اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۶۴۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وزیر کشور: حق‌آبه هیرمند با جدیت دنبال می‌شود

وزیر کشور به موضوع پرداخت حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند اشاره کرد و گفت: دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور به موضوع پرداخت حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند اشاره کرد و گفت: دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.
احمد وحیدی ظهر امروز در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در فرودگاه زابل اظهار داشت: مدت‌هاست که سفر به سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد تا هم نیازها و مسائل استان از نزدیک مورد ارزیابی قرار گیرد و هم بحث مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان پیگیری شود.
وزیر کشور راجع به معضل آب در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در این سفر با استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همه دست‌اندرکاران در رابطه با مشکل آب سیستان و بلوچستان گفت‌وگو خواهیم داشت تا شرایط تأمین آب و پیشرفت مصوبات حوزه آب مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به وضعیت پایدار حاکم در مرزهای سیستان و بلوچستان، گفت: شرارت‌های مرزی همواره وجود دارد اما این امر با وجود و حضور سلحشوران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تأثیر مهمی روی امنیت کلان منطقه ندارد. راجع به اقتصاد مرزنشینان هم از قبل طرح‌هایی در ذهن بوده و کارهایی هم انجام شده است که البته همه این اقدامات باید تقویت شود. با توجه به زمینه‎‌ها و امکانات سیستان و اقدامات انجام‌شده در زمینه بازارچه‌ها و تبادلات مرزی و طرح معدن سنگ‌آهن، زمینه اشتغال خیلی خوبی در این منطقه فراهم خواهد شد.
وحیدی درباره موضوع پرداخت حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند ابراز کرد: مسئله آب هیرمند در واقع دست طرف خارجی است که در این رابطه در سطوح مختلف گفت‌وگو شده و به تعهدات آن کشور در مورد حق‌آبه تأکید و یادآوری شده و همچنان این موضوع در حال پیگیری است؛ به‌هرحال در مقاطعی قول‌هایی داده شده ولی به آنها عمل نشده است، درهرصورت باید در این حوزه پیگیری شود و دیپلماسی قوی در این رابطه در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد.
بازدید از اردوگاه "نیاتک" سیستان، بازدید از مرز و مسیر رودخانه و تالاب بین‌المللی هامون، بازدید از "چاه نیمه چهارم"، بازدید از ورودی آب "جریکه"، بازدید از چاه ژرف شماره سه، بازدید از اردوگاه "ادیمی"، نشست هماهنگی با فرمانداران و شهرداران سیستان و بلوچستان، بازدید از میرجاوه، فرودگاه سراوان، بازارچه‌های مرزی "کوهک، پیشین، ریمدان" و اقدامات پس از سیل در کنارک برنامه‌های سفر دوروزه وزیر کشور به سیستان و بلوچستان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج