۷۸۳۳۲۵
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

 با وجود آن که انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا است ولی دیگر خبری از حضور و درخشش بازیکنان بارسلونا در پیراهن لاروخا نیست.

وبسایت نود: موفقیت های اسپانیا در طی یک دهه گذشته بر پایه تیمی شکل گرفت که اتکای زیادی به بارسلونا داشت، اما به نظر می آید این اتکا روز به روز کمتر از قبل می شود، هرچند اکنون انریکه که یک بارسایی است، روی نیمکت لاروخا حضور دارد ولی حضور بازیکنان آبی و اناری در تیم ملی کمرنگ است. چرا این اتفاق افتاده است؟

وقتی اسپانیا در سال ۲۰۱۰ قهرمان جهان و سپس دو سال بعد قهرمان اروپا شد، بیش از نیمی از بازیکنان ترکیب اصلی اسپانیا را بازیکنان تیم بارسلونا تشکیل می دادند که نشان از تاثیر شگرف این تیم روی تیم ملی اسپانیا داشت. اما این هفته، در حالی اسپانیا مقابل ولز و انگلیس به میدان می رود که تنها یک بازیکن از بارسلونا در ترکیب تیم ملی حضور دارد: سرخیو بوسکتس. بر همین اساس نگاهی داریم به این تغییر مهم در تیم ملی اسپانیا و چرایی آن:

بازیکنان بارسلونا کجا رفتند؟

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، اسپانیا دو بار قهرمان اروپا شد و قهرمانی در جام جهانی را هم جشن گرفت. آن ها شبیه به بارسلونا بازی میکردند و بر همین اساس هم شیوه بازیشان یادآور تیکی تاکا بارسلونا بود. سال ۲۰۱۰ در فینال جام جهانی، شش بازیکن از ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا عضو بارسا بودند + داوید ویایی که در آن تابستان از والنسیا جدا شد و به بارسلونا ملحق شد.

دو سال بعد، پیکه، اینیستا، ژاوی و بوسکتس در ترکیب تیم ملی اسپانیا قهرمان یورو قرار داشتند، آلبا و فابرگاس نیز در آن تیم حضور داشتند که بعدتر به بارسلونا ملحق شدند. پویول و ویا هم دو بارسایی بودند که به دلیل مصدومیت شانس درخشش در یورو را از دست دادند. حالا شش سال از آخرین موفقیت بین المللی اسپانیا می گذرد و اکنون فقط و فقط یک بارسایی در تیم ملی حضور دارد: بوسکتس. بعد از یک جام جهانی ناامیدکننده در روسیه، پیکه با ۱۰۲ و اینیستا ۱۳۱ بازی ملی، از عرصه ملی خداحافظی کردند.

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

آلبا دیگر بارسایی که تجربه نسبتاً خوبی در عرصه ملی دارد، فعلاً مدنظر انریکه نیست و پشت سر گایا، آلونسو و اوتو قرار گرفته است. البته گفته می شود دلیل دعوت نشدن آلبا اختلاف میان او و انریکه در آخرین فصل حضور انریکه در نیوکمپ بوده است، ولی انریکه این موضوع را رد کرده و دلیل عدم دعوت وی را مسائل ورزشی اعلام کرده است.

آیا لاماسیا همچنان تیم اصلی بارسلونا را تقویت می کند؟

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

نسبت به زمانی که گواردیولا سرمربی تیم اصلی بارسلونا بود، باید اذعان داشت که روند تغذیه تیم اصلی بارسا از بازیکنان آکادمی این باشگاه، با سیر نزولی روبرو بوده است. در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ توسط گواردیولا بود که پدرو و بوسکتس به عنوان دو بازیکن آکادمی باشگاه توانستند به تیم اصلی راه یابند. پیکه هم که محصول لاماسیا بود، از یونایتد خریداری شد و به تیم اصلی تزریق شد. بازیکنان دیگری هم مثل تیاگو و بارترا در این لیست حضور دارند.

در پیروزی تاریخی ۵-۰ بارسلونا مقابل رئال مادرید در نوامبر ۲۰۱۰، هشت بازیکن ترکیب اصلی این تیم، محصول لاماسیا بودند. در مقام مقایسه نسبت به ترکیب فعلی بارسلونا، اختلاف زیادی وجود دارد. هر چند پیکه، بوسکتس و آلبا به عنوان بازیکنان آکادمی، همچنان در ترکیب اصلی بارسلونا حضور دارند ولی ترکیب تیم دیگر از بازیکنان محصول آکادمی تغذیه نشده است. آخرین بازیکن شاخصی که از آکادمی به ترکیب اصلی تیم تزریق شد و جای ثابتی پیدا کرد، سرخی روبرتو بود که شروع دوران درخشش و حضور او در ترکیب اصلی تیم به سال ۲۰۱۳ برمیگردد.

چطور سیاست خرید بارسلونا تغییر کرده است؟

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

از سال ۲۰۱۳ به این طرف، از ۲۸ خرید بارسلونا برای تیم اصلی، تنها و تنها ۵ بازیکن اسپانیایی بوده اند. از این ۵ بازیکن، تنها دنیس سوارز هنوز هم در ترکیب تیم حضور دارد و دیگر بازیکنان نظیر بویان کرکیچ و دلوفئو یا به تیم های دیگر قرض داده شده یا فروخته شده اند. دنیس سوارز هم یک بازیکن ثابت در ترکیب بارسلونا نیست و به همین ترتیب، شانسی هم برای حضور در تیم ملی ندارد.

چند فصل قبل تر، بارسلونا بازیکنان سابق آکادمی خود را دوباره خریداری کرد: پیکه، فابرگاس و آلبا با رشد در تیم های دیگر، توجه بارسلونا را جلب کردند و با درخشش در تیم آبی و اناری، جای خود را در تیم ملی نیز بدست اورده یا حفظ کردند.

چه تیمی جای بارسلونا را گرفته است؟

چرا دیگر بازیکنان بارسلونا، هسته تیم ملی اسپانیا را تشکیل نمی‌دهند؟

می توان گفت هیچ تیمی! چرا که از ترکیب ۲۳ نفره اخیر انریکه، تنها چلسی و اتلتیکومادرید هستند که هر یک ۴ نماینده دارند و به این ترتیب هر کدام تنها تقریباً یک ششم از ترکیب کلی تیم را تشکیل می دهند. در واقع ترکیب کنونی لاروخا انتخاب شده از ۱۳ باشگاه مختلف است. ترکیب و چهره جدید تیم ملی اسپانیا شامل بازیکنانی از دورتموند، میلان و حتی وولوز است.

اما شاید بتوان گفت که در آینده نزدیک این رئال مادرید است که می تواند استخوان بندی تیم ملی اسپانیا را شکل دهد. فعلاً در ترکیب تیم ملی به دلیل مصدومیت چند بازیکن رئال مادرید حضور ندارند ولی می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک، کارواخال، ایسکو، ناچو، راموس، آسنسیو، سبایوس، اودریوزولا و حتی وایخو جزو بازیکنان تاثیرگذار و اصلی انریکه در تورمنت های بین المللی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ
      تیترشو

    • بدون نام

      اینا خخخخخ
      بارسا نباشه اسپانیا هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج