اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۰۲۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

برگزاری تجمع حجاب و عفاف در پارک ملت

انتقادات برخی گروه‌ها از وضعیت حجاب در کشور در حالی اوج گرفته که تنها دو تجمع در اعتراض به وضعیت بدحجابی در کمتر از سه‌ماه برگزار شده‌ است.

روزنامه شرق: انتقادات برخی گروه‌ها از وضعیت حجاب در کشور در حالی اوج گرفته که تنها دو تجمع در اعتراض به وضعیت بدحجابی در کمتر از سه‌ماه برگزار شده‌ است. منتقدان به وضعیت حجاب که در هشت‌سال گذشته تقریبا سکوت پیشه کرده ‌بودند در یک‌سالی که از سرکارآمدن دولت روحانی می‌گذرد، دو تجمع در تهران و یکی در مشهد برگزار کرده‌اند.

تجمع دیروز که به‌ مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در پارک ملت برگزار شد یک ویژگی مهم داشت. مخاطب اصلی شعارها صداوسیما بود شاید از همین‌رو و طبق اعلام قبلی که تجمع حجاب و عفاف با شعار‌های مختلف برگزار شد که مطالبه از صداوسیما در زمره شعارهای پرشمار بود. آنان شعار می‌دادند: «صداوسیمای ما چقدر جسارت داره، این همه بی‌حیایی والله قباحت داره»یا«۲۰ شبکه آوردی، اما حیا را بردی».

جمعیت کم‌کم از راه می‌رسند. با موتور، پیاده، «بی‌آرتی» و اتومبیل شخصی. پلاکارد در دست. مقصد ورودی پارک ملت است در خیابان ولیعصر. زن‌ها یک‌طرف، مردها یک‌طرف. جمع که جمع‌تر می‌شود. چندنفر به‌ترتیب از سکو بالا می‌روند و شعار می‌دهند. جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شود. شعارها متنوع است از تبعیت از ولایت تا هشدار به غیرت مردان. جمعیت که به اندازه می‌شود. نزدیک به کمتر از هزارنفر؛ مجری مراسم از همه می‌خواهد که مسیر بلوارمانند جلو پارک را طی کنند و به‌سمت جایگاه بروند. همان‌جا که قرار است سخنرانی اصلی برگزار و بعد هم بیانیه پایانی مراسم خوانده‌ شود.

سخنران روی جایگاه می‌رود و می‌خواند: «یاد کن از آتش روز معاد/ طره گیس مده در دست باد. دیگر تو کودک نیستی/ فاش‌تر گویم عروسک نیستی. خواهرم ‌ای دختر ایران‌زمین/ یک نظر عکس شهیدان را ببین. این لباس تنگ چیست؟ پوشش تنگ رنگارنگ چیست؟ پوشش زهرا مگر اینگونه بود؟» بعد هم آیه‌ای از قرآن را به‌همراه ترجمه‌اش می‌خواند که: «ای پیامبر به زنان و دخترانت بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند تا مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده و مهربان است.»

شایبه سیاسی‌بودن چنین تجمعاتی احتمالا به گوش سخنران مراسم هم رسیده تا جایی که لازم می‌بیند تذکر دهد: «درخصوص ماهیت این برنامه لازم به ذکر است حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی چند برنامه قبل از این هم با ماهیتی کاملا دینی و به‌دور از سیاست‌زدگی به‌دنبال امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کردن مسوولان کلان فرهنگی خصوصا صداوسیمای جمهوری اسلامی که به فرموده امام راحل دانشگاه عمومی است، برگزار کرده بود. درباره این برنامه هم ما تلاشمان این است که بیش از اینکه این برنامه صرفا انتقادی باشد، برنامه مذهبی- حمایتی باشد. ما قانون بسیار خوبی تحت‌عنوان مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی داریم و تلاشمان این است که این قانون به پشتوانه مردمی اجرایی شود.»

تجمع عفاف و حجاب درحالی برگزار شد که سازمان بسیج مستضعفین هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده ‌است: «بسیجیان کشور ضمن حمایت قاطع خود از مواضع متین و انقلابی آیت‌الله آملی‌لاریجانی ریاست محترم قوه‌قضاییه، آمادگی کامل خود را برای هرگونه اقدامی علیه ظواهر بی‌بند‌و‌باری که چهره زن باشخصیت ایرانی را خدشه‌دار کند، اعلام می‌دارند.» دو روز قبل هم ستاد کل نیروهای مسلح بیانیه‌ای با مضمون اعلام آمادگی برای مقابله با هنجارشکنی‌های فرهنگی صادر کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاد کن از آتش روز معاد/ طره گیس مده در دست باد. دیگر تو کودک نیستی/ فاش‌تر گویم عروسک نیستی. خواهرم ‌ای دختر ایران‌زمین/ یک نظر عکس شهیدان را ببین. این لباس تنگ چیست؟ پوشش تنگ رنگارنگ چیست؟ پوشش زهرا مگر اینگونه بود؟

      پاسخ ها

      • صابر

        پوشش زهرا واسه کسایی هستن که اعتقاد به شیعه و اسلام دارن ولی مردم کشور من الان واقعا معتقد و مسلمان هستن ؟ من که نیستم و رنگارنگ پوشیدن همسرم هم دلیل بر بی غیرتی نیستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج