اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۹۶۳۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

رمز گشایی از جعبه سیاه اتوبوس مرگ

یکی از اعضای شورای شهر تهران خبر داد این هفته جعبه سیاه اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان رمز گشایی می شود تا مشخص شود سرعت اتوبوس چه میزان بوده است.

خبرگزاری پانا: یکی از اعضای شورای شهر تهران خبر داد این هفته جعبه سیاه اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان رمز گشایی می شود تا مشخص شود سرعت اتوبوس چه میزان بوده است.

۸ اردیبهشت ماه. اتوبان آزادگان. اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد واژگون می شود. ۷ نفر کشته و جمعی مجروح می شوند. شیشه های اتوبوس های قدیمی و غیر استاندارد اسکانیا همچون تبری به جان مسافران می افتند و جان آنها را می گیرند.

معاون شهردار صبح روز بعد از حادثه در صحن شورا حاضر می شود. گزارش حادثه را می دهد. جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار در شرح گزارش حادثه دیدگان و اتفاق رخ داده شده ناشی از واژگونی اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی در بزرگراه آزادگان می گوید: با دستور شهردار تهران نیمی از مدیران شهری به منظور حضور در محل اقدام کردند که به همراه آنها ماموران سازمان آتش نشانی، اورژانس، امداد هوایی، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز پلیس نیروی انتظامی به همراه شرکت شهر سالم در محل حاضر شدند. بلافاصله مجروحین به بیمارستان انتقال داده شدند و شهردار تهران ابلاغ کرد که افراد نیازمند برای اقدامات درمانی تکمیلی اعزام شوند و کسانی که خودشان تمایل دارند به بیمارستان مدنظرشان منتقل شوند با آنها همکاری شود.

معاون شهردار تهران در مورد اتوبوس واژگون شده می گوید: هیچ شیشه سالمی در بدنه اتوبوس وجود ندارد و تمامی شیشه‌های آن شکسته شده‌اند.» در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه تصویری از یکی از این نوع اتوبوس‌ها نشان داد که شیشه‌های آن با چسب نواری به دلیل استقرار نامطمئن شیشه‌های جانبی چسبیده شده‌اند.

او در تشریح علت حادثه توضیح داد: «ارزیابی اولیه این است که در زمان برخورد اولیه شیشه‌ها از بدن اتوبوس جدا شده و سرنشینان به بیرون پرتاب و پس از واژگونی در زیر اتوبوس گرفتار شده‌اند.» تشکری هاشمی ادامه داد: «شرکتی وجود ندارد که ایمنی اتوبوس‌ها را از طریق آن انجام دهیم و این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که فقط تست ظاهری انجام می‌دهیم بنابراین در این زمینه با مشکل مواجهیم.»

به گفته او طی مقطعی شهرداری در زمینه تحویل این اتوبوس‌ها با وزارت کشور دچار دعواهایی شد، چرا که قصد نداشت این اتوبوس‌ها را تحویل بگیرد.

ماجرای واژگونی اتوبوس اسکانیا به همین جا ختم نشد. موضوع همچنان در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است. این را ابوالفضل قناعتی اعلام می کند. او می گوید: تا بررسی نهایی این پرونده درمراجع قضایی مدیریت شهری نسبت به بازماندگان قربانیان این حادثه بی تفاوت نخواهد ماند و ضمن دلجویی و عذرخواهی از آنها موضوع به دقت در کمیسیون عمران بررسی می شود.

قناعتی با بیان این که این موضوع از وزارت کشور نیز در حال پیگیری است، می گوید: گزارش نهایی پزشک قانونی نیز در این رابطه آماده شده که بر اساس آن تنها یک نفر ضربه مغزی شده و باقی قربانیان به دلیل قطعات اتوبوس جان خود را از دست داده اند یعنی اتوبوس به عامل قتل مسافران تبدیل شده است.

اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این رابطه می گوید: دلیل این حادثه سرعت اتوبوس و عدم کنترل راننده بوده است و این هفته کارت اتوبوس که همان جعبه سیاه اتوبوس است بازخوانی می شود تا در خصوص علت حادثه به قطعیت برسیم. کم تر از یک ماه از حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا می گذرد. تاکنون ۴ جلسه کمیسیون عمران به این موضوع اختصاص یافته و مشخص است شورا قصد ندارد به سادگی از کنار این حادثه بگذرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد علیمحمدی

      با سلام خدمت همه راستگیان کشور
      و شما جناب سردبیر محترم.
      نوشته اید شیشه های غیر استاندارد و قدیمی (لطفا تاریخ تولید اتوبوس و تولید شیشه و آرم استاندارد ایران را روی شیشه ها بررسی فرمائید تا متوجه شوید چقدر قدیمی هستند)خوب است که نفرمودید شیشه ها تبر برداشته و مسافران را کشتند؟شما بفر مائید اتوبوسی با بیست تن وزن و سرعت حدودا 100کیلومتر بعد از واژگونی باید شیشه سالم داشته باشد؟خود فکر کنید آیا آن شیشه ها را با آن حجم و وزن میشود با نوار چسب چسباند؟
      عجب مملکتی شده است اینجا.
      توان انتشار را دارید؟!

    • بهروز

      این اسم های مزخرف چیه از خودتون در میارید؟
      اتوبوس مرگ، هواپیمای مرگ کشتی مرگ
      اه بسه دیگه که چی حالا مگه فیلم ترسناکه؟
      اتوبوس واژگون شده دیکه این حرفا چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج