اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۷۶۴۴
۱۲۷ نظر
۴۷۱۲۲
۱۲۷ نظر
۴۷۱۲۲
پ

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

این روز‌ها روابط و مراودات ایران و روسیه به اهرمی برای به زیرکشیدن منافع و مصالح تهران بدل شده است.

برترین‌ها: این روز‌ها روابط و مراودات ایران و روسیه به اهرمی برای به زیرکشیدن منافع و مصالح تهران بدل شده است.

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

روزنامه اینترنتی فراز در گزارشی به نقد و بررسی دغل‌کاری‌های مسکو علیه تهران پرداخته است:

* موضوع فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه، علی رغم انکار و تکذیب‌های چندماهه مقامات کشورمان نیز یکی از این موارد است و البته هربار که مقامات ایران با رد خبر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه سعی در کاهش هزینه‌های احتمالی این مرودات علیه تهران داشتند مقامات مسکو با پخش گزارش‌هایی از توان عملیاتی پهپاد‌های ایرانی در شبکه‌های تلویزیونی این کشور و البته اظهارات مقاماتی چون مدیر صندوق امنیت ملی انرژی روسیه که گفته بود: « ایران تحت تحریم‌ها باقی می‌ماند و این تحریم‌ها سخت‌تر نیز می‌شود و اگر بخواهم صادقانه بگویم، این خبر خوبی برای ماست. » نه تنها پرده از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه برداشتند بلکه تمایلات خود را برای گرفتارآمدن مجدد ایران در دامنه تحریم‌های جدید غرب نیز نشان دادند.

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

* مرداد ماه سال ۹۵ بود که وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بمب افکن‌های توپولوف ۲۲‌ام-۳ و جنگنده – بمب افکن‌های سوخوی -۳۴ آن کشور از پایگاه نوژه مواضع داعش و دیگر گروه‌های پیکارجو را در استان‌های حلب، دیرالزور و ادلب را بمباران کرده‌اند. با اعلام یکجانبه این خبر از سوی مقامات روس حسین دهقان، وزیر دفاع وقت با بیان اینکه جنگنده‌های روسی در پایگاه هوایی همدان «تنها برای سوخت‌گیری» حضور داشته‌اند، اظهار داشت: «روس‌ها با اعلام خبر حضور جنگنده‌هایشان در همدان بی‌معرفتی کردند؛ هیچ توافق مکتوبی ( میان تهران و مسکو) صورت نگرفت بلکه فقط یک همکاری عملیاتی بوده است.»

* وزیر دفاع همچنین در پاسخ به اینکه چرا این خبر را طرف مقابل اعلام کرد و ما خودمان اول آن را منتشر نکردیم، تصرح کرد: « طبیعتا روس‌ها علاقه‌مندند نشان دهند که یک ابرقدرت و کشور اثرگذار هستند و در تمامی روند‌های امنیتی منطقه و سطح جهان حضور دارند. از طرفی علاقه دارند در صحنه عملیات در سوریه خود را به عنوان یک عامل مؤثر مطرح کنند تا بتوانند سهم خود را در آینده و در مقابل آمریکا تأمین کنند. البته نوعی خودنمایی و بی‌معرفتی پشت اعلام این خبر بوده است. » اگرچه دهقان به این موضوع اشاره نکرد اما براساس اصل ۱۴۶ قانون اساسی استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور حتی برای استفاده صلح‌آمیز نیز، ممنوع است.

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

* البته روند اقدامات غافلگیرکننده روس‌ها علیه تهران به همین جا محدود نشده و این بار تنها چند روز پس از پایان مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در دوحه قطر، عکسی از سفر علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان به مسکو و دیدارش با معاون وزیر امور خارجه روسیه در حساب کاربری نمایندگی روسیه در وین منتشر شد و افکار عمومی ایران را در بهت و حیرت فرو برد.

* در تصویری که از این دیدار منتشر شده است، علاوه بر سرگئی ریابکوف، می‌خوائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین نیز حضور داشت. گفته می‌شد که دیدار با «سرگئی ریابکوف» در راستای مذاکرات احیای برجام صورت گرفته است اما افکار عمومی ایران همواره به دنبال پاسخ به این سووال بوده است که چرا مذاکره‌کننده ارشد دولت سیزدهم، درست پس از پایان مذاکره با طرف آمریکایی راهی روسیه شده است؟ و چرا از میان تمامی تیم‌های حاضر در نشست، طرف روسی را برای رایزنی برگزیده است؟

* علی باقری در پاسخ به این سووالات اظهار داشته بود: «ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت کردیم. چین به دلیل وضعیت کرونا شرایط مناسبی برای سفر ندارد به این جهت ما با چینی‌ها از طریق سفارت آن‌ها در تهران و سفارت ما در پکن و از طریق تلفن رایزنی‌های مستمری داریم و به علت آنکه روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند بعضی وقت‌ها یا آن‌ها می‌آ‌یند یا ما می‌رویم‌. » با این وجود شنیده می‌شد که سفر مذکور بدون اطلاع قبلی حسین‌امیرعبدالهیان، وزیرامورخارجه کشورمان صورت گرفته بود و حتی اینطور گفته می‌شد که نارضایتی آقای وزیرخارجه تا بدان جا پیش رفته بود که تصمیم به برکناری باقری داشت اما بنا بر مخالفت‌های ابراهیم رئیسی و برخی از اعضای کابینه این امر منتفی شد.

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

* مورد بعدی انتشار یک ویدئو از گفت و گوی خصوصی نماینده ایران و روسیه در کشاکش مذاکرات وین و درخواست‌های علی باقری از «میخائیل اولیانوف» مذاکره‌کننده ارشد روس برای واسطه‌گری این کشور در مذاکرات احیای برجام است که به نظر می‌رسد ثبت این لحظات بدون اطلاع طرف ایرانی صورت گرفته بود. در این فیلم، مذاکره‌کننده ارشد ایرانی در پایان صحبت‌های خود و بخشی که قابل شنیدن است، با حالتی خواهش گونه خطاب به میخائیل اولیانوف می‌گوید: « ما بر روی رایزنی با شما به صورت جدی حساب می‌کنیم. » و در پایان نیز دستان مذاکره‌کننده ارشد روس را به نشانه تشکر به گرمی می‌فشارد.

* علاوه براین، اظهارات دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در هشدار به غرب نسبت به لزوم درنظرگرفتن منافع مسکو در احیای برجام تنها ساعتی پس از رسیدن وزیر خارجه ایران به مسکو، آنهم زمانیکه انتظار برای احیای برجام و دستیابی به توافق بیش از هر زمان دیگری در دسترس بود، یکی از موارد قابل ذکر در این گزارش است چرا که همانطور که اشاره شد مطالبات روسیه از غرب در گروگان‌گیری توافق هسته‌ای ایران، زمانیکه ‌امید به احیای برجام به بالاترین میزان خود رسیده بود(اسفند ۱۴۰۰) ابراز و موجب شد تا احیای این توافق تا همین حالا متوقف شود؛ روسیه از آمریکا خواست بود تا تضمین کتبی دهد که پس از احیای برجام، تحریم‌های غرب علیه این کشور به‌دلیل جنگ اوکراین بر همکاری‌های اقتصادی و نظامی مسکو و تهران تأثیر نخواهد گذاشت

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

* البته پروسه بازی‌سازی‌های روس‌ها برای ایران به همین جا ختم نمی‌شود. با افزایش آشکار حملات هوایی اسرائیل به نیرو‌های منتسب به ایران در سوریه طی ماه‌های گذشته، روسیه از ایران و شبه‌نظامیانش خواسته بود از مواضع خود در مناطقی از سوریه عقب‌نشینی کنند؛ نظامیان روس در دیدار با طرف ایرانی بر لزوم تخلیه مقر نظامی ایران در نزدیکی محل هنگ ۴۹ متعلق به نیرو‌های سوری تأکید کرده و از آن‌ها خواسته بودند که از دومین سایت نظامی ایران در منطقه حمیدیه در جنوب استان طرطوس در سواحل سوریه هم، خارج شوند.

* پیش از آن نیز سفارت روسیه در تل‌آویو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ه بود که: « هماهنگی روسیه و اسرائیل در مورد سوریه به صورت روزانه دنبال می‌شود. » به نظر می‌رسد همزمان با تشدید حملات اسرائیل به اهداف متعلق به ایران و متحدین آن در سوریه، اسرائیل و روسیه به ساز و کاری برای جلوگیری از درگیری ناخواسته و احتمالی با یکدیگر در سوریه دست یافته‌اند. شاید بتوان گفت که روس‌ها برای اینکه بتوانند نیرو‌های خود را از گزند حملات اسرائیل مصون دارند ساز و کار نانوشته‌ای را با مقامات تل آویو دنبال کردند.

* آنچنانکه با وجود آگاهی از برخی حملات اسرائیل به مواضع ایران مانند آنچه در شهریور ماه سال جاری رخ داد چشم بر آن بستند و دم نزدند؛ براساس آنچه خبرگزاری دولتی سوریه، (سانا) منتشر کرده بود اسرائیلی‌ها با هدف قرار دادن دو فروند هواپیمای ایرانی که قصد داشتند در فرودگاه حلب به زمین بنشیند، این فرودگاه بین‌المللی را با موشک بمباران کردند؛ اینطور گفته می‌شد که یکی از این دو هواپیما، هواپیما باری خطور هوایی «ماهان» ایران بود که پس حمله اسرائیل به فرودگاه حلب نتوانست در این فرودگاه بر زمین بنشیند و مجبور شد به سمت دمشق برود. علاوه براین اسرائیلی‌ها، ۴ موشک نیز به سمت انبار‌های فرودگاه حلب که گمان می‌رفت حاوی موشک‌های اعطایی ایران به سوریه باشند، شلیک کرده بودند.

همه کلاه‌هایی که روسیه سر ایران گذاشت!

* فریبکاری روس‌ها در روند تولید مشترک واکسن « اسپوتنیک‌وی» یکی دیگر از خدعه‌های مسکو در قبال تهران همزمان با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در کشورمان بود. قرار بود علاوه بر قرارداد دو میلیون دُزی واکسن اسپوتنیک‌وی که بهمن ۹۹ میان دو طرف امضا شده بود، تا آذر ماه سال ۱۴۰۰ روسیه ۶۰ میلیون دز واکسن کرونای دیگرهم، به ایران ارسال کند اما مقامات مسکو به یکباره اعلام کردند تا بهبود روند واکسیناسیون در داخل روسیه، این کشور هیچ واکسنی به کشور‌های دیگر نمی‌فرستد. این در حالی است که واکسن‌های موردنظر به خط مشترک تولیدی در ایران تعلق داشت.

* مواردی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از بازی‌سازی‌های مسکو در تضییع حق ایران نسبت به تأمین منافع و مصالح کشورمان است. وعده‌های روسیه در فروش جنگنده‌های سوخو ۳۵، یا سامانه ضدهوایی اس ۳۰۰ و همینطور سال‌ها سردرگمی ایران در تکمیل ساخت نیروگاه اتمی بوشهر که پروسه ساخت آن در دست روسها قرار داشت  نیز از جمله موارد دیگری است که در همین رابطه می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یعنی پنوکیو رو سفید کردن این مسولین ایرانی ودم از مدیریت جهانی دارند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فقط آمریکا جون سر ایران کلاه نذاشته.برجامی هم که بستید تماما خیر و برکت بود هخخخخخ

      • ناشناس

        آمریکا رو همیشه میذارین خارج از محاسبه!! آمریکا از نظر شماها قادر متعاله!! همه بدبختیهای ما از استعماره و استعمار غربی تا امروز هم تداوم داشته.همین رسانه هاشون دارند ذهنهای مردمی که زیر فشار اقتصادیشون هم هستند رو استعمار می کنند

      • ناشناس

        پرونده امریکا بر ضد ایران نگاه کنی کلا سیاه و تاریکه . امریکا دشمن درجه یک ایران و روسیه دشمن رده بیست ایرانه .

    • ناشناس

      همش بخاطره پول جیب خودشونه

      پاسخ ها

      • سرباز بازنشسته

        تا روسیه هست وما همین بدبختیها هم هست نامرد ترین کشور دنیاست چه در گذشته تاریخ چه حالا روسیه ایران را نابود وبه اسارت گرفته این یک واقعیت است مگر برای من ایرانی بیسواد مشخص بشه روسیه واقعا متهدماست که نیست بخدا فقط منافعش را دارد از ایران میبرد وایران سپر بلای خود کرده تا تعدادی حکومت کنند بچاپند این کشور را والله چیز دیگری نمی بینم

    • ناشناس

      چقدر باید از روسیه و انگلیس ما ضربه بخوریم و چرا نباید از نخبه های خودمون استفاده کنیم .و وااااییی ب روزهای بی آبی ک در پیش رو خواهیم داشت.

    • ناشناس

      فرض دروغ شما راست باشد یک میلیاردم کلاه های است که امریکا سر ملت ایران کذاشته غرب پرستان عزیز

      پاسخ ها

      • ناشناس

        روسیه ده سال ما رو زیر وحشیانه ترین تحریمها نذاشت .

      • ناشناس

        روسیه ده سال ما رو زیر وحشیانه ترین تحریمها نذاشت .

      • رضا

        نه روس خوبه نه امریکا ولی بد بودن این دو معنی اش این نیست که ما خوبیم

      • نمکی

        روسیه کم تجاوز نکرده به وطنمون کم باج ندادیم و چی گیرمون اومده بدبختی و وضعیتی که الان شاهدش هستیم

      • آذری اوغلی

        تاریخ رو ببینید وقتی با روس بودیم بدبخت بودیم وقتی با غرب بودیم تمدن داشتیم پاسپورت ایرانی تو کل دنیا ارزش داشت و دلار ارزشش یک دهم پول ایران بود روس یعنی خوناشام

    • ول کن بابا

      عرزشی ها نظری ندارن؟

    • ناشناس

      فلفل‌های ایران به روسیه صادرات میشه ولی کدام کشور از روسیه بهتر بود آنهایی که دنبال احیای برجام هستند دنبال گرانی در ایران هستند

    • پس ما شدیم نوکر حلقه به گوس روسها

      پاسخ ها

      • هم وطن

        لااقل بپرید تو دامن آمریکا....حداقل هوای زیر دست هاشو داره مثل ...ژاپن و کره و تمام اروپا...اگه روسیه خوب بود کشورهای شرق اروپا ازش فراری نبودن!!والا با دنیای غرب آشتی کنید هم مردمتون راضی هم خدا راضی میشه! اینقدر ملت ایران رو نادون حساب نکنید دارید می‌بینید عواقبش رو ولی بازم عبرت نیست انگار..!!

    • ناشناس

      لیاقت ایران همینه

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه

    • ناشناس

      مرگ براین روباه حیله گر

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه مرگ بر وطن فروشی که منابع کشور رو مفتی به پوتین داد مرگ بر روسیه جهانخوار دشمن ایران و ایرانی

    • خوزستانی

      بابا روسیه خون مردم ایران را مکیده و داردبیشتر ازهرکشوری ایران را خوارورسوا میکند--دست بردارید از روسیه نابودمان کرده، و بازهم داره، نابودمان می‌کنه بابا گلی به جمالت امریکا خدایا روسیه رونابودکن

    • بدون نام

      مرگ بر روسیه

    • بدون نام

      سفارت روسیه لانه جاسوسیه

    • اسی

      ماها که می دونیم اون اصل کاریها باید بدونن که ...

    • مرادبیک

      همیشه سرایران کلاه گذاشته وداردمیگذارد

    • ناشناس

      روسیه اگر بدرد بخور بود فکری بحال خودش میکرد

    • بدون نام

      این مسئولین دیگه کار جز خدمت به پوتین بلد نیستن ؟ نه مشکل مسکن حل کردید نه گرونی ها رو فقط به ارباب تون خدمت می کنید
      به جای پوتین به ملت خدمت کنید

    • ناشناس

      این سال های ننگ تو تاریخ کشور ثبت خواهد شد

    • بدون نام

      مرگ بر پوتین

    • ناشناس

      آدم اگربخواهدنوکری هم کند،بایستی نوکریک آدم باکلاس باشد،روسها خبیث ترین مردم دنیا..

    • ناشناس

      پس چراانتظار دارید ایرانیها بازم باشما کنار بیان شما که اصلا منافع ایران براتون مهم نیس

    • مریم

      قراره بیشتر هم سرشون کلاه بزاره

    • ناشناس

      به روسیه اعتماد کردن کار احمق‌هاست #علیجناب پوتین

    • ناشناس

      همین ماجرای خریدپهباد از ایران دامی بزرگ بودکه روسهابرای ایران پهن کردندومقامات ایران همانند گذشته با آغوش باز پذیرفتند

    • منصور

      مثلی داریم که لالایی بلدی ولی چرا خوابت نمی بره ....عزیزم با چه زبانی سیاستمدارانی مثل ظرییف ووو گفتن در بغل روسیه رفتن واسه‌ی منافع ایران خطرناک است چرا چون به کررات تاریخ بیانگر دشمنی روسیه با ایران و از پشت خنجر زدن بوده ولی کو گوش شنوای مسئولان نالایق

    • ناشناس

      قابل توجه بردگان بی چون و چرا ی امپراطور پوتین خون آشام. امثال کیهان و ....

    • ناشناس

      خان عمو
      پدر خوانده

    • وحید

      حقتونه بیشتر از این سرتون بیاد روسگداها

    • وحید

      روسگداها

    • محمود

      روس دغل کار کمونیست نجس

    • بدون نام

      ایران نه باید استعمار روسیه باشد و نه آمریکا و نه انگلیس و چین ایران با مستقل باشد و برای خودش تصمیم بگیرد .

    • آیا روسیه در ارکان قدرت نفوذ کرده است ؟!!!
      چون به هیج وجه رفتار های روسیه قابل درک نیست درحالیکه آمریکا هوای هم پیمانانش رو داره

    • ناشناس

      تا بوده همین بوده

    • .hesam

      خوبکاری میکنن ایران حقشه

    • ناشناس

      البته چینیهابهترهستن ولی جی۲۰نمی فروشن!

    • ایران وطن عزیز مان

      مرگ بر روسیه شیطان

    • ناشناس

      زمانی‌ که‌ رئیس يا وزير دفاع دهقان بودروحانی رئیس جمهور بود

    • ایرانی

      بچه ۱۲ ساله هم میدونه روسیه سر شما کلا ه کداشته حالا بیدار شدید متهاسفام برای شما

    • نیک اندیشان

      مرگ برترامپ مرگ برترامپ؛ که ایران رانوچه پوتین کرد مرگ برترامپ

      پاسخ ها

      • ایرانی

        از این روسها بی شرفتر وبی وجودتر خودشون هستند وپستر از اینها تو دنیا کسی نیست

    • ناشناس

      مگه ایرانیها باهوشترین و زرنگترین و فهیمترین و آگاهترین مردم دنیا نیستند؟
      پس چطور دائم کلاه سرشون رفته و میره؟

    • اف،ام

      تنها‌مال‌این‌دولت‌نیست‌بقیه‌هم‌شریکند‌یه‌جو‌انصاف...؟

    • ناشناس

      بعد میگید مانوکر بی اختیار روس نیستیم.

    • ناشناس

      نگوووووووووو
      روسیه اربابه
      پوتین اربابه هرچی ارباب بگه همونه
      نوکری روسیه و چین افتخاره برای حضرات

    • ناشناس

      نه شرقی نه غربی

    • ناشناس

      حق آدم نفهم همینه

    • ناشناس

      حکومت به دلیل عدم تعامل با غرب، خود رو وابسته به روسیه و چین نگه داشته و اونها این رو خوب می دونند.تا سیاست خارجی عاقلانه ای در پیش گرفته نشود و منافع ملی بر هر جناحی ترجیح داده نشود، هیچ چیزی درست نخواهد شد.

    • ناشناس

      مرگ بر روشیه

    • ناشناس

      تحریم های غربی بخصوص آمریکا باعث‌شده که‌ ايران اين همه‌ به‌ روس‌ها امتياز بدهدویا اينکه مانند گذشته آمريکا عربستان را ميخورد وروسیه ايران را بين خودشان‌ تقسیم‌ کردن‌

    • ناشناس

      چرت کامل هیچی از روابط دیپلماتیک نمی فهمی

    • یزدان

      خیلی دیر نیست اون روزی که با تمام خوش رقصیهایی که براشون کردن حتی به هواپیماهاشون هم اجازه نشستن در روسیه رو نمیدن

    • ناشناس

      نگوحضرات ناراحت میشند

    • ناشناس

      این رشته خیانت خیلی طول و دراز و بدبخت این دار و دسته که به پوتین آویزلن شده اند

    • م م م م

      اگر آمریکا از بعضی کشورها به عنوان گاو شیرده استفاده می‌کند ولی روسها خون بعضی از کشورها می مکند . اللهم عجل لولیک الفرج .

    • ناشناس

      اینها را نگو حسین شریعتمداری عصبانی می‌شود,

    • ناشناس

      دولت ما دوست نداره بفهمه می خواد با روس باشه

    • ناشناس

      خدا بداد مردم برسه

    • کاربر

      بعد میگن به آمریکا و اروپا باج نمیدیم

    • بی نام

      زهی خیال باطل تازه متوجه شدین به قول شهید مطهری شرق وغرب مثل دو تیغه قیچی میمونن

    • کارگر

      دیگه چی میشه گفت مسلمانان رو به جان هم انداختن ایرانی رو با عربستانی دشمن کردند و ترکیه ای رو با کردستانی و افغانی رو با پاکستان و.... و خودشان نشستن و حکومت میکنند و اسلحه های خودشان را به کشورهای مسلمان میفروشند.

    • کارگر

      فقط بلدیم بگیم عربستان گاو شیرده آمریکا ولی خودمان را مبرا از این حرف ها میدانیم

    • احمد

      مسئولین نادان ضریب هوشی مرغی از ترس ووحشت از پوتین ۵۰ درصد حق ایران در استخراج معادن نفتی وگازی را راحت به روسیه دو دستی تقدیم کردند وبین دولت ایران وروس بامضا رسید.میتوانستند مثلا توافق کنند با روسها که از فروش نفت ۵ درصد به روس بدهند تا روس درمجامع از ایران دفاع کندنه آنکه مساحت بزرگی از بحر خزر وتمامی معادن نفت وگاز آنرا مفت ومجانی به روسیه بدهند.

    • ناشناس

      تو طول تاریخ ایران روسها مثل کفتار بودن فقط دریدن ایران رو

    • عماد از ایران

      ایران اسیر روس ها.تا کی این اسارت ادامه دارد خدا داند

    • ناشناس

      روس های کثیف

    • بدون نام

      با وجود پنهان کاری از گفتن حقایق بیشتر این هم نشانه سیاست سراسر غلط ایران است

    • بینام

      هنوز روسها را خوب نشنناختید

    • ناشناس

      نه شرقی،نه غربی،جمهوری اسلامی

    • ناشناس

      ما همیشه گاو شیرده روس‌ها بوده ایم

    • ناشناس

      از کلاه برداریهای آمریکا و کشورهای اروپایی هم بنویسید چرا چرا فقط روسیه؟

    • ناشناس

      امرکا سگش به روسیه می ارزد عربارفتن طرف امریکا ایرانیا طرف روس ها عربا اسایش مابدبختی

    • ناشناس

      شما اصلا با امریکا رابطه داشتید که سرتون کلاه بذاره روس گدا

    • ناشناس

      دست اخر هم ک اعلام کرد موشک ها و پهبادهای ایران را در جنگ اوکراین استفاده میکنه

    • ناشناس

      یک میلیارد پیشکشت چهار تاشو بگو

    • امید ماندنی

      کدوم کلا .

      ما خیلی هم عالی جناب پوتین رو دوست داریم .
      عزیز دل بچه های بالاست .

    • ناشناس

      در مقایسه با اینها پینیکیو ابر مرده

    • ناشناس

      هیچ زمان وهیچ مسئولی جرات وجسارت لازم در مورد اگاه سازی مردم در موضوع گلوله باران حرم مطهر امام رضا (ع) توسط روسها را ندارند

    • ناشناس

      افتخارهم می کنند به این همه خواری وذلت

    • ا

      نویسنده جز حقیقت در مورد عمل کرد روس ها چیز دیگری نگفته تمام مطالب با ذکر اخبار های موجود بوده حال اگر عده ای نمی خواهند عملکرد مزورانه و استعمارگرانه روس را باور کنند لابد به وطن خود ایران علاقه ای ندارند .

    • پدرام

      اینو نگید!؟شعار این دولت نه شرقی نه غربی است!!!؟؟؟

    • ناشناس

      بزرگترین هنر مسئولین دزدی و دروغگویی است

    • پارسا ایرانی

      قابل توجه کیهان

    • ناشناس

      زمان اشغال سفارت آمریکا تنها احمدی نژاد بود که می‌گفت باید به سفارتخانه روسیه حمله کنیم نه آمریکا دارید اشتباه میکنید .... معلوم نیست الان دکتر همون نظرو داره یا نه ؟؟؟

    • بی نام

      خدا شر پوتین ازسرمان کوتاه کنه

    • خدایا شکرت

      بازم به شرق اعتماد کنید

    • خدایا شکرت

      واقعا مر گ بر روسیه دشمن جهان اسلام و بشریت

    • ناشناس

      روسیه یک کشوری است کثیف و منفور جهان و به خصوص ایرانیان با شرف و آگاه روسیه همیشه در طول تاریخ دشمن درجه یک همسایگان خود به خصوص ایران بوده است و اکنون هم متاسفانه کشور ما با روسیه دست به عصا راه می‌رود و معلوم هم نیست چه سیاست غلطی پشت سر این تفکر غلط نهفته است امیداورم که پوزه روسیه کثیف بدست غربی‌ها به خاک سیاه مالیده شود و روسیه به کشورهای کوچک تجزیه شود وگرنه تا روسیه هست ایران روی آزادی و آبادی به خو نخواهد دید

    • خدایا شکرت

      له تلاش روسیه همین بود ایران با خاور میانه بد کند و ماهی خوبی بگیرد ای بابا یک جنگ با اکراین مانده ایران را خدا نگهمیدارد متوجه هستید ایران خون شهیدان زنده می‌دارد متوجه هستین

    • خدایا شکرت

      اما از انسانهای نا کارآمد

    • ناشناس

      کلاهی نگذاشته اون فکر می‌کنه البته که فکرش هم درسته که ایران مستعمره خودشون هست وهر برنامه ای بخواد سر این مملکت پیاده میکنه، غیر از این هم نیست.

    • منتقد

      دم ازاستقلال میزنن،امااصلااینطورنیست،فقط ازایران سواستفاده کرده روسیه

    • ناشناس

      سیاستمدار بالای جواد ظریف تو ایران نیامده و نخواهد آمد چند سال پیش گفت که روسها در مسیر توافق برجام سنگ اندازی میکنند از روسها باید فاصله گرفت..

    • ناشناس

      95درصد ملت ایران می‌دانند و هزاران بار بیان کردن که در طول تاریخ بدترین ضربات به ایران و خیانتها از طرف روسیه بوده و هیچ وقت قابل اعتماد نیست روابط با آمریکا صد برابر بهتر از روسیه متجاوز و خائن است

    • بینام

      تمام صحبتهای ظریف درست بود اما کو گوش شنوا.

    • رضا کاظمی

      درود بر روح پر فتوح امام خمینی که این شعار رو یادمون داد نه شرقی نه غربی یادش بخیر

    • ناشناس

      روسیه و پوتین کثیف ایران بدبخت

    • ناشناس

      غرب گدا، چرا از انگلیس و امریکا و بقیه دول غرب نمیگین نکنه اونا همیشه خیرخواه ایران بوده اند و هستن ما بی خبریم.در عالم سیاست هیچ کشوری دوستی نداره

    • جانم وطنم

      افتخار مسعولین اینه ک گاور شیر ده برا امریکا نشدند اما گاوشیرده برا روسیه شدند پس فقط نظرشون این بود ک صاحب گاو کی باشه و فرق داشت براشون روسیه یا امریکا

    • ناشناس

      صد رحمت به امریکا

    • ناشناس

      خخخخخخ....خداروشکر بلاخره به اختلاسشون میرسن هربلای هم سر مردم امد فرقی نمیکنه..البته مردم ایرانم حقشونه

    • مری

      این روسیه همان روسیه زمان قاجار است که بهترین مناطق ایران را جدا کرد.تمام بدبختی ایران از جانب انگلیس و روسیه نشآت میگیره
      متاسفانه دولتمردان ایران از تنگنای روزگار پناه بردن به روسیه در حالی که اگر تاریخ را مطالعه میکردند می‌دیدند که روس‌ها باعث بدبختی ایران در چند دهه گذشته است.

    • حمید

      عقب ماندگی بیش از حد جهانی و وضعیت فعلی ایران همانند اقتصاد تک محصولی وابستگی شدید به چین وروسیه کمونیسم ودوری از ژاپن وغرب وفاصله حاکمان بامردم وپاسخگو نبودن دولتها با فرافکنی دروغین همین میشه

    • ناشناس

      وقتی مگس توهم سیمرغ بودن داره ...

    • محمد

      با شعار مرگ بر روسیه چیزی عوض نمیشه.چیزی که باید تغییر کنه موضع و رفتار تصمیم گیرندگان نظام نسبت به روسیه است که متاسفانه با تبحر خاص روسها کلاه های گشادی سر سیاسیون ایران گذاشته شده ولی هنوز بدلیل نیاز به حق وتوی آنها در شورای امنیت و سازمان ملل به نفع ایران نمتونن با آنها مقابله کنند.
      تحویل پهباد هم دسیسه دیگری بود که متاسفانه سران ایران متوجه آن نشدن.

    • گل آقا

      انسان بیاد شاهان بی لیاقت قاجار میافته.الخصوص فتحعلی شاه.وقرار داد ننگین ترکمن چای بخش زیادی از خاک ایران را به روسها بخشید.
      البته این خوی نامردی روسها پایانی ندارد.وکسانی که فقط ۵ کلاس سواد داشته باشند راحت تشخیص میدن روس یعنی مساوی با خیانت.وخنجر از پشت زدن...

    • ناشناس

      این میگه روسیه

    • علی

      مسئولان ما گیج شدن و مثل پت و مت رفتار کردن

    • ناشناس

      روسیه و چین هر بلایی خواستند سر ایران اورده اند مخصوصا روسیه ولی مسولین ما برای روسیه خودشان را فدا می کنند و مردم را بیچاره کرده اند مرگ بر شرق مرگ برغرب

    • ناشناس

      عیب ندارد کاخ سفید را حسینه خواهیم گرد بذار کل ایران را نابود کنیم

    • بی نام

      شماها فکر میکنید ایران مستقل هست نه لزیزان بدون اجازه روسیه اب نمی تون بخوره مملکت رابردن زیر سلطه روسیه

    • آرتان

      مسبب جدایی ترکمنستان از خاک ایران روسیه لعنتی بود

    • حیدر

      استعفرالله اگرثالت شود که خداهم میفرماید این روسها دوست شمامیستندبازهم دولتمردان ماول کن نیستند سبب چیست الله اعلم

    • دادا

      خخخخ


      دمت گرم

    • ناشناس

      گاو شیرده روسیه کیه کیه ؟

    • ناشناس

      استاد عزیز وبزرگ ۵۰ میلیون ایرانی عزیز همیشه می گویند روسیه کشور نامرد وکثیف و خون خوار است وقت دنبال قدرت و خود نمای خودش است شما خودتان حساب کنید دراین سالها چه سودی برای ایران داشته هیچ بجز بدبختی برای مردم

    • ناشناس

      من که اعتقادم اینه .باعث وبانی تمام مصیبتها وسیاست های غرب ستیزی که در ایران وجود داره.منشا ومبداش از اول انقلاب، همین روسها بودند.ازخط دادن برا تسخیرسفارت امریکا بگیر تا شعار دادنهای مرگ بر امریکا که از اول انقلاب مدشد..تابتونن ایران ومحصورخودشون کنن روسهااا..بدون اینکه خود مردم ایران وحضرات سیاسیمون بفهمن از کجا آب خورده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج