adexo3
۱۲۳۸۳۳۸
۱۷۲۷
۱۷۲۷
پ

قتل‌عام همسایه‌ها به خاطر ۶۲متر زمین!

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت زمین و ملک جنایت‌های مالی بر اثر اختلاف ملکی در کشور افزایش‌ یافته است.

جامعه ۲۴: در سال‌های اخیر با افزایش قیمت زمین و ملک جنایت‌های مالی بر اثر اختلاف ملکی در کشور افزایش‌ یافته است. در چند ماه اخیر چند قتل را با همین انگیزه شاهد بودیم و در آخرین مورد روز پنجشنبه مردی در دلفان استان لرستان شش عضو خانواده برادرش را به‌خاطر اختلافات ملکی به قتل رساند و جنایت خونین را رقم زد.

به‌نظر می‌رسد اختلافات ملکی بار دیگر خرده جنایت‌های خانوادگی و قتل‌عام‌های وحشتناک را افزایش دهد. در این گزارش برخی جنایت‌های ملکی را که باعث قتل‌عام شده‌ است بررسی می‌کنیم.

قتل عام ۶ عضو خانواده برادر به خاطر اختلاف ملکی

صبح روز پنجشنبه اهالی روستایی در شهرستان دلفان با شنیدن صدای رگبار گلوله سراسیمه به خیابان آمدند و مردی را مشاهده کردند که از خانه همسایه خارج و هراسان سوار بر خودرو متواری شد.

اهالی که می‌دانستند احتمالا حادثه‌ای هولناک رخ داده  به داخل خانه مرد همسایه رفتند و با جسد پنج عضو این خانواده روبرو شدند. در همین حین مشخص شد یکی از اعضای خانواده هنوز زنده است و به‌همین خاطر او سریعاً با اورژانس به بیمارستان منتقل شد، اما دقایقی بعد اعلام شد ششمین عضو خانواده نیز به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست داده‌ است.

در ادامه با اعلام موضوع به پلیس بلافاصله سه اکیپ انتظامی و جنایی همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای خانواده غافل‌گیر شده و نتوانستند از خود در مقابل مرد مهاجم دفاع کنند. همچنین بررسی‌های بیشتر از شاهدان حادثه نشان می‌داد عامل جنایت عموی خانواده است.

با به دست آمدن این سرنخ خیلی زود مخفیگاه عامل تیراندازی در یک روستا کشف شد. با محاصره مخفیگاه مرد جوان او درحالی‌که فکر نمی‌کرد یک ساعت بعد از ارتکاب جنایت شناسایی شود، تسلیم پلیس شد. با دستگیری او تحقیقات از این قاتل خطرناک آغاز شد.

مرد جوان با اعتراف به قتل شش عضو خانواده برادرش گفت: من و برادرم چند سالی بود که دچار اختلافات ملکی شده بودیم. بعد از این‌که پدرمان فوت کرد سر زمین‌های کشاورزی و میزان سهم هر کدام با برادرم اختلاف داشتم. او راضی به حل اختلافات نبود و سهم بیشتری می‌خواست و به‌همین خاطر من هم عصبانی شدم و امروز به خانه او رفتم تا تکلیف را مشخص کنم.

قاتل خشن ادامه داد: وقتی برادرم بار دیگر اعلام کرد سهم بیشتری می‌خواهد و راضی نیست تا اختلافات را کنار بگذاریم عصبانی شدم و تمام اعضای خانواده‌اش را به رگبار بستم. وقتی به خودم آمدم دیگر کار از کار گذشته بود. از ترس فرار کردم، اما فکر نمی‌کردم اینقدر زود دستگیر شوم.

قتل‌عام همسایه‌ها به خاطر ۶۲متر زمین!

قتل ۴ نگهبان به خاطر اختلافات ملکی

 اوایل خرداد امسال در جریان تجمع جانبازان معترض مقابل بنیاد شهید، مأموران پلیس به مردی که در ایستگاه اتوبوس نشسته و رفتار مشکوکی داشت، مظنون شدند و به سمت او رفتند.

با نزدیک شدن مأموران به‌یک‌باره مرد جوان اسلحه‌ای را از زیر پیراهن خود درآورده و به سوی مأموران شلیک کرد که در جریان این تیراندازی سه مامور پلیس مجروح شدند، اما سایر نیرو‌ها موفق شدند مرد تیرانداز را خلع‌ سلاح و دستگیر کنند.

با انتقال مرد ۳۵ ساله به پلیس آگاهی او در بازجویی‌ها اعتراف کرد: روز گذشته چهار نفر را در شهریار به قتل رساندم و به تهران فرار کردم. وقتی مأموران به سمتم آمدند فکر کردم رازم لو رفته و آن‌ها می‌خواهند مرا دستگیر کنند به‌همین خاطر برای فرار به سویشان تیراندازی کردم، اما دستگیر شدم.

در ادامه با استعلام از پلیس شهریار مشخص شد روز گذشته مرد جوانی در پی اختلافات ملکی در روستای بالابان این شهر به سوی نگهبانان یک زمین دولتی تیراندازی کرده که در جریان این تیراندازی چهار نگهبان کشته و یک نفر مجروح شده‌ است.

مرد جوان در جریان بازجویی‌ها در مورد انگیزه‌اش از ارتکاب جنایت در شهریار گفت: پدرم بیست سال قبل عیان یک زمین چند هکتاری را در روستا خرید، اما عرصه زمین متعلق به یک اداره دولتی بود. چند سالی است که این اداره قصد دارد در زمین ما که کشاورزی می‌کنیم ساختمان بسازد به‌همین خاطر نگهبانانی را دورتادور زمین قرار داده‌ است. هرچه شکایت کردیم به‌جایی نرسیدیم تا اینکه مجبور شدیم خودمان دست‌به‌کار شویم. به همین خاطر خیلی زود تصمیم گرفتم که انتقام گرفته و زمین را پس بگیرم.

وی افزود: روز حادثه ساعت هفت صبح  سر زمین رفتم بدون هیچ حرفی به کیوسک نگهبانی رفتم و همه را به رگبار بستم و فرار کردم. به تهران آمدم شب را در پارک خوابیدم و صبح بود که دستگیر و متوجه شدم که چهار نگهبان را کشتم و دو نفر را زخمی کرده‌ام. من خوشحالم که انتقامم را از آن‌ها گرفتم. اعتیاد داشتم و خانوادگی به آن زمین و پولش نیاز داشتیم.

با این اعترافات، مرد جوان به اتهام قتل چهار نفر و مجروح کردن پنج نفر راهی زندان شد تا به زودی محاکمه شود.

قتل همسایه‌ها به خاطر ۶۲ متر زمین

به گزارش جامعه ۲۴، همه‌چیز از سال ۹۰ و زمانی شروع شد که چهار برادر در رامهرمز متوجه شدند مرد همسایه ۶۲ متر خانه آن‌ها را به‌زور غصب کرده‌ است. آن‌ها از مرد همسایه چندباری شکایت کردند، اما راه به‌جایی نبردند. دو برادر از میان آن‌ها راهشان را از بقیه جدا کردند و هنگامی‌که متوجه شدند نمی‌توانند با شکایت آن زمینی را که همسایه غصب کرده و به همراه زمین خودش می‌خواهد ساختمانی بیست واحدی بسازد را پس بگیرند، تصمیم گرفتند خودشان دست‌به‌کار شوند.

به‌همین خاطر آن‌ها با تهیه یک اسلحه کلاشینکف سراغ مرد همسایه رفتند در جریان درگیری آن‌ها چند همسایه دیگر هم جمع شدند، اما به یکباره یکی از برادران اسلحه را کشیده و پنج مرد همسایه را به رگبار بست و کشت.

در ادامه دو برادر به سمت ساختمان دادگستری رامهرمز رفته و آن‌جا را به رگبار بستند، اما در درگیری با پلیس یکی از برادران کشته و دیگری موفق به فرار شد.

مرد میان‌سال وقتی راه را بر خود بسته دید و متوجه مرگ برادرش از سوی پلیس شد با شلیک گلوله به سرش به زندگی‌اش پایان داد تا یکی از تراژدی‌ترین پرونده‌های اختلاف ملکی با مرگ هفت نفر به پایان برسد.

قتل‌عام همسایه‌ها به خاطر ۶۲متر زمین!

پسرعمو کشی به خاطر زمین کشاورزی

 تیرماه سال گذشته بود که اهالی روستای تختی بخش اسماعیلیه اهواز در جریان یک جنایت خونین در مزارع کشاورزی روستا قرار گرفتند.

با حضور تیم جنایی در محل آن‌ها با اجساد سه برادر و فرزند یکی از برادران روبرو شدند. در ادامه پیرمردی که به فرزندانش شلیک شده بود در مورد این حادثه گفت: ساعتی قبل دو پسر برادرم به سراغ ما آمدند و درحالی‌که در زمین پنج هکتاری‌مان مشغول شلتوک‌کاری بودیم با پسرانم درگیر شدند. آن‌ها مدعی بودند باید نیمی از زمین در اختیار آن‌ها قرار گرفته تا زراعت کنند. درحالی‌که آن‌ها سهم خودشان را از زمین داشتند و افراد پول‌داری بودند.

پیرمرد ادامه داد: پسران برادرم قصد باج‌گیری داشتند، اما سه پسرم زیر بار نرفتند وقتی آن‌ها متوجه شدند هیچ‌چیزی در اختیار نخواهند داشت یکی از آن‌ها اسلحه را به سمت پسرانم گرفت و سه نفر از آن‌ها را به همراه نوه‌ام به قتل رساند و بعد هم از آنجا فرار کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج