اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۱۸۸۸۲
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

عزایِ بازار کارت عروسی

ضلع غربی میدان بهارستان به سمت خیابان جمهوری و ملت بازار انواع کارت دعوت برای عروسی و عزا است. کارت‌هایی که قیمت آنها از ۳۰۰- ۴۰۰ تومان شروع می‌شود و گران‌ترین‌شان ۲۰ هزار تومان است اما به گفته فروشندگان این کارت‌ها امسال ۸۰ تا ۹۰ درصد مشتریان‌شان کمتر شده است.

دنیای اقتصاد: ضلع غربی میدان بهارستان به سمت خیابان جمهوری و ملت بازار انواع کارت دعوت برای عروسی و عزا است. کارت‌هایی که قیمت آنها از ۳۰۰- ۴۰۰ تومان شروع می‌شود و گران‌ترین‌شان ۲۰ هزار تومان است اما به گفته فروشندگان این کارت‌ها امسال ۸۰ تا ۹۰ درصد مشتریان‌شان کمتر شده است.

کسبه این بازار می گویند قیمت کارت تابع قیمت کاغذ و مقوا است؛ چون مقوا وارداتی است، با گران شدن نرخ ارز قیمت کارت عروسی هم بیشتر می‌شود. از سال گذشته تاکنون که قیمت کاغذ به دلیل گرانی ارز و تحریم‌ها ۱۰۰ درصد زیاد شده، قیمت کارت هم افزایش یافته است.

عزایِ بازار کارت عروسی

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن عمومی از جمله تالارهای عروسی، جشن‌های ازدواج هم دیگر رونق سابق را در فصل تابستان ندارند. نه تنها خیلی‌ها تصمیمی برای برگزاری جشن عروسی نمی‌گیرند، بلکه برخی دیگر هم از تصمیم اولیه خود برگشته و مراسمشان را لغو می‌کنند و برای دریافت کارت ها مراجعه نمی کنند.

یکی از عوامل تاثیرگذار دیگر بر فروش کارت عروسی رونق گرفتن استفاده از شبکه‌های مجازی است. این روزها خیلی‌ها مهمانان خود به ویژه درجه اول‌ها را از طریق گروه‌های واتس‌اپی دعوت می‌کنند، اما آن طور که اکثر فروشندگان بازار می‌گویند کارت عروسی هنوز هم رسمیت بیشتری دارد و هم جنبه یادگاری و ماندگاری دارد. مثلا اگر قبلا برای هر عروسی به‌طور میانگین 100 کارت منتشر می‌کردیم الان و با رونق شبکه‌های مجازی در مواردی 20، 30 یا 5 کارت منتشر می‌کنیم. از سوی دیگر بعضی‌ها در رستوران، باغ‌ها و منازل شخصی جشن عروسی را به‌صورت محدود برگزار می‌کنندو هیچ کارتی منتشر نمی‌کنند.

دلیل مهم و اساسی برای کسادی بازار کارت عروسی، کاهش نرخ ازدواج است. خانواده‌ها کم فرزند شده‌اند و جوانان هم امکانات برای ازدواج ندارند و همین باعث می‌شود تقاضا برای کارت عروسی هم کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رزی

      چیزی که ما در دوران کرونا دیدیم رشد و برپایی عروسی ها در کل کشور را نشان می داد.قبل کرونا یادمون نمیاد اینهمه عقد و عروسی رو.......انگار ملت سر لج این کارها رو می کنند.

    • بدون نام

      هر کسی هر شغلی داره باید بتونه با اومدن امکانات جدید شغلشو به روز کنه و تغییر بده

      پاسخ ها

      • غارت زده ایران من

        حرفت درسته

    • بدون نام

      خدا ‌مسبب این ها را لعنت و نابود کند ؟؟؟ آمین یا رب ااعالمین (۳)

    • بدون نام

      با وجود فصای مجازی و فتو شاپ کسی سراغ کارت تمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج