اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۷۳۰۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

درخواست ۴سال حبس برای سارکوزی

دادستان‌های فرانسوی از قضات دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی رئیس‌جمهور سابق این کشور درخواست کردند که وی را به ۴ سال حبس محکوم کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری الجزیره، دادستان‌های فرانسوی در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مالی «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه خواستار محکوم شدن وی به ۴ سال حبس شدند.

دادستان‌های فرانسوی همچنین از قضات دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکلا سارکوزی خواسته‌اند که «تیری ارزوگ» وکیل سارکوزی را نیز به دلیل مشارکت داشتن در فساد مالی وی در دوران ریاست جمهوری و پنهان کردن حقیقت از دادگاه، به ۵ سال حبس محکوم کنند.

اگر دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکلا سارکوزی درخواست محکوم شدن وی به ۴ سال حبس را بپذیرد، رئیس‌جمهور سابق فرانسه باید دست‌کم ۲ سال را در زندان بگذارند زیرا حداکثر نیمی از مدت حبس وی قابل تبدیل به حبس تعلیقی خواهد بود.

سارکوزی متهم است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ از منابع مالی مشکوکی که که رد آن به لیبی می‌رسد، برای تأمین مالی کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده و پس از آن در جریان انتخابات سال ۲۰۱۲ نیز تخلف مالی مشابهی را مرتکب شده است.

پرونده دیگری که سارکوزی را به دادگاه کشانده است نیز به نوعی با تخلفات مالی وی در ارتباط است. در سال ۲۰۱۳ قضات درگیر پرونده فساد مالی سارکوزی تصمیم گرفتند که با استراق سمع از وی به اطلاعاتی در زمینه این پرونده دست پیدا کنند اما پس از چند ماه متوجه شدند که سارکوزی برای ارتباط با وکیلش «تیری ارزوگ» از یک خط ارتباطی محرمانه به نام «پل بیسموت» استفاده می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج