اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۳۱۶۹
۱۵۳۴
۱۵۳۴
پ

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

وکیل‌ها معمولا انسان‌هایی مرموز، تیزهوش، شوخ و پیچیده هستند و همین ویژگی‌هاست که باعث می‌شود آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند عالی باشند. آن‌هایی بر اساس قانون عمل می‌کنند انسان‌های خوبی هستند.

دیجی‌کالا مگ: وکیل‌ها معمولا انسان‌هایی مرموز، تیزهوش، شوخ و پیچیده هستند و همین ویژگی‌هاست که باعث می‌شود آن‌ها در کاری که انجام می‌دهند عالی باشند. آن‌هایی بر اساس قانون عمل می‌کنند انسان‌های خوبی هستند.

اما کسانی که داستان‌های خوبی از خودشان درمی‌آورند، وکلایی هستند که قوانین را به نفع خود و مشتریانشان تغییر می‌دهند و وکلای خوبی به حساب می‌آیند. همان‌طور که چارلز لمب گفته: «او وکیلی است که می‌تواند هر طرف را که بخواهد پیروز کند».

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

نه اینکه بگوییم این‌گونه وکلا ذاتا بد هستند، بلکه آن‌ها راه نادرستی را در پیش گرفته‌اند و از نقص‌های قانون به نفع خود استفاده می‌کنند و حتی گاهی به انسان‌های بی‌گناه هم کمک می‌کنند تا بتوانند بی‌گناهی خود را اثبات نمایند. دقیقا به همین دلیل است که ما این وکلای کارکشته‌ی سریال‌های تلویزیونی را دوست داریم، زیرا ویژگی‌های بد این‌گونه وکلا آن‌قدر برایمان جذابیت دارند که ما آن‌ها را شایسته‌ی تحسین میدانیم.

از جیمی مک گیل در سریال «بهره با ساول تماس بگیری» که از نظر اخلاقی به شدت شخصیت ضد و نقیضی دارد گرفته تا آلن شور از «بوستون لیگال» که وکیلی باشخصیت است و با متانت خاصی کارهایش را انجام می‌دهد، تمامی این وکلا در کاری که انجام می‌دهند استثنایی هستند، هر چند ممکن است با یک شخصیت ایده آل فاصله‌ی زیادی داشته باشند.

۱. ساول گودمن یا جیمی مک گیل – بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: وینس گیلیگان، پتر گولد
  • بازیگران: باب ادنکیرک، جاناتان بانکز، مایکل مک کین
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ از ۱۰۰

ساول گودمن یا جیمی مک گیل – برکینگ بد (Breaking Bad)

  • خالق: وینس گیلیگان
  • بازیگران: آنا گان، دین نوریس، باب ادنکیرک
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • امتیاز IMDb به سریال: ۹.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ از ۱۰۰

چیزی که ما در مورد این شخصیت دوست داریم این است که وقتی صحبت از وکلای مرموز به میان می‌آید اولین نامی که قطعا به ذهن هر مخاطبی می‌رسد، ساول گودمن یا همان جیمی مک گیل است. حتی زمانی که او وکیل تازه کاری بود و در دفتر کار بسیار کوچک خود که پشت یک سالن ناخن کاری قرار داشت کار می‌کرد باز هم شایستگی‌های خاص خودش را داشت. بنابراین، وقتی شرایط باعث شد که او به ساول گودمن تبدیل شود، مخاطبان شگفت زده نشدند زیرا از قابلیت‌های او آگاه بودند.

درست است که همه ابتدا او را به نام جیمی باهوش می‌شناختند اما تبدیل شدن او به ساول، از او یک استاد تمام عیار ساخت. بنابراین چه او را جیمی بنامیم چه ساول، باید اعتراف کنیم که او مردی جسور و شجاع است که هرگز جوانب احتیاط را در نظر نمی‌گیرد و می‌تواند سرنوشت خودش و همچنین قانون را به خوبی تغییر دهد. ممکن است جنبه‌های ناخوشایند زیادی در شخصیت او وجود داشته باشد، اما نمی‌توانید شوخ طبعی و هوش بالایش را نادیده بگیرید. ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند از هر موقعیتی جان سالم به در ببرد و بتواند مراجعه کنندگانش را هم نجات دهید، حتی اگر آن‌ها افراد خطرناکی باشند. شما می‌توانید این سریال را هم اکنون در نتفلیکس تماشا کنید.


۲. آنالیز کتینگ – چگونه از مجازات قتل فرار کنیم (How to Get Away with Murder)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: پیتر نواک
  • بازیگران: ویولا دیویس، آلفرد ایناک، کتی فیندلی
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰

آنچه در مورد این شخصیت، دوست داشتنی به نظر می‌رسد این است که او یکی از قدرتمندترین وکلای زن تلویزیون به حساب می‌آید و نامش به عنوان یکی از کارکشته‌ترین وکلا همواره در تاریخ وکلای داستانی باقی خواهد ماند. او به قول خودش زنی ۵۳ ساله از ممفیس تنسی به نام آنا مای هارکنس است، زنی جاه طلب، سیاه پوست، عصبی، اندکی افسرده اما قوی، حساس، خشن، بااستعداد و شاید خسته. به عنوان یک استاد، آنالیز همواره مورد تحسین دانشجویان، داوران و حتی مخالفانش قرار گرفته و بسیاری، اخلاق کاری او را می‌ستایند.

او که یکی از پرکارترین وکلای شهر فیلادلفیاست غیرممکن‌ترین پرونده‌ها را حل کرده و به صدها نفر کمک کرده تا بی‌گناهی خود را اثبات کنند. اما هنگامی که ناخواسته درگیر یک قتل می‌شود، تصمیم می‌گیرد با کمک پنج شاگرد برترش، آن را ماست مالی کند. با این حال وقتی که تعداد اجساد بیشتر و بیشتر می‌شوند، آنالیز باید برای محافظت از خود و دانش جویانش تصمیمی اساسی بگیرد. از تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی گرفته تا خیانت، مرگ و میر، سرپوش‌های قانونی و روابط خطرناک، آنالیز یکی از آن دست وکلایی است که به راحتی از نقص‌های قانونی به نفع خود استفاده می‌کند و هر روز قدرتمندتر می‌شود.


۳. پتی هیوز – خسارت (Damages)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: تاد کسلر، گلن کسلر
  • بازیگران: گلن کلوز، مارسیا گی هاردن، ویلیام هرت
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۴ از ۱۰۰

چیزی که در مورد این شخصیت، دوست داشتنی به نظر می‌رسد این است که او معمولا به عنوان وکیلی بی‌رحم، چیره دست و باهوش توصیف می‌شود و وجود این ویژگی‌ها باعث شده که شخصیتی پیچیده داشته باشد. پاتریشیا یا پتی هیوز، وکیل حقوقی شرکت حقوقی خودش، هیوز و همکاران، دختر یک قاضی است که دوران کودکی آزاردهنده‌ای داشته، او هرگز از اینکه بی‌وجدان باشد ابایی نداشته و زندگی خود را وقف سرنگونی کسانی می‌کند که از قدرت و موقعیت خود سوء استفاده می‌نمایند، حتی اگر پای گذاشتن در این راه به این معنی باشد که باید به یکی از آن‌ها تبدیل شود.

بنابراین، شخصیت حرفه‌ای پتی تا حد زیادی تحت تاثیر شخصیت خاکستری او قرار گرفته است. او برای برنده شدن در پرونده‌هایش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، حتی اگر لازم باشد به متحدانش خیانت کند یا با دشمنانش دوست شود و اگر لازم باشد حتی افراد بی‌گناه را هم برای رسیدن به هدفش قربانی می‌کند. در حقیقت او فقط با دشمنانش بی‌رحم نیست بلکه دوستانش نیز نمی‌توانند از دوستی با او مطمئن باشند. او به دوستان و خانواده‌اش خیانت می‌کند، افرادی را که به او نزدیک می‌شوند از خود میراند، دو به هم زنی می‌کند و حتی جان کسانی را که مانع رسیدن او به اهدافش می‌شوند می‌گیرد. شما می‌توانید این سریال را هم اکنون در هولو تماشا کنید.

۴. آلن شور – بوستون لیگال (The Practice/ Boston Legal)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: دیوید ای کلی
  • بازیگران: جیمز اسپادر، ویلیام شاتنر، مارک ولی
  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کاراکتر آلن شور این است که او به شدت به اخلاقیات پایبند است اما با این وجود، از انجام کارهای غیراخلاقی برای رسیدن به هدف اخلاقی‌اش استفاده می‌کند. در واقع او از هیچ کاری اعم از داشتن روابط غیرقانونی، هک سایبری، باج‌ گیری یا پرداخت رشوه برای رسیدن به اهدافش دریغ نمی‌کند و برایش مهم نیست که روشی که در پیش می‌گیرد تا چه حد زشت و ناپسند باشد.

با این حال آنچه که باعث متمایز شدن این شخصیت می‌شود این است که او همواره از افراد ضعیف دفاع می‌کند. آلن عاشق کارش است اما به شدت از سیستم حقوقی کشور ناامید شده و لذا از روش‌های نه چندان قانونی خود برای دور زدن قانون و اجرای عدالتی که مد نظر دارد استفاده می‌نماید. ویژگی‌هایی نظیر آزار وکلای رقیبش، ضرب و جرح شاهدان و حتی توهین به قضات و سایر افراد حاضر در دادگاه، باعث شده که آلن شور شخصیتی بسیار منفور داشته باشد.

هر چند گویا چنین چیزی اصلا برایش مهم نیست. او هر کاری را که فکر کند درست است انجام می‌دهد و از هوش سرشار و روش‌های هوشمندانه‌اش برای نجات کسانی که فکر می‌کند مستحقش هستند استفاده می‌نماید.


۵. بیلی مک براید – جالوت (Goliath)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: دیوید ای کلی، جاناتان شاپیرو
  • بازیگران: ویلیام هرت، ماریا بلو، بریتن دالتون
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰

ویلیام یا بیلی مک براید که یکی از بنیانگذاران موسسه حقوقی کوپرمن مک براید است وکیلی سرخورده به حساب می‌آید که معمولا پرونده‌های جنایی سطح پایین به او واگذار می‌شوند. به زبان ساده، بیلی یک وکیل کارکشته و خشن نیست که دائما از روش‌های غیرقانونی و پیچیده برای رسیدن به هدفش استفاده کند. اما با همه‌ی این‌ها در کار خود استثنایی است.

اما داستان زندگی او پس از اینکه یکی از مظنونانش آزاد شد و به قتل رسید، متحول می‌شود و بیلی تقریبا عقلش را از دست می‌دهد و به الکل روی می‌آورد. بیلی بیشتر از اینکه یک وکیل حرفه‌ای و فاسد باشد، با اعتیاد و مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کند و بیشتر وقتش را در حال نوشیدن است تا رفتن به دادگاه. اما همین فرد لاابالی وقتی از هوشش استفاده می‌کند، کارهای قابل توجهی را انجام می‌دهد و معمولا هم نیات خوبی برای انجام کارهایش دارد. شما می‌توانید این سریال را هم اکنون در هولو تماشا کنید.


۶. میکی هالر – وکیل لینکلن (The Lincoln Lawyer)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: دیوید ای کلی، مایکل کانلی
  • بازیگران: بکی نیوتن، کریستف گرهام
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰

چیزی که در مورد این شخصیت، دوست داشتنی به نظر می‌رسد این است که او یک وکیل جذاب است که یک ماشین آبی زیبا و منحصربه‌فرد دارد، ماشینی که انتظار ندارید یک وکیل مجری قانون سوارش شود. به همین دلیل است که میکی هالر هیچ شباهتی به قانون گذاران معمولی‌ای که می‌شناسید ندارد. او یکی از وکیل مدافعان محبوب لس آنجلس است که برادر ناتنی کارآگاه معروف، هری بوش هم هست. میکی، یا به قول خودش وکیل لینکلن، علاوه بر ماشین و شخصیت متمایزش، نظر کاملا متفاوتی در مورد سیستم حقوقی و مجرمان دارد.

به عنوان مثال، او به شدت با مجازات اعدام مخالف است و معتقد است که اعدام در یک جامعه‌ی روشن فکر جایی ندارد. از سوی دیگر، او معمولا به پرونده‌هایی رسیدگی می‌کند و از مشتریانی دفاع می‌کند که واقعا مجرم هستند و لذا نمی‌توان به همین سادگی‌ها به شخصیت مرموزش پی برد. میکی اهمیتی نمی‌دهد که مشتریانش بی‌گناه هستند یا گناهکار، به‌علاوه او نسبت به قوانین اخلاقی یا نتیجه‌ی کار هم بی‌اعتناست و فقط و فقط، کارهایی را قبول می‌کند که برایش چالش برانگیز باشند. شما می‌توانید این سریال را هم اکنون در نتفلیکس تماشا کنید.


۷. هاروی اسپکتر – کت و شلواریها (Suits)

۷ وکیل کارکشته‌‌ و مشهور تاریخ تلویزیون

  • خالق: آرون کورش
  • بازیگران: گابریل مچ، مگان مارکل، سارا رافرتی
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۰ از ۱۰۰

آنچه که در مورد شخصیت هاروی اسپکتر، جالب به نظر می‌رسد تیزبین و کاریزماتیک بودن این وکیل است که باعث شده به یکی از بهترین وکلای شهر نیویورک تبدیل شود. او یکی از آن افرادی است که همیشه فکر می‌کند حق با خودش است و لذا همواره برای اثبات آنچه فکر می‌کند درست است تلاش می‌نماید و همین‌ها باعث شده که به یکی از چهره‌های منفور نیویورک تبدیل گردد. هاروی در سخنرانی‌هایش به شدت کاریزماتیک است و مصمم و سرسخت به نظر می‌رسد، به ویژه زمانی که سعی می‌کند کسی را متقاعد کند یا در پرونده‌ای پیروز شود.

اما این‌ها بدان معنی نیستند که کاراکتر کاریزماتیک او در سر کار باعث شده که در روابط اجتماعی‌اش هم موفق باشد. هاروی برای برنده شدن در پرونده‌های خود، هر کاری را که به ذهنتان برسد انجام می‌دهد، فرقی نمی‌کند که آن کار قانونی باشد یا نه. روش‌های غیرمتعارف او معمولا عبارت‌اند از شکنجه، رشوه دادن، بلوف زدن و استفاده از قدرت و نفوذی که دارد. اما این‌ها باعث نمی‌شوند که او را عاری از صداقت بدانیم.

یکی از ویژگی‌های خوب هاروی این است که هرگز شواهد و مدارک را دست‌کاری نمی‌کند و از وکلایی که این‌گونه کارها را انجام می‌دهند خوشش نمی‌آید. نقطه‌ی برجسته زندگی حرفه‌ای هاروی، مایک راس است، اعجوبه‌ای که هاروی خودش او را کشف کرد، به او آموزش‌های لازم را ارائه داد و بعد هم مایک به یکی از معتمدترین همکارانش تبدیل شد. شما می‌توانید این سریال را هم اکنون در پرایم ویدئو تماشا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج