۹۴۴۱۸۱
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

واکنش نظام پزشکی به نبود کارتخوان در مطب‌ها

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه برای استفاده مطب‌ها از کارتخوان ناظر تعیین نشده، گفت: نظام پزشکی وظیفه نظارت بر استفاده از کارتخوان در مطب‌ها را ندارد و سازمان امور مالیاتی هم فقط پیگیر اجرای قانون بکارگیری از کارتخوان است.

ایرنا نوشت: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه برای استفاده مطب‌ها از کارتخوان ناظر تعیین نشده، گفت: نظام پزشکی وظیفه نظارت بر استفاده از کارتخوان در مطب‌ها را ندارد و سازمان امور مالیاتی هم فقط پیگیر اجرای قانون بکارگیری از کارتخوان است.

محمد جهانگیری روز یکشنبه افزود: با توجه به تصویب قانون جدید امور مالیاتی در مجلس شورای اسلامی، باید همه فعالان اقتصادی از کارتخوان استفاده کنند و درآمدهای همه باید شفاف باشد.

وی اظهار داشت: اکنون هر مطبی که کارتخوان نداشته باشد مشمول جریمه به اندازه ۲ درصد از درآمد سالانه خود می‌شود، از طرفی قانون جدید اعلام کرده که اصناف با هماهنگی سازمان امور مالیاتی جریمه‌های جدید را تعیین کنند که ما هم تلاش می‌کنیم قراردادهایی را با سازمان امور مالیاتی امضا کنیم تا هم جریمه و هم ناظر اجرای این قانون را مشخص کنیم.
جهانگیری تصریح کرد: کشور باید بر اساس تراکنش‌های شفاف اداره شود، این شفاف سازی به دولت برای تصمیم گیری‌ها کمک می‌کند و از طرفی مردم هم به راحتی از خدمات الکترونیک و آسان بهره مند می‌شوند، ما هم به جامعه پزشکی توصیه کرده ایم که باید در این بحث پیشرو باشیم.

بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ می‌گوید همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

برخی پزشکان تاکنون از کارتخوان در مطب خود استفاده نکرده اند و اخذ مبلغ متفاوت و گاه غیرمتعارف بصورت نقدی گلایه بسیاری از مردم را در پی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی ازدکترها اعم ازمتخصص وغیر متخصص کارتخوان دارند اما استفاده نمیکنند وفقط منشیهاشون پول نقد میگیرند

      پاسخ ها

      • @

        من صحبتهای این مردک جهانگیری رو شنیدم و مشخص بود توی صحبتهاش که دولت هیچ برنامه ای نداره تا از پزشکا مالیات بگیره. مالیات از مردم گرفتن براشون راحتتره

    • بدون نام

      د ولت در مقابل گردن کلفتها کوتاه می اید

    • ا

      این دکترها بقدری پول زیاد از مردم میگیرند میخوان از خودشون ردی باقی نزارند خیلی ها بیمار هستند اما جرات ندارن پیش پزشک بروند چون اکثریت پزشکان به جای مداوا چشمشان به جیب مردمه

    • بدون نام

      ما میرویم منزل مردم مشکل فنی را پیدا میکنیم و تعمیر در محل و یا خارج از محل انجام میدهیم . بعد از کلی رفت و آمد و اتمام کامل کار یک ذره مزد میگیریم بعد از دوسال اگر کاری که انجام شده مشکلی پیدا کنه از ما طلب میکنند. اما میرویم مطب پزشک ، ۴ ساعت قبل از اومدن پزشک به مطبش از ما پول میگیرند و اگر تشخیص اشتباه داشته باشه میرویم پزشک بعدی ، در نهایت باید اعلام کنیم همه چیز گردن خودمان اول از ما پول بگیرند که فردا جراحی کنند. پول گرفته شده و طبابت درست انجام نمیشه.
      در آخر آنها عزیز هستند و ما بده.

    • بدون نام

      بزرگترین مشکل کشور همینه که قاطعیت در برخوردها وجود ندارد اگه زمانی برای نصب کارتخون بزارن و بگن هر دکتری تو این مدت کارتخوان نداشت پروانش یک سال تعلیق میشه مطمئنا دو روزه همه کارتخوان میزارن ولی مشکل اینه که مسئولا فقط حرف میزنن هیچ قاطیتی نیس

    • بدون نام

      دندانپزشکی در کرح مراجعه کردم که در مطب کارتخوان داشت اما حاضر نشد کارت بکشه و تاکید کردن حتما بایدپول نقد بیارین متاسفانه از من کارگر ماهانه مالیات کسر میکنن اما از پزشکی که درامد یک روزش به اندازه یکماه من هست مالیات گرفته نمیشه

    • نام

      اکثر پزشکان چند دستگاه کارتون دارند که بعضی از آنها متعلق به افراد دیگر است و این موارد بیشتر شامل پزشکانی است که علاوه بر ویزیت خدمات دیگر مثل تست تنفس و یا اکو و تست ورزش انجام می دهند مصداق دارد

    • بدون نام

      نظام پزشکی باید بفکر بیمار باشد ببخشید هنوز توان ندارد که دکترها ملزم به استفاده از پرینتر مثل سوپر مارکت ها وپیزا فروشیها تا داروخانه اشتباه دارو ندن

    • م.م

      چندروزپیش بیمارستان رسالت بخش گوارش ویزیت رونقدی گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج