اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۷۰۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رپورتاژ آگهی

مزایای تحصیل در ترکیه کدامند؟

چرا تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی جذاب است؟ تحصیل در ترکیه چه امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویان ایرانی دارد؟ مهم‌ترین مزایای تحصیل در ترکیه را اینجا بخوانید.

چرا تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی جذاب است؟ تحصیل در ترکیه چه امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویان ایرانی دارد؟ مهم‌ترین مزایای تحصیل در ترکیه را اینجا بخوانید.

مزایای تحصیل در ترکیه کدامند؟

بر اساس آخرین آمار، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل بوده‌اند. دانشجویان ایرانی بخش زیادی از این آمار را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که طی یک دوره ۵ ساله از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، تعداد دانشجویان ایرانی در ترکیه رشد ۱۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است! اما دلیل این میزان اشتیاق برای تحصیل در کشور ترکیه چیست؟ شاید نزدیک بودن ترکیه و هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور از دلایل مهم باشد، اما مزایای تحصیل در ترکیه خیلی بیشتر از این‌هاست.

مهم‌ترین مزایای تحصیل در ترکیه

قطعا هر انتخابی که می‌کنیم در کنار مزایا، یک سری معایب هم دارد. تحصیل در ترکیه هم همینطور است، اما در این مطلب ما قصد داریم فقط به مزایای تحصیل در ترکیه بپردازیم و امتیازاتی که دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ترکیه دارند را هم بررسی کنیم.

دانشگاه‌های سطح بالا

شاید افرادی که شناخت زیادی از وضعیت علمی و امکانات دانشگاه‌های ترکیه ندارند، تصور کنند که نظام آموزشی ترکیه چندان سطح بالا نیست. اما دولت ترکیه طی یک دهه اخیر، سرمایه گذاری زیادی روی بخش آموزش و به ویژه آموزش عالی داشته است. ایجاد امکانات آموزشی مدرن، دعوت از اساتید خارجی، ایجاد دانشگاه‌های جدید و بورسیه‌های تحصیلی مختلف همگی بخشی از این جریان بوده‌اند.

برخی از دانشگاه‌ها ترکیه رتبه‌های جهانی قابل توجهی دارند و هر سال این رتبه‌ها بهتر از سال قبل می‌شود. تعداد دانشجویان بین المللی این کشور هم دائما در حال افزایش بوده و ترکیه به قطب آموزشی منطقه طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. دانشگاه‌های ترکیه از شیوه‌های نوین تدریس استفاده می‌کنند و آموزش به صورت ترکیب تئوری و تجربه است. به این‌ها باید امکانات بسیار خوب دانشگاهی از جمله کتابخانه، آزمایشگاه، خوابگاه و... را هم اضافه کنیم که تمام نیاز‌های علمی و رفاهی دانشجویان را برطرف می‌کنند.

مزایای تحصیل در ترکیه کدامند؟

مدارک دانشگاهی معتبر

با توجه به نظام آموزشی ترکیه و شیوه مدرن آموزش در دانشگاه‌های این کشور، مدارک دانشگاهی ترکیه از اعتبار قابل توجهی برخوردار است. مدارک دانشگاه ترکیه را می‌توانید در اکثر نقاط دنیا ارائه دهید و این مدارک مورد تایید دانشگاه‌های کشور‌های اروپایی و کشور‌هایی مانند کانادا و آمریکاست. اگر قصد بازگشت به ایران بعد از فارغ التحصیلی را داشته باشید، باز هم مدارک تحصیلی ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران است. البته به شرطی که دانشگاه شما جزو لیست دانشگاه مورد تایید وزارت علوم کشورمان باشد.

پذیرش آسان

برای اینکه بتوانید در یک کشور خارجی تحصیل کنید، ابتدا لازم است که پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های آن کشور را بگیرید. برای گرفتن پذیرش تحصیلی باید شرایطی مثل حداقل نمره معدل و نمره زبان را داشته باشید. شرایط دانشگاه‌های ترکیه برای گرفتن پذیرش به مراتب راحت‌تر از کشور‌هایی مثل کانادا، استرالیا و کشور‌های اروپایی پیشرفته است. بنابراین، می‌توانید در مدت کوتاه‌تر و با شرایط راحت‌تری پذیرش بگیرید.

هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی

هزینه تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی همیشه جزو مهم‌ترین موانع افراد برای مهاجرت تحصیلی بوده است. اگر نتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید و پس انداز مناسبی هم نداشته باشید، اصلا امکان گرفتن ویزای تحصیلی را ندارید، چون برای گرفتن ویزا باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. این موضوع به ویژه در کشور‌هایی مثل انگلیس، آمریکا، استرالیا و... بیشتر به چشم می‌خورد، زیرا هزینه تحصیل و زندگی در این کشور‌ها بسیار بالاست.

اما ترکیه یکی از معدود کشور‌هایی است که با وجود ارائه کیفیت آموزش مناسب، هزینه‌های تحصیل ارزانی هم دارد. شهریه دانشگاه‌های این کشور در برخی موارد حتی یک دهم شهریه دانشگاه در کشور‌هایی مثل آمریکا و کاناداست. حتی هزینه تحصیل در رشته‌های گران قیمت مثل پزشکی هم به مراتب کمتر از کشور‌های دیگر است. علاوه بر این، هزینه‌های زندگی در ترکیه مثل هزینه اجاره خانه، حمل و نقل، خورد و خوراک و... هم قابل مقایسه با کشور‌های اروپایی و آمریکا و کانادا نیست؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مزایای تحصیل در ترکیه، شهریه پایین دانشگاه‌ها و هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی در این کشور است.

مزایای تحصیل در ترکیه کدامند؟

بورسیه‌های تحصیلی متنوع

با وجود هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در ترکیه، دولت این کشور اقدام به ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی هم کرده است. این بورسیه‌ها ممکن است تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را پوشش دهند. حتی برخی از این بورسیه‌ها موارد بیشتری مثل کمک هزینه مالی، خوابگاه رایگان و سایر تسهیلات دانشجویی را نیز شامل می‌شوند.
گرفتن بورسیه‌های تحصیلی ترکیه هم برخلاف کشور‌هایی مثل انگلیس چندان کار سختی نیست. ضمن اینکه دانشجویان ایرانی دارای برخی امتیازات برای گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه هستند. به عنوان مثال چند تا از دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان ایرانی ترک زبان بورسیه‌ها و تخفیف‌های خاصی را می‌دهند.

اجازه کار دانشجویی

اگر با وجو تمام موارد گفته شده هنوز هم نگران تامین هزینه‌های تحصیل در ترکیه هستید، می‌توانید روی کار دانشجویی و درآمد آن هم حساب کنید. دانشجویان خارجی در ترکیه اجازه ۳۰ ساعت کار دانشجویی در هفته را دارند. با کار دانشجویی از طرفی بخشی از هزینه‌هایتان تامین می‎‌شود و از سوی دیگر یک رزومه کاری هم برای خودتان ایجاد می‌کنید. البته دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی اجازه کار دانشجویی را ندارند.

برنامه‌های تحصیلی انگلیسی زبان

اگر به زبان ترکی تسلط دارید یا می‌خواهید آن را یاد بگیرید، امکان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های ترکیه را به زبان رسمی این کشور خواهید داشت. اما اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید به زبان ترکی تحصیلی کنید هنوز هم امکان تحصیل در ترکیه را دارید. برخی از دانشگاه‌های ترکیه برنامه‌های انگلیسی زبان را هم ارائه می‌کنند. ضمنا دانشگاه‌هایی هم هستند که برنامه‌های تحصیلی خود را فقط به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. پس امکان تحصیل به زبان انگلیسی را هم خواهید داشت.

امکان گرفتن اقامت ترکیه

بعد از فارغ التحصیل شدن در کشور ترکیه اگر بخواهید در این کشور بمانید باید اقامت خود را تمدید کنید. برای انجام چنین کاری باید یک شغل را در ترکیه پیدا کنید. با توجه به وضعیت بازار کار ترکیه، می‌توانید بعد از گرفتن مدرک خودتان یک شغل خوب را پیدا و اقامت خود را تمدید کنید. البته این موضوع تا حد زیادی به رشته تحصیلی شما هم بستگی دارد.

همسایه بودن ایران و ترکیه

همسایه بودن ایران و ترکیه یک مزیت بزرگ برای دانشجویان ایرانی است که قصد تحصیل در ترکیه را دارند. رفت و آمد راحت‌تر و کم هزینه‌تر بین دو کشور، شباهت‌های فرهنگی بین مردم ایران و ترکیه و عدم نیاز دانشجویان ایرانی به ویزای تحصیلی ترکیه از جمله مزایای خاص تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی است.

همانطور که می‌بینید، کشور ترکیه از هر لحاظ یک گزینه عالی برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. مجموعه لتسگویونی با توجه به ارتباط با اکثر دانشگاه‌های ترکیه و تجربه زیادی در زمینه مهاجرت تحصیلی، شرایط تحصیل در ترکیه را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی می‌توانید با کارشناسان لتسگویونی تماس بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج