۷۸۷۹۸۶
۲۳ نظر
۵۰۰۱
۲۳ نظر
۵۰۰۱
پ

افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سیدمهدی کاظمی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز و بلاتکلیفی بازار در قیمت گذاری‌ها باعث شده تا قیمت انواع قطعات یدکی خودرو رشد قابل توجهی پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اکثر قطعات خودرو ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با گله از اینکه هیچ نظارتی بر بازار خرید و فروش قطعات یدکی خودرو اعمال نمی‌شود، افزود: ما از اردیبهشت امسال به صورت کتبی اخطارهایی را در مورد افزایش قیمتها در بازار قطعات یدکی خودرو داده بودیم اما متأسفانه مسئولان توجهی به این موضوع نداشتند.

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اعلام اینکه علاوه بر گرانی، رکود نیز عاملی شده تا قطعه در بازار کمبود داشته باشد، گفت: وارد کنندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز ثبت سفارش‌های خود را متوقف کرده اند علاوه بر این تولیدکنندگان داخلی نیز منتظر ثبات اوضاع بوده و حجم تولید را کاهش دادند.

کاظمی اضافه کرد: در شرایط فعلی از ۴ هزار قطعه خودرو فقط ۱۶ قلم مشمول استانداردهای اجباری است که در حال حاضر تورم، کمبود قطعه و گرانی‌ها عاملی شده تا نظارت بر این ۱۶ قلم قطعه نیز کمرنگ باشد چرا که براساس تفاهمات قرار بود برروی این قطعات کدرهگیری نصب شده و نظارت لازم برای فروش آنها در سطح بازار اعمال شود، اما امروز خبری از این نظارتها نیست.

وی با تأکید براینکه عمده شکایات ارسالی به اتحادیه مربوط به قطعات بی کیفیت و گرانی قطعات است، افزود: پیش از این مشکل اصلی بازار قطعات یدکی خودرو فروش قطعات بی کیفیت به عنوان اصل به مردم بود اما امروز این قطعات بی کیفیت به فروش رسیده و بازار شاهد کاهش قطعه است.

سخنگوی انجمن فروشندگان لوازم یدکی خودرو بر لزوم اتخاذ یک تصمیم مناسب برای ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مسئولین و واحدهای نظارتی با یکدیگر هماهنگ باشند در کنار اتحادیه‌ها می‌توانند بازار را ساماندهی کنند اما هنوز هیچ راهکاری برای ساماندهی بازار از سوی مسئولین اعلام نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیگیر شین تا اخرش فاجعه اس

    • بدون نام

      لنت 24000تومانی شده 150000تومان شما بگو چند درصد گرون شده ...این ارقام رشد 600درصدی ست ....دیسک و صفحه 110هزار تومان بوده شده 640هزار تومن ...بازهم رشد 600 درصدی

      پاسخ ها

      • حامد

        حق با تو ،

    • بدون نام

      ما دقیقا چی رو خودمون تولید می کنیم؟غیراز عنبرنسارا؟!!!

    • بدون نام

      مهم اینه که موشک تولید میکنیم.

      پاسخ ها

      • ب

        سفسطه نکنید لطفا. موشک ربطی به لوازم یدکی نداره؟ بیایید, احمق نباشیم

    • مشتری

      معلوم هست که تا وقتی دلار ارزون نشود که نمیشود قیمت ماشین هم ارزان نخواهد شد اگه قیمتهای ماشینها رو با دلار نیما مقایسه کنیم معلومه که ماشین های به عنوان مثال میگم ماشین های چری با دلار کمتری قیمت گذاری شدن و حتما هم در آینده نزدیک گرونتر میشن...

    • غیاثی

      از دوستمون که گفتند دیسک و صفحه 110 هزار بود میخواستم ببینم چه برندی بود که 110 میخریدن؟؟؟والا خودم عمده فروش قطعات هستم این قیمت رو اصلا نه دیده بودم نه شنیده بودم.

      پاسخ ها

      • کاکایی

        من خودم دیسک وصفحه وبلبرینگ...والو جلد سبز اصلی...از فروشنده ای که دوستم هست وحالم را رعایت کرد..چهارصدوسی پنجهزار تومان خریدم..در حالیکه همان روز باقی فروشنده ها پانصدو بیست هزار می فروختند...البته پژو 405 وسرسیلندر اکبند کامل با سوپاپ ومیل بادمک وغیره...یک میلیون وچهارصد وپنجاه هزارخریدم..وبقیه ادعای دو میلیون ودویست هزار برای فروش داشتند..این نرخهای حدود سی وپنج روز قبل را میگویم..حالا حساب دستتان آمد..که چقدر گران شده....؟؟؟

    • غیاثی

      از دوستمون که گفتند دیسک و صفحه 110 هزار بود میخواستم ببینم چه برندی بود که 110 میخریدن؟؟؟والا خودم عمده فروش قطعات هستم این قیمت رو اصلا نه دیده بودم نه شنیده بودم.

    • بدون نام

      دولت تدبیر وامید دو سال دیگه همین مردم با بادکنک های یه رنگ دیگه بین همین اقایون یکی دیگه رو انتخاب میکنن تا انشاالله کلیدی پیدا بشه دروازه ای باز بشه غاری کشف بشه

    • بدون نام

      ما فدای پست و مقام کسانی شدیم که سالها عقده ریاست داشتن امروز چنان چنبره زدندن به قدرت تو گوئی ارث پدرشان بود!!!

      پاسخ ها

      • ب

        دقیقا درسته

    • ir..

      قیمت لوازم ششصدبرابر شده اخه این چ وصعیه

    • بدون نام

      ما فقط پز جنگ طلبی و سلاح سازی داریم حالا به درک اقتصاد و مردم داغونن و این روند ادامه داره

    • بدون نام

      دیسک وصفحه پراید 80تومن.بود الان شده 400تومن

    • محمد

      مردم به درک اقایون مسولین به فکر خود واقوامشون هستند.

    • بدون نام

      پس لاستیک چی هیچ کس نمی فروشه

    • ramazan aghazadeh

      آقای غیاثی آدم عمده فروش فقط پول میبینه یاشاید هم تازه وارد تهران شده چون قیمت در خیابان اکباتان ۹۵۰۰۰۰هزارتمان بوده بعدش شد ۱۰۵۰۰۰هزارتمان

    • بدون نام

      موضوع گرانی خودرو وگرانی قطعات تا پوشک ،نمایندگان مردم محروم درمجلس حتما لوح تقدیر بدهند وزیرصنعت، شریعتمداری .

    • علی رشیدی

      حتما تورم هنوز هم تک رقمی است

    • بدون نام

      فقط در موود گراني بنزين چرت وپرت ميگين بريد جلوي گراني قطعات يك چيزي بگين تا كي لال شديد ...

    • بدون نام

      باتري 55امپر شده 450هزار تومان خدا از كجا بياريم بخريم فروشنده ميگه نيست بس ميگن ايران خود كفاست پس چرا در از 2ماه همه ي قطعات گران شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج