۷۸۵۵۳۶
۴۳ نظر
۵۰۰۹
۴۳ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش یواشکی سود برخی بانک‌ها تا ۲۳ درصد

تعدادی از بانک های خصوصی که پیش از این مطیع دستورات بانک مرکزی بودند مدتی است که نرخ سود را از ۱۵ به ۱۸ درصد افزایش داده اند.

خبرگزاری تسنیم: گشت و گذاری در شعب بانک های خصوصی و دولتی نشان میدهد که بازهم تغییراتی در نرخ سود سپرده این بانک ها رخ داده است.

تعدادی از بانک های خصوصی ماه هاست از دستورات سودی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار سرپیچی کرده و سودهای خود را بالای ۲۳ درصد برده اند، اسامی این بانک ها نه بر بانک مرکزی پوشیده است نه مردم!

اما از بین بانک های خصوصی، بودند تعدادی از بانک های بزرگ که همچنان مطیع دستورات بانک مرکزی بوده و نرخ سود سپرده های خود را مانند مصوبه شورای پول و اعتبار تعیین کرده بودند.

افزایش یواشکی سود برخی بانک‌ها تا ۲۳ درصد

تازه ترین مراجعه به شعب این بانک ها نشان می دهد که مسابقه سودی به این بانک های قانونمدار هم رسیده و نرخ سود در این بانک ها نیز رشد داشته است البته نه به میزانی که در دیگر بانک های خصوصی رشد گزارش شده است.

اگر به عنوان مشتری وارد شعب این بانک ها شوید به شما طرحی را معرفی می کنند که در قالب اوراق سرمایه گذاری می توانید در این بانک سپرده گذاری کرده و سود 18 درصد دریافت کنید.

بانک مرکزی قبلاً سود بالای صندوق های سرمایه گذاری بانک ها را رد کرده بود ولی به نظر می رسد در دوره مدیریت جدید این بانک، همتی تصمیم گرفته تا از طریق سودهای بانکی بخشی از نقدینگی سرگردان بازار ارز را به سیستم بانکی هدایت کند.

در روزهای اخیر برخی از نامه نگاری بانک مرکزی با تعداد محدودی از بانکها برای افزایش نرخ سود از 15 به 18 درصد خبر داده بودند و نکته مهم این است که در پرسش از شعب به این پاسخ رسیده ایم که دو سه ماهی است اجازه سود 18 درصدی به آنها داده شده است.

بانک های دولتی ظاهراً هنوز مجوز افزایش نرخ سود را دریافت نکرده و همچنان به مشتریان خود سود 15 درصدی می پردازند و این یعنی فرار سپرده از این بانک ها! قبلاً هم تجربه شده بود که در زمانی که نرخ سود در سایر بانک ها بالا باشد ولی بانک های دولتی همان نرخ های مصوب را پرداخت کنند قطعاً جمعی از سپرده گذاران خود را از دست می دهند. به همین دلیل بود که در سال های 95-ابتدای96 مسابقه سودی به بانک های دولتی هم رسیده بود.

پرداخت سودهای بالای 23 درصد درحالی در تعدادی از بانک های خصوصی انجام می شود که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله 15 درصد و سپرده‌های کوتاه‌مدت 10 درصد تعیین شده و بانک‌ها ملزم به اجرای این مصوبه سودی هستند.

در ماه های قبل که بانکهای خصوصی نرخ سود را افزایش داده بودند برخی از رسانه ها اعلام کردند که افزایش نرخ سود با مجوز رئیس کل بانک مرکزی به بانک ها انجام شده است ولی عبدالناصر همتی فوراً این خبر را تکذیب و تاکید کرد که هیچ اجازه ای برای افزایش نرخ سود از سوی بانک مرکزی داده نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر دستور بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: بانک مرکزی در زمینه افزایش نرخ سود که 23 درصد شده هیچ دستوری ارائه و ابلاغ نکرده و فقط ما تاکید کردیم که تمدید یک‌ماهه قراردادها، منحصر به سپرده‌های 2 تا 11 شهریور 96 بود اما معلوم نیست چرا این خبر اعلام شد؛ قطعا یک سری از خبر سازی در این حوزه منافعی در زمینه نرخ سود دارند که این صحبت را می‌کنند.

رقابت سودی بانک‌های خصوصی درحالی بار دیگر شدت گرفته است و بازار سودی نظام بانکی را به‌هم ریخته که بانک مرکزی قبلاً به بانک‌ها هشدار داده بود نباید از مصوبه شورای پول و اعتبار تخطی کرده و سودها را بالا ببرند.

با وجود تشدید تخلف‌های سودی بانک‌های خصوصی از ماه‌های گذشته هنوز بانک مرکزی به گزارش‌های دریافتی در این حوزه واکنش نشان نداده است؛ ضمن آنکه از ارجاع تخلفات سودی بانک‌ها به هیئت انتظامی بانک‌ها نیز خبری بیرون نیامده که احتمالاً دلیل چشم‌پوشی بانک مرکزی از این اوضاع مدیریت نقدینگی سرگردان به کمک همین بانک هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت اصلی فساد بانکداری ایران یه کارمند قراردی بانک از یه استاد دانشگاه لاکچری تر زندگی میکنه حتما تو همه دیدد تنها قشر کارمندی که میتونه خونه بخره باغ بخره ماشین خوب سوار بشه بانکیها هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم زندگی لاکچری من کارمندبانکم ازخیلیها کم زندگیم ساده تره .ندانسته حرف نزنیم.

      • بدون نام

        آواز دهله گوش نده. برای عده ای که اهلش باشن خوبه ولی اکتریت کارمنداش فرقی که با جاهای دیگه ندارند هیچ حتی میشناسم ضعیفترند.

      • GOGOGOGO

        اگر شما کارمند بانک‌پیدا کردی که خانه نداشته باشد به من زنگ بزن .
        بعد از دو سال کار اولین وامی که می گیرید بدون سود وام مسکن است

    • v

      عامو من خودم فرزند شهیدم وام 4 درصد بهم دادن ک در واقع صد درصده کدوم 23 درصد!!!!!!!!!!!!!!!!؟

    • مجید

      بانک کوثر 22/5 %سود میده ولی اگه پول شما رو خورد ما رو نفرین نکنید

    • بدون نام

      بیا یواشکی پولمو بذارم تو حسابت تو اون درصد رو بده کسی بانک مرکزی نفهمه مطمئنی خودم و خودت رو نشه انقدر دادی به من

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جاااااان؟؟؟؟؟

    • مبی

      باید سود 40 درصد بدن با این تورم

      پاسخ ها

      • آرش

        وقتی سود بانکی رو کم میکنن مردم پولشون رو میبرن برای خرید دلار و سکه نتیجه میشه افزایش تقاضا برای دلار و گرون شدن دلار و تورم همه اجناس از لبنیات و رب گوجه گرفته تا لولزم یدکی و آهن آلات

    • تبریز

      اگه سود بانگی بیشتر شود نقدینگی کم میشه

    • بی نام

      اگر بانکی خصوصی است علی القاعده صاحبان سهام باید سیاست گذاری کنند نه بانک مرکزی
      البته بانک مرکزی میتواند ضوابط و مقرراتی را بر بانکها حاکم کند ولی نه در جز جز تصمیمات بانکها
      شرکت های خصوصی منافعش برای عده ای سهامدا ر است دولت به آنها یارانه می دهد چرا معلوم نیست بنظر باید یک مرز بندی در سیاست گذاری اقتصادی و‌پولی و بانوی قایل شد

    • بدون نام

      کم کردن سود بانکی اشتباه بود وشاید توطئه نفوذی ها به بهانه ربا ضربه زد به اقتصاد کشور سواد اقایون هم که تعطیل بود .این سود تازه بیست در هزاره و نه درصد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سود بانکی باجی است که دولت باید به خاطر اقتصاد مریض بپردازد.
        نقدینگی به سمت تولید باید برود.
        سودهای بانکی بعد از چند سال به صورت تورم از مردم پس گرفته می شود که ضعفا این وسط له می شوند.

    • بدون نام

      همه سیاست ضد ایرانی دولت مردان ماست

    • بدون نام

      در ایران برعکسه جاهای دیگست، باید سود بانکی بالا باشه تا گرونی و تورم ایجاد نشه، تا نقدینگی دست مردم نباشه که همدیگرو تیکه پاره کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای سیف اول به دولت دوم به ملت خیانت کرد می دانی چقدر سکه دولت فروخت الان هر سکه سه میلیون تومان خود دولت زرر کرد اگر سود بانکی را پاین نمی اورد این جوره نمشد هم گرانی تو بازا ر راه انداخت هم مردم را سر گردان کرد بله اگر دولت سپرده مردم را زمانت کند در تولط داخلی خیلی خوب است

    • بدون نام

      الان 23 درصد سود میدن پول مردم میگیرن بعد یکدفعه قیمت ارز 4 برابر میکنن کل پولت و سودی که گرفتی دو گرم طلا نمیشه نداریم ...تر از اینا نداریم باز سانسور کن سانسورچی

    • بدون نام

      پول ملت بره تو بانكها بهتره از اينه كه بره تو دلار و سكه فقط به شرطي كه اين منابع توسط بانكها مديريت و در راستاي توليد بكار برده شود ..........
      نه بنگاه داري بانكها .........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بانکها سپرده ها را در بازار طلا و ارز سرمایه گذاری می کنند. قبلا هم در بازار ملک! این مملکت همه چیزش به هم می آید.

    • بدون نام

      درست ترين راه اينه كه
      تورم كشور كنترل بشه و به زير 5 درصد برسه
      سود بانكها به زير 5 درصد برسه
      اونوقت سرمايه ها به سمت توليد و ارزش افريني سوق پيدا كنه ....!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلت خیلی خوشه ها.
        از رو کتابها حرف نزنین

    • بدون نام

      سود رو کم کنن مردم پولشون رو از بانک میکشن بیرون و اوضاع داغون تر از این میشه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما میدونی کدام بانکها سود بالای 15 درصد میدن؟؟؟

      • بدون نام

        بانک کوثر

      • مریم

        کوثر موسسه هست بانک نیست

      • بدون نام

        13:17 بانک شهر 22 درصد میده ولی اگه پولتونو خوردن فحش ندی من فقط اطلاعات دادم من خودم این چشمم به اون یکی چشمم اعتماد نداره در حال حاضر!

    • بدون نام

      از زمانی که سود بانکها کاهش پیدا کرد و مردم پولهای خودشان را بیرون کشیدند وضعیت بازار خراب شد.تورم بالا رفت وقدرت خرید کم شد.تنها راه همون افزایش سود به سپرده های مردمه تا مردم هم پولهایشان را در بانک نگه دارند .

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینم اضافه کنید که با کاهش سود بانکی، تمام صاحبخانه ها خواهان دریافت کرایه از مستاجر شدند. اونم چندین برابر کرایه های معمول. خدا لعنت کنه اقتصاد دانهایی که فقط مدرک دانشگاهی دارند و از عمل و تجربه، مثل ... پروفسور هستند

      • بدون نام

        شما میدونی کدام بانکها سود بالای 15 درصد میدن؟؟؟

    • بدون نام

      اسامی این بانک ها نه بر بانک مرکزی پوشیده است نه مردم! ?????????????//
      لطفا اگر کسی میدونه اعلام کنه. تا سپرده مان را به ان بانک منتقل کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه پولتون رو خوردند گناهش با ما نیست اما مهر اقتصاد 24% روزشمار میده.

      • ۰۰۰۰

        تمام بانکه






        ا الان ۱۸ شده

    • بدون نام

      .بانک دی بانک ایران زمین بانک آینده بانک گردشگری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب بانکهای خوش نامی! بنظر من اگرم پول تو بانک میزارین سود بگیرین پولتونو تو چند تا بانک بزارین که اگر بانکی هم برشکست شد زیاد متضرر نشین و همه پولتون رو نخورن! درضمن بازار سهام هم بازار خوب و مطمئنی هست که اگه با تحقیق و آگاهی برین و چند جور سهام بخرین و یک نگاه نسبتا بلند مدت بهش داشته باشین بیشتر از بانک سود بهتون میرسونه. در هر صورت همه تخم مرغ هاتون رو تو یک سبد نذارین

    • بدون نام

      تازه سود کم باشه کرایه ها هم بیشتر میشه.......

    • بدون نام

      با سود 23 درصد هم هر کی بذاره تو بانک با توجه به نرخ تورم ضرر کرده!
      پول گذاشتن تو بانک بدترین کاریه که میشه کرد.شاید فقط برای افراد سالمند که توانایی کار کردن با پولشون را ندارن یک راه چاره باشه وگرنه برای کسی که بتونه کار کنه ضرر مطلقه.

    • بدون نام

      بانک ها تازه تاسیس برای جذب مشترى سود بیشتر می دهند بانک ها قدیمی ورودی پول زیادی دارند پول را مجانی بدون سود نگه می دارند

    • بدون نام

      همه چیز از 100 تا 300 درصد گران شد. یعنی پول ارزش از دست داد. این سودها دردی را دوا نمیکند.باید فکر اساسی کرد و ارزش پول را برگرداند.

    • ا_ر دشتکی

      خب بردن بالا ک بردن؟مگه چ ایرادی داره؟تازه هنوز هم سود واقعی ب پول مردم نمیدن،،،حرف مفت نزنین....

    • بدون نام

      خائن های بیمروت بانکهاکه ورشکست هیتندوپولی ندارندچرااعلام نمی کنیدوجلو سقوط کشوررانمی گیریدبخداسوگندتمام مشگلات اقتصادی به سودبانکها برمی گردد مردم طماع هم می دانندولی پولشان رابرنمی دارند اگرسودبانک واقعی شودیعنی هشت درصد انوقت اگرپولی باشدبسمت تولیدمی رود ولی بااین سود هیچ کاری بصرفه نیست خداباعث وبانی رباخواری رالعنت کندهرکه که باشدمخصوصا کسانی که فتوی دادندسودبانک حلال است خدالعنتشان کند تصوف ایمان مردم راببادداد وهمه رابه جهنم ملاصدراداخل کرد

    • رحیم

      احست بر اقا یا خانم دشتکی من هم با اندک علم اقتصادی که دارم میگم که سود حداقلش باید ۲۴در صد باشه اقا بقران تورم بالای چهل درصد چرا قبول نمیکنید اه.

    • بدون نام

      دولت روحانی گند شو درآورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج