۹۰۴۲۱۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دفاع عارف از عملکرد فراکسیون اصلاح‌طلبانِ مجلس

محمدرضا عارف معتقد است که عملکرد فراکسیون، آن‌طور که بوده در جامعه نشان داده نشده. رئیس فراکسیون امید درباره جلسه اخیر با مجمع روحانیون مبارز توضیح داده است: جمع‌بندی ما این بود که باید یک گزارش کاری بدهیم و در عین حال تعامل‌مان را با نهادهای راهبردی جریان اصلاحات و همچنین احزاب اصلاح‌طلب داشته باشیم که اولین جلسه از این نوع را با مجمع روحانیون مبارز برگزار کردیم.

خبرآنلاین: محمدرضا عارف معتقد است که عملکرد فراکسیون، آن‌طور که بوده در جامعه نشان داده نشده. رئیس فراکسیون امید درباره جلسه اخیر با مجمع روحانیون مبارز توضیح داده است: جمع‌بندی ما این بود که باید یک گزارش کاری بدهیم و در عین حال تعامل‌مان را با نهادهای راهبردی جریان اصلاحات و همچنین احزاب اصلاح‌طلب داشته باشیم که اولین جلسه از این نوع را با مجمع روحانیون مبارز برگزار کردیم.

البته کمیته سیاسی فراکسیون امید جلساتی را با نهادهای اصلاح‌طلبی و نهادهای حاکمیتی داشته است. اما این اولین جلسه‌ای بود که تلاش شد هم دیدگاه‌هایمان را نسبت به مسائل روز و هم عملکرد فراکسیون را مشخص کنیم که جلسه خوبی بود و ان‌شاءالله این نوع جلسات را ادامه دهیم. وی درباره اینکه آیا در این موعد برای گذاشتن این دست جلسات دیر نیست، توضیح داده است: نظر شخصی من این است که ما باید کاری کنیم که مردم اثر آن را ببینند نه وعده بدهیم و ناموفق باشیم که البته این هم خودش راهبردی است و خیلی‌ها این وعده‌ها را بیان می‌کردند. در دولت دوم آقای خاتمی هم بویژه دو سال اول خیلی مورد نقد قرار می‌گرفتیم که خوشبختانه امروز که شاخص‌ها را بررسی می‌کنید می‌بینید واقعاً دولت اصلاحات بخصوص در دولت دوم برجسته است.

این رویکرد را در فراکسیون امید هم داشتیم. به این معنا که اولاً رفتارمان به گونه‌ای باشد که تعامل و همکاری با فراکسیون‌های دیگر داشته باشیم و نخواستیم هر کاری که انجام می‌شود بگوییم ما انجام دادیم یا در نتیجه عملکرد ما و مجلس بود به همین دلیل کمتر گزارش کار می‌دادیم مگر در مواردی که لازم و ضروری بود. عارف افزوده است: در مواردی که مسأله سیاسی و امنیتی می‌شد ما گزارش‌هایی ارائه می‌کردیم. اما در حال حاضر اواخر کار است و من احساس می‌کنم اعضای فراکسیون امید انصافاً بیش از حد مظلوم واقع شده‌اند.

نماینده تهران همچنین گفته است: ما تلاشمان این بود که اخلاق و رفتار را مبنا قرار دهیم و بر این اساس خرد جمعی، حرکت جمعی و مجلس را ارتقا دهیم؛ ما نمی‌خواستیم قد فراکسیون امید را بلندتر نشان دهیم. لذا هر کاری که در فراکسیون امید انجام می‌شد لازم بود با دیگر فراکسیون‌ها هم هماهنگ و تعامل کنیم. شما کافی است به طرح‌هایی که طراح آنها بچه‌های امید بودند نگاه کنید تا ببینید از امضای دوم الی سوم این امضای نمایندگان از فراکسیون‌های دیگر است که پای آن طرح ثبت شده است.

عارف درباره پایش نمایندگان هم گفت: پایش فقط پایش نمایندگان نیست. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان یک نهاد اجماعی اصلاح‌طلبان باید ارزیابی هایی هم داشته باشد. ما در این مسیر فعلا از نمایندگان مجلس شروع کردیم اما در ادامه به سراغ اعضای شوراهای شهر در کلان‌شهرها هم می رویم و آنها را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای عارف لطفا حرف نزن چون تاریخ مصرفتون تمام شده .

      پاسخ ها

      • OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOتا روحانی هست همین اش و همین کاسه است

        باز آقای ژن حرف زد داداش اصلا ما ژن نداریم میشه دیگر صحبت نکنی

    • بدون نام

      عارف ضعیف ترین نماینده مجلس از زمان انقلاب مشروطه تا الان بوده است

    • بدون نام

      آخی حیوونکی زبون باز کرد ؟

    • بدون نام

      شما با اون همه مشغله که. برای اقوامت ایجاد رانت. میکردی وقت میکردی تو نجلس هم کاری انجام بدی

    • بدون نام

      بیدار شدی ؟ چقدر میخواااااابی آخه ؟ وقت انتخابات شده. که حرف میزنی

    • بدون نام

      آره واقعا ی گزارش بده ببیتیم تو این چند سلل که باسم لیست امید رفتی مجلس چه غلطی میکردی

    • بدون نام

      اتقاقا خوبه گزارش بدی که ببینیم اصلا کاری کردی؟

    • بدون نام

      اتش چهنم منتظر امتال شما از خدا بی خبران است، جناب ژن بدتر!!!

      پاسخ ها

      • محسنی چم شیر

        دوستان من بشما حق میدم اما خودتون هم آگاهی شما دیدی چه جوری چوب لای چرخ میزاشتن برادران بخاطر شرایت کشور کوتاه می آمدن دیگر نباید ؟؟؟؟؟؟

      • جمال محسنی

        آقا عارف برادر بدون هیچ واهمه از اصلاحات دفاع کن مردم خودشون میدانند دلیل این همه راند و دزدی و گرانی چه گروهی هستند میدانند فقط وفقط اصلاحات حل مشاکل نظام و مردم هستند

      • جمال محسنی از ایلام

        آقایون شما چرا خودتون بخواب می اندازی چرا با یکبار نتیجه نگرفتن نا امید شدی چرا درخواست علت نمی کنید عیب کار کجاست من و شما باید کمک کرد گره ها باز کنیم

    • حسن

      امثال عارف ومطهری اینها آدم هایی هستند که نباید رای بدهید چون فقط به فکر حزبشان هستند درمجلس یک کا ر مفید برای مردم انجام نمیدهند حیف آن رای ها که به اینها میدهی بعد هم میگویید مجلس اله ایت وبله قول این اصلاح طلبان که کارنامه قرمزی دارند نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج