adexo3
۱۱۴۷۱۰۶
۱۹ نظر
۵۰۱۶
۱۹ نظر
۵۰۱۶
پ

هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است.

مهرداد بابایی با اشاره به افزایش قیمت هویچ در چند هفته اخیر اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات غیرواقعی در خصوص لزوم مصرف هویج برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باعث افزایش فضایی قیمت هویج در هفته‌های اخیر شده است.

وی ادامه داد: مصرف یک نوع میوه یا سبزی خاص نمی‌تواند به طور مطلق باعث پیشگیری از این بیماری شود و در این خصوص تنوع غذایی باید لحاظ شود.

وی توضیح داد: با این اوصاف باید گفت مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان گفت: در حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال پس از ثبت نام و دریافت پیامک می‌توانند به مراکز تزریق مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود صرفا پس از دریافت پیامک و از طریق ثبت نام به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از ایجاد صفوف طولانی و ازدحام جلوگیری شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه ایمنی واکسن‌هایی که تزریق می‌شود چقدر با هم تفاوت دارد، توضیح داد: شاید واکسنی در سنین خاصی اثر بخشی بیشتری داشته باشد ولی این طور نیست که واکسن‌ها در ایجاد ایمنی تفاوت ماهوی محسوسی با هم داشته باشند و اثر بخشی آنها نزدیک به هم است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: در حال حاضر در اوج پیک پنجم بیماری کرونا قرار داریم و حتی اگر وضعیت تغییر کرد و به پایین ترین سطح از شیوع رسیدیم هم مردم نباید اهمیت رعایت پروتکل‌ها را نادیده بگیرند و با این دلیل که واکسن تزریق کرده‌اند ماسک را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: واقعیت این است تا زمانی که این پاندمی در کل دنیا کنترل نشود نمی‌توان به روزهای بدون ماسک فکر کرد بنابراین از مردم درخواست می‌شود نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی دقیق باشند.

بابایی تاکید کرد: با توجه به اینکه اغلب کسانی که تا کنون واکسن تزریق کرده‌اند سن بالا هستند، اعضای خانواده باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت به خرج دهند چون تجربه نشان داده که افرادی علی رغم تزریق دو دز واکسن هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شاهد چرخش سویه‌های جدید کرونا در دنیا هستیم، حتی کشورهایی که به طور صد درصدی جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند هم در مقابل سویه‌های جدید ایمن نیستند و همین است که باز شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها در برخی از کشورها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لبوی‌پخته‌شده‌برای‌کرونا‌خیلی‌خوبه‌تجربه‌کنید

    • بدون نام

      و به اینصورت هویج ارزان شد .‌...‌

    • بدون نام

      !!!!!!!

    • بدون نام

      حالا برین سراغ ی محصول مال ی دوستان دیگه تا خوب با قیمت نجومی فروش بره ملتم ساده

    • بدون نام

      یادتونه تازه کرونا اومده بود میگفتن ماسک هیچ تاثیری نداره...

    • بدون نام

      هویچ فروخته شد و تمام شد،

    • بدون نام

      عجب مردمی هستیم

    • کیسه کش السعود وطن فروش

      بی وجدانا نمیتونستی چند روز بعد گرونی بگوی همش دست خودتون بود

    • بدون نام

      معلوم نیست کدوم دلال بار هویجش پشت مرزها مونده بود ، همشو تو بازار کرونا آب کرد کیلو ۳۰ تمن ، فردا میگن دنبه راست گوسفند برای کرونا خوبه بمالید به بینی شفا میده دنبه میشه کیلو ۵۰ تومن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم دنبه همین الان ۶۰ هزار تومن هست کیلویی. فکر کردی دنبه ارزونه؟!!!

    • بدون نام

      گزینه بعدی چیه.ولی پرایدیکیشه

    • بدون نام

      شلغم تاثیرش از هویج بیشتره چون رنگش بهتره اگه به همراه کدو تنبل مصرف بشه پدر کرونا را در میاره البته اگه در کنارش خیار چنبر هم باشه. دکتر من درآوردی

    • بدون نام

      گرون شده این حرفارومیگین

    • بدون نام

      هرروزبرای منافع خودشون یک چیز تبلیغ میکنن تاقیمتش گرون گنند.تنها چیزی که برای کرونا خوبه واکسنش هست ولا غیر.

    • بدون نام

      اینا همش کار دولته ودلالا نه هویج تمام شد حالا الکی بگید شلغم خیلی مفیده مردم هم که نادان همه شلغم بخریم وگرون شه کلک خوبیه مردم نادان افتاده دست این مسوولان حق این مردمه له بشن

      پاسخ ها

      • مهری

        ازقرارقیمت دنبه روخبرنداریدکه کیلویی ۸۰تومن هست.

    • بدون نام

      چون گران است تاثیر ندارد

    • بدون نام

      هویج ودیگر هیچ ..

    • بدون نام

      عزيزان فقط و فقط روغن بنفشه...هويج چیه...آدرس غلط ندين لطفا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج