارشان است. از نظر تغذيه‌اي هيچگاه مشكلي نداشته و همواره تلاش كرده بهترين شرايط را براي خود فراهم كند اما مهم‌ترين ويژگي كه باعث شده حسن يزداني يكي از برترين كشتي‌گيران ايران باشد، مغرور نشدن است. او براي قهرماني مي‌جنگد و تشنه مدال طلاست. هر مدالي كه مي‌گيرد، انگيزه‌اش را بيشتر مي‌كند و همين موضوع باعث شده همواره در اوج دوران آمادگي باشد. فكر مي‌كنم بتواند در دو المپيك آينده نيز كشتي بگيرد و مدال طلا را به دست بياورد. حسن يزداني قدرت بسياري در سر و گردن خود دارد و وقتي دستش به زير كتف حريف مي‌رود، او را كلافه مي‌كند و فنونش را به اجرا مي‌گذارد.

اگر حسن يزداني بتواند به همين شكل كشتي بگيرد تا سال‌ها مي‌تواند در اوج دوران آمادگي باشد. حسن يزداني سبك ويژه‌اي در كشتي دارد و شبيه به هيچ‌كدام از اسطوره‌ها نيست، او با روحيه و جسارت بالا در برابر حريفان قرار مي‌گيرد و تا لحظه‌اي كه از ميدان پيروز خارج نشود، تلاشش را براي شكست دادن حريفان مي‌كند. اگر حسن يزداني در سبك قديمي كشتي مسابقه مي داد،‌ شايد وضعيت بهتري داشت زيرا مي‌توانست فنون بيشتري را به نمايش بگذارد. او يكي از اعجوبه‌هاي كشتي دنيا محسوب مي‌شود و بسياري از كشورها آرزوي داشتن ورزشكاري مثل او را دارند. ما نيز بايد قدر امثال حسن يزداني را بدانيم و براي پرورش استعدادهايي مانند او تلاش كنيم.

شگرد مهم يزداني در مواجهه با حريفان

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

ابراهيم جوادي‌پور/ قهرمان پيشين كشتي آزاد

تيم‌ملي كشتي آزاد كشورمان در جاكارتا عملكرد درخشاني داشته و به جز برخي وزن‌ها كه كم تجربگي كرده‌ايم، در ساير موارد نتايج قابل قبولي گرفته‌ايم. حسن يزداني بدون شك يكي از نخبه‌هاي كشتي ايران است كه توانست در مدت زمان كوتاهي حريفان خود را ضربه فني كند. حسن يزداني يك استثنا در ورزش ايران است، او زحمت زيادي مي‌كشد و از نظر اخلاقي، فني و اجتماعي توانسته بهترين عملكرد را داشته باشد. حسن يزداني با اختلاف بالا مي‌تواند حريفان خود را شكست بدهد زيرا جسارت، شهامت و قدرت بدني بالايي دارد. او توجهي به نام حريفش ندارد و همواره حمله مي‌كند. تلاش مي‌كند از حريف امتياز بگيرد و به دنبال شانس نيست؛ بنابراين مي‌تواند سال‌ها در اوج دوران آمادگي بماند. معتقدم يزداني تا ۶ سال آينده بايد از كشتي خداحافظي كند ولي از اين دوران حرفه‌اي‌اش بايد نهايت استفاده را كرده و براي كشور افتخار به دست بياورد. فدراسيون كشتي‌ مدت‌هاست در رده‌هاي پايه توانسته استعدادها را كشف كند. حسن يزداني نيز يكي از همين استعدادهاست كه رشد كرده اما يقين بدانيد امثال او نيز در كشتي ايران وجود دارند كه با برنامه‌ريزي مناسب مي‌توانند رشد كنند و پرچم كشور را در ميادين جهاني بالا ببرند.

برنده شدن در وجود یزدانی است

«حسن یزدانی»؛ نابودگر شرقی که همه را شکست می‌دهد

علیرضا حیدری/ پیشکسوت کشتی

کشتی دو فینالیست طلایی کشورمان را دیدم. حسن یزدانی با امتیاز عالی حریفش را شکست داد و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت. علیرضا کریمی نیز در فینال کشتی خوبی گرفت و با اینکه یک وزن بالا آمده توانست به مدال قهرمانی برسد. حسن یزدانی به بهترین شکل از نیروی جوانی و شرایط فیزیکی خودش استفاده می کند. او برای کشتی وقت می‌گذارد و اگر تمرکزش را روی ورزش و تمرین حفظ کند، می‌تواند موفقیت هایش را همچنان ادامه بدهد. او زندگی حرفه ای و بدون حاشیه ای دارد و به همین خاطر نتیجه می گیرد. این یک امر طبیعی است. کشتی گیرانی که حرفه ای زندگی می کنند و استعداد دارند، می‌توانند برای سال ها نتیجه خوب بگیرند. ایستادن، کشتی گرفتن و حرکات دست او من را به یاد رسول خادم می اندازد. بزرگ‌ترین چیزی که در وجودش دیدم، این است که حس برنده شدن را دارد و این حس باعث می‌شود اگر در مسابقه دچار اشتباه هم شود بتواند پیروز میدان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس واقعا قدرش را بدانید.

    • بدون نام

      چند سال دیگه که خدایی نکرده باخت بعد ببینید مردم چه بلایی سرش میارن. مثل حمید سوریان. باید همیشه پشتشون بود نه فقط وقت پیروزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بینام

        درسته

      • بدون نام

        من اونموقع هم هواشو دارم

      • بدون نام

        از خودت حرف بزن اون رو چشم ما جا داری

      • بدون نام

        شاید ولی من بازم هواشو خواهم داشت

      • بدون نام

        گرچه حرفت راست بود

      • girl

        واقعا حرفت حرفه

      • بدون نام

        راست گفتین بیای دعا کنیم برنده باقی بمونه

    • بدون نام

      چقدددددددر مطلب چرتی و چیپی نوشتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجاش چرت و پرته؟؟ عین حقیقته

    • بدون نام

      بدرخشه همیشه☺

    • بدون نام

      پهلوان

    • بی نام

      دلش شادو لبش خندان بماند. ....

    • بدون نام

      یزدانی در دل ما جا دارد

    • بدون نام

      یزدانی عشقه

    • بدون نام

      هیچوقت فراموشت نمی کنیم

    • بدون نام

      عاشقتیم یزدانی

    • بدون نام

      مدال طلا مجارستان مال توست

    • بدون نام

      یزدانی عجوبه واقعی ایران

    • بدون نام

      کشتی گیرانی از نسل تختی

    • بدون نام

      ما هرگز تو را فراموش نمی کنیم

    • بدون نام

      ایول داری شیر مرد

    • بدون نام

      تختی به تو افتخار خواهد کرد

    • بدون نام

      عالی هستی

    • بدون نام

      عاشقتیم پهلوون

    • بدون نام

      نام و یادت جاودان

    • بدون نام

      تختی جدید

    • بدون نام

      یزدانی همه رو شکست می ده چون از نسل تختیه

    • بدون نام

      یزدانی ایول داری

    • بدون نام

      یک ایرانی واقعی

    • بدون نام

      یزدانی واقعا چیزی از تختی کم نداره

    • girl

      مرد که هیچی سوپرمن می خواد یزدانی رو بزنه زمین

    • بدون نام

      یزدانی بیشتر از این حرفاست این مقاله هم براش کمه...

    • بدون نام

      چی بگم که هر چی بگم کمه ایول داری پهلووون

    • boom

      عاشقانه هواتو دارم تو برای من کم از تختی نداری...

    • بدون نام

      حرف نداری پسر

    • what

      یزدانی شیر مادرت حلالت

    • بدون نام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج