اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۵۵۴۳۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ارتباط گرانی سنگ قبر با کرونا!

رییس اتحادیه صنف سنگبری‌های مشهد گفت: شیوع ویروس کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن هرچند بر افزایش تقاضای سنگ قبر تاثیر گذاشته اما افزایش قیمت آن ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه صنف سنگبری‌های مشهد گفت: شیوع ویروس کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن هرچند بر افزایش تقاضای سنگ قبر تاثیر گذاشته اما افزایش قیمت آن ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

بهنام بهبودی فرد در گفت و گویی افزود: قیمت تمام شده سنگ قبر در سال جاری به علت افزایش دستمزد کارگران، نرخ حمل و نقل و مولفه‌های دیگر نسبت به پارسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سود فردش سنگ قبر در مقایسه با پارسال کاهش نیز داشته است.

رییس اتحادیه صنف سنگبریهای مشهد گفت: سنگ قبر شامل دو نوع سنگ سفید مرمر و سنگ سیاه گرانیت است که سنگ گرانیت از استان اصفهان و سنگ مرمر نیز از هرات تامین می‌گردد و محل تامین هیچیک از آنها داخل مشهد نیست.

وی افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد و ابزار فرآوری سنگ برای مناسب سازی آن به منظور استفاده به عنوان لوح قبر، وارداتی است و قیمت آنها متناسب با افزایش نرخ ارز، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بهبودی ادامه داد: از سوی دیگر دستمزد کارگر ۲.۵ برابر شده و اجاره بهای واحد تجاری نیز رشد چشمگیر داشته است لذا در مجموع هزینه‌های سنگ تراش یا سنگ بر، افزایش یافته و سنگ قبر گران شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ واحد دارای پروانه کسب از این اتحادیه گفت: سه درصد از این واحدها در زمینه ساخت سنگ قبر فعالیت دارند که تعداد بسیار اندکی است و شیوع کرونا فعالان این حوزه را افزایش نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازدست اینا ارزوی مرگ کردیم مردن گرون شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج