اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۶۹۵۹۶
۱۵ نظر
۸۰۳۸
۱۵ نظر
۸۰۳۸
پ

طرح پرداخت ماهانه ۷.۵میلیون به اقشار کم‌درآمد!

محسن هاشمی- وکیل دادگستری در نامه‌ای به رئیس جمهوری از ارائه طرحی برای حمایت از اقشار کم درآمد خبر داد.

برترین‌ها: محسن هاشمی- وکیل دادگستری در نامه‌ای به رئیس جمهوری از ارائه طرحی برای حمایت از اقشار کم درآمد خبر داد.

طرح پرداخت ماهانه 7.5میلیون به اقشار کم‌درآمد!

متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی

همانگونه که مستحضرید در شرایط کنونی با طرح جدید دولت، یعنی آزادسازی نرخ ارز برای اقلامی که قبلا یارانه ارزی می‌گرفتند، روبه‌رو هستیم که غذای سفره مردم را تامین می‌کند و به دلیل اجرای این سیاست، افزایش قیمت این اقلام اتفاق افتاده است. به‌رغم واریز چند ماه یارانه نقدی ناچیز، این طرح نگرانی‌هایی را از بعد امنیت غذایی و روحی و روانی مردم و شاخص‌های آن به وجود آورده است بطوریکه اداره آبرومند یک زندگی برای بسیاری از مردم با دشواری مواجه شده است و موجب برخی نارضایتی ها از عملکرد دولت گردیده است.

فارغ از اینکه آزاد سازی نرخ ارز بدون فراهم آوردن زیرساختهای لازم انجام گرفت که موجب فشار بیش از پیش به اقشار آسیب پذیر گردید بطوریکه حتی خیلی از مردم در تهیه کالاهای اساسی مواجه با مشکل جدی هستند، می توان تا ایجاد زیرساختهای لازم برای بالا بردن قدرت خرید مردم بویژه محرومین و کم درآمدها با اجرای طرح راهگشا، قدمی مثبت در جهت تحصیل رضایت مردم در این شرایط برداشت.

در این طرح که آن را به نام ( طرح سپرده عزت ایرانی ) نام نهادیم تلاش می شود که به تدریج و در چندین مرحله اقشار فاقد درآمد و کم درآمد بطور دقیق شناسایی و با راهکاری عزتمندانه و پایدار، دغدغه های آنان در اداره امور معیشتی خود و خانواده شان کاسته گردد.

بر اساس این طرح که به صورت سه فوریتی به مجلس ارایه خواهد شد، دولت با شناسایی افراد کم درآمد و اقشار آسیب پذیر به سن قانونی رسیده ( البته می توان شرایط استحقاق را با توجه به مقتضیات محدود تر هم کرد مثل شرط تاهل برای بالای ۱۸ سال و ...)، از طریق داده ها و اطلاعات و تحقیقات لازم و دقیق، اقدام به افتتاح سپرده مادام العمر ( یا مدت دار)بانکی غیر قابل برداشت به مبلغ پانصد میلیون تومان برای هر فرد شناسایی شده می نماید و بانک عامل سود ماهیانه این سپرده را به حساب آنان واریز می نماید. برای مثال اگر این نرخ سود حداقل هجده درصد در سال باشد ماهیانه هفت و نیم میلیون از طریق بانک عامل به هر شخص شناسایی شده پرداخت می گردد. 

بدیهی است در صورت توانمند شدن شخص شناسایی شده از لحاظ مالی یا فوت وی، حسب داده ها و اطلاعات به هر طریق، این سپرده کان لم یکن و مزایای آن نیز قطع خواهد شد.

پر کردن اصل سپرده در بانک عامل هم از طریق توافق دولت با واگذاری امتیازات دولتی یا زمین و افزایش بهای مصرف آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت و خدمات عمومی و انرژی ( البته به صورت جزئی) و ....و اخذ تضمینات لازم از بانک مربوطه خواهد بود.

مهمترین مزیت این طرح در اختیار گذاشتن سرمایه در اختیار بانکها برای انجام امور اقتصادی منظم و پرداخت بخشی از سود حاصل از فعالیتهای اقتصادی به اشخاص برای گذران معیشت حداقلی از طریق بخش خصوصی یعنی بانک عامل است.

حتی می توان حدود یک و نیم میلیون تومان از این مبلغ سود علی الحساب ماهیانه را به بحثهای تامین اجتماعی و بیمه درمان و بیمه  تکمیلی و بیمه عمر و حوادث اختصاص داد و به شرکتهای بیمه و سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمود که بحث بازنشستگی و بیمه و نگرانیهای دارویی و درمانی قشر کم درآمد و فاقد درآمد نیز تا حد زیادی مرتفع گردد.

بدیهی است با اجرای این طرح، سازمانها و اداراتی چون کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و هدفمندی یارانه ها و... میتوانند با تشکیل ستادی با نام ستاد اجرایی طرح سپرده عزت ایرانی، در مرحله اول بحث شناسایی دقیق افراد مشمول این طرح و راهکارهای جذب منابع مالی و افتتاح سپرده عزت ایرانی به نام آنان را پیگیری و اجرایی خواهند نمود و همزمان توانمند سازی آنها از طریق کارآفرینی و ایجاد فرصتهای شغلی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد مشمول این طرح را پیگیری نمایند تا از یک طرف شاهد پیشرفت کشور از طریق ایجاد فرصت های شغلی نوین باشیم و از طرف دیگر احدی در ایران اسلامی دغدغه تامین حداقل های یک زندگی آبرومند را نداشته باشد و از سویی دیگر بانک عامل نیز با سپرده های دولت در طرح های ملی بزرگ بویژه صنعت ریلی و معادن سرمایه گذاری نموده و بیش از پیش شاهد آبادانی و پیشرفت ایران عزیزمان باشیم.

در پایان ضمن پوزش از تضییع اوقات آن مقام محترم استدعا دارد چنانچه با کلیات این طرح موافقید، در شرایط فعلی کشور دستورات مقتضی را در جهت اجرای این طرح صادر فرمایید‌.

با تشکر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هیچی دیگه با این طرح کسی سر کار نمی‌رود میشه گداپروری؟!؟!؟!

    • ناشناس

      بجای این طرح های از پیش شکست خورده تورم زای تن پرور ی. به ریشه اقتصاد یعنی تعامل با بازار جهانی و تصحیح سیاست های غلط خارجی بپردازید

    • احسان

      الان این یه نامه اداری و رسمی مملکته؟
      اقلا میدادن یه کارشناس باسواد متن رو بنویسه.

    • بدبخت

      این طرحها فقط دزدی ورانت میاره. مثل طرح نان کارتی که نانوایی کارت میکشه. نان نمیفروشه. سهمیه آرد میگیره. فقط باید مملکت از زیر بنا درست بشه که اونم محاله

    • ناشناس

      به خدا قسم ما راضی هستم رایانه قطع کن اما باراز ثابت نگه دارید

    • ناشناس

      احکام زیر ۱۰ میلیون کارمندان رو بالا ببرید اقشار کم درامد اونها هستند

    • ناشناس

      باز هم تولید تورم

    • خوشا شیراز

      دلیل اصلی فقر در این مملکت اعتیاده. ماهی هفتاد میلیون هم پرداخت کنید فایده نداره مگر اینکه اعتیاد ریشه کن بشه

    • ناشناس

      فریب مردم بسه .

    • ناشناس

      فقط بلدین طرح بدین حقمونو بدین سهممونو از این همه پولی که دزدیده شده بدین

    • ناشناس

      با تعریفی که از خط فقر شده ،هر خانواده ایرانی که‌ کمتر از ۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد فقیر است، بنابراین اکثریت مردم ایران مشمول خط فقر هستند و دولت اگه توانست تورم را تک رقمی و حقوق و درآمد را به سطح خط فقر برساند ،توانسته کاری انجام دهد در غیر اینصورت ثُمًُ بُکمًُ

    • ناشناس

      وضعیت اقتصادی رو درست کنین
      فقط ازاقتصاد،تورم راشدیدتروعمیق ترکردن روبلدین!!!!

    • بیکار 35ساله

      آره بقران این راه بی منت برای نجات مردم فقیر ایرانه

    • ناشناس

      باز دارن برای خودشون راه درامد میزارن

    • ناشناس

      بابا این رئیسی هیچ منطقی به سرش نمی رود چند بار در سایت رسمی دولت شکایت کردم چرا یارانه من معلول بی خانمان و بی خودرو و بدبخت را قطع کردی پاسخ سایت حواله کردن اینجانب به شماره تلفن سایت بود که همیشه اشغال است این آدم همان سیصد تومان را نمی دهد اونوقت هفت میلیون بدهد؟ در ضمن راه حل ای مسئله پرداخت پول نمی باشد باید تورم را پایین آورد که گویا امکان ندارد یا نیا نمی خواهند چون به نفع آنهانیست الان با دلال بازی ثروث کلانی برخی ها اندوخته اند خدا لعنت کند شما را چرا باعث شدید گرانی و تورم و پول ملی کم ارزش شود ؟ چرا با لجبازی و قیافه انقلابی گرفتن با دنیا وارد جنگ شدید و باعث و بانی تحریم ها شدید ؟ پاسخ آشکار است اینها اصلا واسه ملت خودشان ارزش قایل نبوده و درد و رنج طبقه مستضعف برایشان مهم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج