اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۶۶۷۹۸
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

توصیف یک نماینده از رفتار نامتعارف در بقاع متبرکه

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را رفتاری به دور از تفکر شیعی و اسلامی عنوان کرد، گفت: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را رفتاری به دور از تفکر شیعی و اسلامی عنوان کرد، گفت: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است.

طیبه سیاوشی در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف در زیارت بقاع متبرکه با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه ویروس کرونا گفت: این موضوع اصلا در فرهنگ ما وجود نداشته و به نوعی دهن کجی به مسائلی است که در حوزه بهداشت عمومی رعایت می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این رفتار به ترویج مذهب و اعتقادات شیعی ارتباطی ندارد، این موضوع بیشتر وهن به تفکر شیعی و رفتاری تحقیر آمیز است؛ هیچ گاه ما در رفتار افرادی که اعتقاد داشته و این بقاع متبرکه را زیارت می کنند چنین موضوعی را شاهد نبودیم، این بقاع متبرکه متعلق به شخصیت هایی است که برای ما تقدس دارند و ما به آن ها متوسل می شویم.

رییس کمیته حقوقی فراکسیون زنان مجلس مجلس تصریح کرد: عده ای با انجام اینگونه رفتار، حرکات داعشی از خود نشان داده و بدعت های عجیب و غریبی در دین ترویج می دهند که شرم آور است.

سیاوشی با تاکید بر اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با فرهنگ، عرف و مذهب ما ندارد، عنوان کرد: این کار یک نوع بدعت داعشی و حرکتی توهین آمیز است که آن مکان مقدس هم هیچ نیازی به این نوع حرکات زشت و توهین آمیز ندارد؛ این حرکت عجیب و غریب را بیشتر یک رفتار خشن می دانم. متاسفانه هیچ مقابله ای هم با آن ها انجام نمی شود، مقامات مسئول آن بقاع متبرکه وظیفه دارند با این افراد و با اینگونه رفتار مقابله کنند. البته فکر می کنم این افراد با انجام این رفتار بیشتر بخواهند مقابله سیاسی انجام دهند.

نماینده تهران در پایان اظهار کرد: ما شاهد بودیم که افرادی به شدت این بیماری را انکار کردند، این ویروس یک بیماری است و موضوع شوخی بردار نیست و اگر بخواهیم آن را انکار کنیم هیچ راه فراری نبوده و نتیجه آن ابتلا خواهد بود. شنیدم که افرادی که در فضای مجازی توهین کرده و این موضوع را انکار کرده و بیشتر مباحث سیاسی را در اینباره مطرح کردند متاسفانه خودشان نیز به این ویروس مبتلا شدند.

اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یی نام

      حکم الله باید بر روی این افراد ضد دین اجرا بشه.این اشخاص از روی دشمنی با مقدسات ما شیعیان این اعمال رو انجام میدهند.مرگ بر فتنه گر

    • گالیور

      فکر درستی از اسلام نداست

    • نمکی

      نمیدونم چرا بعضیها نمیخوان عاقلانه فکر کنن بابا خودحضرت علی وقتی ضربت خورد امام علی بود امام امام حسن بود امام حسین بود حضرت زینب ع بود گفتن برید پزشک یهودی را بیارید چون ازهمه پزشکان تخصصش بالاتره

    • محمود

      کسی با ائمه اطهار مشکلی ندارد این مکانهای متبرکه وحرمهای اهل بیت دراین 41 سال به وجود نیامدند ودرطول تاریخ اسلام درایران وجود داشتند ودرهمه ادوار مراجعانی داشته ومحبوبیت خودرا حفظ کرده است ولی یکسری به چه فکر میکنند ودر تفکراتشان چه میگذرد برای ما مبهم میباشد .مشکل با دولت وحکومت چه ربطی به ائمه ومکانهای متبرکه دارد ؟

    • بدون نام

      امان از جهل ونادانی

    • بدون نام

      چنین نادانهائی اصلا به مخ معیوبشان هم نمیرسه که دنیا حرکت لیسیدن ضریح را میبینند و ما را مسخره میکنند

    • بدون نام

      بگذار برن الوده بشن وقتی نمیخوان بفهمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به درک که الوده بشن یه عده رو گرفتار می کنن

    • صفی

      جای بساری ی تاسف است که یک عده بیمار روانی با بدعت گذاری درحقیقت یک نوع بت پرستی را ترویج میکنند مسیولان باید از چنین جرمهایی که چهره شیعه وتشیع سیاه میکنند جلوگیری کنند.

    • بدون نام

      صهیونیسم ها درکمین هستند وخیلی خوب می دانند از اعمال خرافی به چه صورت به نحو احسن در سرکوب متدینین استفاده نمایند. در هرصورت شایسته نیست همه چیز را در هم قاطی نماییم دعا ونیایش و احترام وعزت وعظمت ائمه معصومین (ع) ودرخواست حاجات ونیاز ازاین آبروداران مقام الوهیت یک طرف قضیه و گوش به دستورات علما وعالمین علم ودانش وتجربه طرف دیگر قضیه می باشد که از هردو بایستی به نحو شایسته بهره برد ان‌شاءالله با همت همگانی بتوانیم این بیماری را در ایران عزیزمان ریشه کن نمائیم
      سلامتی و امنیت ارزش والایی دارند باید مراقب باشیم

    • بدون نام

      اینا که دست نشانده های خودتونن

    • شهاب الدین

      سابقه و آخرین وضعیت این افراد نیاز به بررسی دارد

    • یعقوب

      یکی بمن ثابت کند کجای شریعت وقران گفته ضریح یا بقول شما مکان متبرک بوسبدن واجبه منتظرم جوابم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج