جاباما
۸۶۷۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دكتر مائو به شما مي‌گويد چطور خوب بخوابيد

يين و يانگ كمك مي‌كنند تا خوب بخوابيد

طبیعی است که در طول روزهای سرد و کوتاه اواخر پاييز و اوايل زمستان برای خوابیدن عجله داشته باشید. در واقع تسلیم این انگیزه شدن و به اندازه کافی خوابیدن برای سلامت شما بسیار مفید است. اما شايد بپرسيد چطور مي‌توانيد راحت و خوب بخوابيد؟

يين و يانگ كمك مي‌كنند تا خوب بخوابيد
مجله سیب سبز: طبیعی است که در طول روزهای سرد و کوتاه اواخر پاييز و اوايل زمستان برای خوابیدن عجله داشته باشید. در واقع تسلیم این انگیزه شدن و به اندازه کافی خوابیدن برای سلامت شما بسیار مفید است. حداقل 7 تا 8 ساعت خواب عمیق و بدون وقفه می‌تواند برای داشتن سلامت کامل و عمری طولانی اهمیت فراوانی داشته باشد اما شايد بپرسيد چطور مي‌توانيد راحت و خوب بخوابيد؟

ایجاد تغییرات در اتاق خواب

همه انسان‌ها یک‌سوم از عمر خود را در خواب هستند پس باید مطمئن باشید محیطی که در آن می‌خوابید آرامش و راحتی کافی را دارد. هر کاری که لازم است انجام دهید تا محیطی ساکت و دنج برای خواب داشته باشید. این یعنی اتاق خواب شما باید در آرام‌ترین و کم‌ترددترین مکان خانه‌تان قرار داشته باشد. در صورتی که همسایه پر سر و صدایی دارید از عایق صدا براي شيشه‌ها استفاده کنید.

اتاق خواب باید کم‌نور باشد و اگر قرار است موسیقی‌ای در آنجا پخش شود، باید از نوع آرام باشد. وسایل تزئینی و دکوری اتاق باید کم باشد تا در خوابیدن شما اختلالی به‌وجود نیاورد. رنگ‌هایی که استفاده می‌شود بهتر است از خانواده آبی، سبز و خاکستری باشد. من توصیه می‌کنم هیچ‌گونه گیاهی در اتاق خواب قرار ندهید و البته این باعث تعجب برخی افراد می‌شود. دلیل این مسئله این است که گیاهان دی‌اکسیدکربن از خود تولید کرده و اکسیژن هوایی را که ما تنفس می‌کنیم، را می‌گیرند. همچنین در اتاق خواب کامپیوتر و تلویزیون نگذارید چون آنها میدان‌های مغناطیسی و یون‌های منفی از خود ساطع می‌کنند که می‌توانند حس تحریک‌پذیری و آشفتگی را به‌وجود آورند.

يين و يانگ كمك مي‌كنند تا خوب بخوابيد

فنگ‌شویی در اتاق خواب

قواعد کلی فنگ‌شویی بر پایه قطب‌هاي انرژی تائو باستانی است. يين و يانگ اصطلاحاتی برای توصیف حالات انرژی در جهان هستند که هر ۲ مخالف و مکمل هم هستند. اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید، این موارد شما را به خوبی به ایجاد یک موازنه بین این ۲ قطب قرار می‌دهد.

يين بار الکتریکی منفی و انرژی منقبض‌کننده است و جهت‌هایی که دارد عبارتند از شمال و غرب جایی که خورشید غروب می‌کند و يانگ هم قطب مثبت است و جهت آن جنوب و شرق است كه خورشيد طلوع مي‌كند.فعالیت‌ها در زندگی ما در گروه‌های متفاوتی از يين و يانگ قرار می‌گیرند.

فعالیت‌های آرامش‌بخش مانند خوابیدن، مطالعه و حمام کردن فعالیت‌های يين هستند. فعالیت‌های پرانرژی و پرتحرک مثل ورزش، آشپزی، انجام کارهای سرگرم‌کننده و درس خواندن يانگ هستند. این یعنی اتاق خواب و حمام باید در نقاط شمالی و غربی خانه و دفتر کار، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری بهتر است در نقاط جنوبی و شرقی خانه قرار گیرند.

به كيفيت هم فكر كنيد

کیفیت خواب هم به اندازه میزان خواب از اهمیت برخوردار است. اغلب ما فکر می‌کنیم که هشت ساعت خوابیده‌ایم اما وقتی از خواب بیدار می‌شویم هنوز احساس کسلی می‌کنیم چون به کیفیت خوب خواب REM (یا حرکات سریع چشم در خواب) نرسیده‌ایم تا بدن واقعا در حال استراحت قرار گیرد. در اینجا به راه‌هایی برای چگونگی دستیابی به کیفیت خوب خواب اشاره می‌کنیم:

۱. دیر وقت غذا نخورید: آخرین وعده غذایی بهتر است قبل از ساعت ۸ شب باشد.

۲. پیش از خوابیدن ورزش نکنید: تمرینات ورزشی باید حداقل ۲ ساعت پیش از خواب انجام شوند.

۳. حیوان خانگی را با خود به تختخواب نبرید: خوابیدن در کنار یک حیوان خانگی اغلب سبب بدخوابي و بی‌قراری در خواب می‌شود.

۴. نیم ساعت پیش از خوابیدن، مدیتیشن انجام دهید: لبه یک صندلی راحت و نرم نشسته و پشت خود را صاف و سرتان را به سمت پایین نگه داريد. آرنج و دست را به آرامی روی زانو قرار داده و آرام نفس بکشید. چشم‌ها را هم خیلی آرام ببندید. این عمل را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج