اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۵۴۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جوانان به غیر از شغل و ازدواج چه می‌خواهند؟

یک روانشناس معتقد است، جوانان باید فضایی برای شادی و نشاط و تخلیه انرژی‌های حاصل از دوران جوانی داشته باشند، در غیر این صورت به بیراهه کشیده می شوند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر جهانگیر کرمی اظهارکرد: همواره وقتی سخن در مورد جوانان و مشکلات آنها پیش می‌آید معمولاً بیکاری و مسائل اقتصادی مطرح می‌شود و کمتر به سایر نیازهای آنها پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه جوانان به غیر از نیاز به ازدواج و نیازهای مالی، بر اساس مقتضای سن نیازهای اجتماعی، معنوی، روانی و روحی فراوانی دارند، ادامه داد: نیاز به نشاط و شادابی از مهمترین نیازهای جوانان است و به دلیل ویژگی های این دوران وجود جوان پر از انرژی هایی است که باید به شیوه ای صحیح آن را تخلیه کند.

به گفته این استاد دانشگاه باید امکانات لازم ورزشی و تفریحی برای جوانان فراهم باشد تا بتوانند نیازهای خود را در مسیر صحیح هدایت کنند.

کرمی نیاز به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن را نیز از دیگر خواسته‌های دوران جوانی خواند و تاکید کرد: جوانان نیاز دارند در گروه های مختلف اجتماعی حاضر شوند، توانایی‌ها و وجود خود را بروز دهند و حس کنند به جایی تعلق دارند.

حس احترام، عزت نفس، خودشکوفایی و ... از دیگر نیازهای یک جوان است که وی از آنها نام برد.

این روانشناس با بیان اینکه خانواده‌ها نیز باید خواسته‌ها و نیازهای جوانان را در نظر بگیرند و به آنها بها دهند، خاطرنشان کرد: خانواده باید از جوان نظر بخواهد و علایق و سلیقه‌های او را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کند.

کرمی نیاز به داشتن یک هویت مشخص را نیز از دیگر خواسته‌های جوانان برشمرد و اظهار کرد: جوان نیاز دارد در فرصت‌های مناسب خود را محک بزند، خلاقیت‌ها و توانایی‌های خود را بشناسد و فرصتی برای تجربه کسب کردن داشته باشد تا بتواند هویت مشخصی برای خود تعیین کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از جوانان دچار سردرگمی هویت هستند، افزود: خیلی از جوانان هنوز نمی دانند که هستند، چه خواسته‌هایی دارند، چه اهدافی دارند و از زندگی چه می خواهند.

وی معتقد است، این سردرگمی هویت چالش‌های فراوانی را هم برای خود جوان و هم برای جامعه ایجاد می کند و فراهم کردن فضا برای اینکه جوانان فرصت تجربه و محک زدن خود را داشته باشند وظیفه خانواده و سایر نهادهای اجتماعی است.

کرمی انحراف از مسیر صحیح را از پیامدهای برطرف نشدن نیازهای مختلف جوانان خواند و تصریح کرد: هیچ نیازی در جوان از بین نمی رود، بلکه اگر به آن پاسخ داده نشود منجر به انحراف و آسیب های اجتماعی و روانی خواهد شد.

این روانشناس از جوان و دوران جوانی به عنوان رودخانه‌ای خروشان یاد کرد که اگر به درستی هدایت شود می تواند آبادانی در پی داشته باشد و اگر از مسیر منحرف شود ویرانی و آسیب را در پی خواهد داشت.

وی گفت: افسردگی و سایر آسیب‌های روانی، گرفتاری در گروه‌های منحرف، اعتیاد و ... از جمله خطراتی است که در کمین جوانانی است که نیازهای آنها برطرف نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bagher

      همین دو تا کافیه بقیه ش خودش رو به راه میشه
      وقتی تو امنیت شغلی داشته باشی و دلت به این خوش باشه که اونی رو که میخوای و دوست داری و قوته قلبته پیشته خوب دلت قرص میشه و بقیه مشکلاتم هر چی باشه رو یه جوری حل میکنی.
      ولی . . .
      ولی وقتی که دستت به هیچ جا بند نباشه . . .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج