اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۶۵۵۶۹
۱۰۷۳۸
۱۰۷۳۸
پ

رپورتاژ آگهی

با گوشت‌خواری هم می‌شود لاغر شد؟ معرفی ۲رژیم لاغری

برخی‌ها فکر می‌کنند، رژیم گرفتن یعنی مصرف همیشگی سبزیجات و خداحافظی با غذاهای خوشمزه؛ اما اصلاً این‌طور نیست. رژیم لاغری با گوشت، تا حد زیادی این مسئله را حل می‌کند.

با گوشت‌خواری هم می‌شود لاغر شد؟ معرفی 2رژیم لاغری

مشاهدهٔ اندامی که دیگر متناسب نیست، ذهن هرکسی را به هم می‌ریزد. در چنین موقعیتی، افراد به فکر کاهش وزن می‌افتند. با این حال موانع ذهنی متعددی برای شروع برنامه لاغری وجود دارد. برخی‌ها فکر می‌کنند، رژیم گرفتن یعنی مصرف همیشگی سبزیجات و خداحافظی با غذاهای خوشمزه؛ اما اصلاً این‌طور نیست. رژیم لاغری با گوشت، تا حد زیادی این مسئله را حل می‌کند.

اگر شما هم به دنبال یک روش مناسب، راحت و مطمئن برای لاغری هستید، با این مطلب همراه باشید.

رژیم لاغری و سلامتی

با افزایش وزن، شاخص تودهٔ بدنی (BMI) نیز بیشتر می‌شود. اگر این شاخص بیشتر از ۲۵ باشد، نشان‌دهندهٔ اضافه وزن است؛ ولی اگر به بیش از ۳۰ برسد، چاقی مفرط را می‌رساند. رسیدن به چنین مرحله‌ای یک زنگ خطر جدی برای سلامتی بدن خواهد بود.

کسانی که شاخص تودهٔ بدنی آن‌ها در میزان مناسبی نیست، باید فکری به حال کاهش وزن خود بکنند. این‌جا است که رژیم لاغری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. البته برخی افراد به یک نکته توجه ندارند؛ استفاده از رژیم، باید زیر نظر متخصص و به صورت اصولی باشد. در غیر این صورت، باز هم به سلامتی آن‌ها لطمه وارد خواهد شد.

اهمیت گوشت در تغذیه

با گوشت‌خواری هم می‌شود لاغر شد؟ معرفی 2رژیم لاغری

گوشت یکی از مهم‌ترین منابع پروتئینی برای انسان است. متخصصان تغذیه توصیه می‌‌کنند از این مادهٔ غذایی، سه تا چهار بار در هفته مصرف کنید. این امر دلایل مختلفی دارد:

  • چربی گوشت (به ویژه نوع گوسفندی آن) به خروج کلسترول مضر از بدن کمک می‌کند. این موضوع اهمیت آن در چربی سوزی را نشان می‌دهد.
  • این مادهٔ غذایی حاوی مقدار زیادی امگا-۳ و امگا-۶ است. در نتیجه برای قلب بسیار مفید خواهد بود.
  • کراتین موجود در این خوراکی به عضله‌سازی کمک می‌کند.
  • بسیاری از ریزمغذی‌ها در گوشت یافت می‌شوند.
  • این محصول حاوی ویتامین‌های مختلفی از جمله ب-۶ و ب-۱۲ است. به همین دلیل، استفاده از آن به تقویت اعصاب منجر می‌گردد.

با وجود چنین فوایدی حتی اگر قصد ورود به یک رژیم لاغری را دارید، نباید از مصرف گوشت غافل شوید؛ زیرا منبع مهمی برای تأمین مواد ضروری بدن را از دست می‌دهید.

رابطه رژیم کاهش وزن و مصرف گوشت

یک کلیشهٔ رایج دربارهٔ نسبت مصرف گوشت قرمز و لاغری وجود دارد و آن هم این است: هرچه بیشتر از این مادهٔ غذایی استفاده کنید، وزن شما بیشتر خواهد بود!

 این ادعا موارد متعددی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را درنظر نمی‌گیرد.

باید بدانید دربارهٔ این موضوع دو باور کلی وجود دارد: برخی به موردی که در چند خط بالا گفته شد، باور دارند. عده‌ای دیگر به باوری خلاف آن مدعا معتقدند. به نظر آن‌ها، اتفاقاً این محصول پروتئینی، به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند.

بر اساس تحقیقات موجود، حق با دستهٔ دوم است. اگر در رژیم غذایی شما پروتئین به اندازهٔ کافی باشد و میزان کربوهیدرات کم شود، هم وزن کاهش می‌یابد و هم ثابت می‌ماند. همچنین این نوع برنامهٔ غذایی در تعادل میزان چربی خون هم مفید است.

البته ناگفته نماند نباید در مصرف گوشت قرمز زیاده‌روی کنید؛ زیرا مصرف زیاد از حد چربی‌های مفید هم می‌تواند شما را از هدف‌تان دور کند.

چگونه با مصرف گوشت می‌توانید لاغر شوید؟

اول از همه به خودتان یادآوری کنید با یک رژیم لاغری سریع طرف نیستید. پس انگیزهٔ خود را از دست ندهید و به نتیجهٔ نهایی فکر کنید. در ادامه دستورهای مختلفی وجود دارند. دو مورد از مشهورترین آن‌ها رژیم‌های پائولو و کتوژنیک هستند.

در رژیم پائولو استفاده از مواد قندی، فرآورده‌های لبنی، غلات و حبوبات ممنوع است. پایهٔ اصلی آن را نیز گوشت چهارپایان و آبزیان تشکیل می‌دهد. در کنار این موارد، مصرف میوه و سبزیجات هم مسئله‌ای ضروری خواهد بود.

رژیم‌های کتوژنیک شرایط بسیار متفاوتی دارند و اتفاقاً بسیاری از افراد پس از مدتی از آن زده می‌شوند؛ زیرا مصرف چربی در آن بالا است و بدن پروتئین زیادی دریافت نمی‌کند.

با این اوصاف بهتر است ابتدا یکی از برنامه‌های غذایی بالا را انتخاب کنید. پس از گذشت اندکی، رژیم غذایی گوشت‌خواری را شروع کنید. در این برنامهٔ غذایی هم، مصرف چند چیز کاملاً ممنوع است:

  • دانه‌های روغنی و آجیل‌ها
  • غلات و مشتقات آن (مثلاً نان، شیرینی و…)
  • میوه و سبزیجات
  • حبوبات

در عوض می‌توانید از خوراکی‌های زیر استفاده کنید:

  • انواع مختلف گوشت سفید و قرمز
  • لبنیات
  • تخم پرندگان
  • ادویه‌های متعارف

سالم‌ترین و بهترین گوشت برای لاغری چیست؟

با گوشت‌خواری هم می‌شود لاغر شد؟ معرفی 2رژیم لاغری

برای شروع رژیم، قدم اول خرید گوشت است. این مسئله برخی را دچار چالش می‌کند. آن‌ها نمی‌دانند کدام یک از انواع این مادهٔ غذایی برای آن‌ها مناسب است و کدام یک نه. از این رو دچار سؤالاتی مثل «گوشت گوسفندی برای لاغری مفید است یا خیر؟» یا «از گوشت سفید هم می‌شود استفاده کرد؟» می‌شوند.

به طور کلی در رژیم گوشت‌خواری می‌توانید هم از گوشت قرمز استفاده کنید و هم از گوشت سفید. مهم‌ترین نکته، دقت به میزان چربی محصول انتخابی است. در ادامه با بهترین گزینه‌های مناسب رژیم لاغری آشنا می‌شوید:

  • گوشت گوساله: گوشت گوساله در مقایسه با گوسفند، چربی کم‌تری دارد. البته بهتر است حیوانی را انتخاب کنید که با علف (نه دانه‌های غلات) تغذیه شده باشد.
  • گوشت گوسفند: خواص تغذیه‌ای گوشت گوسفند و گاو تقریباً مشابه است. عمده تفاوت آن‌ها در طعم و میزان چربی است. با وجود چربی بیشتر گوسفند، این فرآوردهٔ پروتئینی راحت‌تر جذب بدن می‌شود.
  • مرغ بدون پوست: بهترین قسمت این پرنده، سینهٔ پوست‌کندهٔ آن است.
  • سالمون: برای لاغری چرا سراغ خوراکی‌های دریایی نروید؟ وجود اسیدهای چرب اشباع در ماهی سالمون، خطر بیماری قبلی را نیز کاهش می‌دهد.
  • بوقلمون: اگر قصد کنار گذاشتن گوشت قرمز را دارید، بوقلمونِ بدون‌چربی انتخابی عالی است. از این پرنده می‌توانید برای پخت انواع خورش، کباب، کتلت و… استفاده کنید.

برنامه غذایی برای رژیم لاغری گوشت‌خواری

با گوشت‌خواری هم می‌شود لاغر شد؟ معرفی 2رژیم لاغری

اول از همه فراموش نکنید برای رسیدن به سریع‌ترین رژیم لاغری، باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید؛ چرا که شرایط بدنی هرفرد متفاوت است و نمی‌توان برای همه نسخهٔ واحدی پیچید. با این حال اگر فرصت یا امکان چنین کاری را ندارید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تنها از خوراکی‌های مجاز استفاده کنید و موارد ممنوعه را کاملاً کنار بگذارید.
  • غذای اصلی شما تکهٔ گوشتی است که پخته یا کباب شده است.
  • امکان استفاده از فرآورده‌های پروتئینی با درصد گوشت بالا وجود دارد.
  • در صورت مشاهده مشکل یا عوارض، فوراً به متخصص مراجعه کنید.

آشنایی با نمونهٔ برنامه‌ٔ غذایی یک روز، به شما در تنظیم رژیم کمک می‌کند. در ادامه یک مورد مثال زده می‌شود.

روز خود را می‌توانید با سه عدد تخم مرغ شروع کنید. اگر قصد تهیهٔ نیمرو دارید، آن را تنها در کرهٔ حیوانی سرخ کنید. برای ناهار یک تکه گوشت فیلهٔ گاو را به صورت کبابی یا پخته شده بخورید. هنگام شام نیز می‌توانید از فرآورده‌های پروتئینی خالص (مثلاً بیکن) استفاده کنید.

نکته: شما مجاز به استفاده از دورچین، دسر و… نیستید.

خرید گوشت از فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت

سوپر مارکت آنلاین به‌روز مارت، عرضه‌کنندهٔ انواع محصولات تند مصرف است. در این فروشگاه اینترنتی فرصت خرید انواع فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت گوسفند، گوشت گوساله و حتی گوشت سفید را دارید.

به دلیل تنوع سبد اجناس به‌روز مارت، به راحتی کالای مناسب خود را پیدا می‌‌‌کنید. همچنین از تخفیف‌های ارزشمندی نیز بهره‌مند خواهید شد. البته مهم‌ترین مزیت خرید از این فروشگاه مواد غذایی آنلاین، ارسال رایگان محصولات در تهران است. برای حفظ کیفیت سفارش‌ها نیز، این کار با ماشین یخچال‌دار انجام می‌‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج