adexo3
۷۶۲۵۶۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

طوفان ۲۶۱ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۱ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۳۰ مرداد تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

ایرنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۱ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۳۰ مرداد تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ۵۸ نفر از این افراد بستری و ۲۰۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز چهارشنبه همزمان با عید سعید قربان به ۳۷ برابر حد مجاز رسید.

مصدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۵۴۰ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش شدید کیفیت هوا اختلال در تردد جاده ای را به همراه دارد.

گودرزی فر بیان کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هموطن عزیز سیستانی، روی من به عنوان یه ایرانی سیاه که تو توی این شرایط داری زندگی میکنی! من به عنوان یه شهروند همدانی از نظر اقتصادی و اجتماعی دست کمی از سیستانی ها ندارم ولی اینکه اونجا هوا انقدر خرابه و امکانات نیست واقعا از روی شماها خجالت میکشم! به امید روزی که شرایط زندگی در همه جای این کشور برابر و مطلوب بشه.

    • بدون نام

      انگار نه انگار . الان که یک روز در میون ادلرات رو تعطیل میکنن . من دلرم میبینم که هوا بدتر میشه هر روز . از این به بعد دیگه کلا کسی سرکار نمیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج