adexo3
۱۲۷۴۶۹۶
۲۳۹۶
۲۳۹۶
پ

محدودیت‌های تازه آمریکا برای متقاضیان پناهندگی

 آمریکا محدودیت‌های جدیدی برای پناهندگان کشورهای هائیتی، نیکاراگوئه و کوبا که خواستار ورود از مرز مکزیک به این کشور هستند، برقرار می‌کند.

ایرنا: آمریکا محدودیت‌های جدیدی برای پناهندگان کشورهای هائیتی، نیکاراگوئه و کوبا که خواستار ورود از مرز مکزیک به این کشور هستند، برقرار می‌کند.

 کاخ سفید روز پنجشنبه (به وقت محلی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهجویان از کشورهای نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا که سعی می‌کنند بدون مجوز از مرز مکزیک وارد آمریکا شوند، بازگرداندن آنها را آغاز خواهد کرد.

محدودیت‌های تازه آمریکا برای متقاضیان پناهندگی

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر ماهانه ۳۰ هزار نفر از این سه کشور (به همراه ونزوئلا) را می‌پذیرد و به آنها مجوز کار دو ساله می‌دهد، مشروط بر اینکه آنها در ایالات متحده حامیان مالی داشته باشند و مرحله بررسی سوابق خود را نیز با موفقیت بگذرانند.

این بیانیه افزود: با این حال، هر کسی که بخواهد به‌طور غیرقانونی از مرز عبور کند، واجد شرایط این برنامه نخواهد بود و به مکزیک بازگردانده خواهد شد.

به گفته دولت آمریکا، مکزیک هم موافقت کرده است ماهانه این ۳۰ هزار نفر را پس از بازگردانده شدن از مرز آمریکا، به کشورهایشان بازگرداند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری، محدودیت‌های جدید را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر کسانی که به مکزیک سفر می‌کنند تا با عبور از مرز، زندگی جدیدی را در آمریکا آغاز کنند، اتباع سه کشور هائیتی، نیکاراگوئه و کوبا هستند.

وی افزود: هدف از قوانین جدید که پناهجویان را به مکزیک بازخواهد گرداند، کاهش هجوم این دسته از افراد به مرز جنوبی ایالات متحده است.

بایدن گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که این اقدام، تعداد افرادی را که تلاش می‌کنند از مرز جنوب غربی ما بدون طی کردن مراحل قانونی وارد آمریکا شوند به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: پیام من این است که اگر می‌خواهید کوبا، نیکاراگوئه یا هائیتی را ترک کنید، این کار را نکنید و در پشت مرز آمریکا ظاهر نشوید. همانجایی که هستید بمانید و از آنجا به صورت قانونی درخواست دهید.

شمار زیادی از مهاجران در مرزهای مکزیک با آمریکا تجمع کرده‌اند تا وارد ایالت متحده شوند. این مهاجران اغلب از اتباع نیکاراگوئه، ونزوئلا، کوبا، اروپای شرقی، آسیا، مکزیک، هندوراس، گواتمالا و السالوادور هستند.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که در یک سال گذشته حدود ۲.۵ میلیون نفر از کسانی که قصد ورود به مرزهای جنوبی آمریکا را داشتند، رهگیری شده‌اند.

«عنوان ۴۲» یک قانون بهداشت عمومی و رفاه است که در سال ۱۹۴۴ تصویب شد و به آمریکا این اختیار را می‌دهد تعیین کند که آیا یک بیماری مسری در یک کشور خارجی خطر جدی شیوع در یک کشور خارجی را به همراه دارد یا خیر. این دقیقاً همان کاری است که ترامپ در آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ انجام داد. در مارس ۲۰۲۰، در بحبوحه افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، دولت ترامپ تفسیر جدیدی از عنوان ۴۲ ارائه کرد: ماموران گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده می‌توانند فوراً هر کسی را که بدون مجوز وارد کشور می‌شود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اخراج کنند.

اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در دو سال گذشته بسیاری از مهاجران غیرقانونی را به بهانه عنوان ۴۲ بلافاصله بعد از مواجهه اخراج کرده است. با لغو این عنوان بسیاری از این مهاجران اجازه خواهند داشت در مرزها باقی بمانند و تقاضای رسیدگی به پناهندگی خود را داشته باشند که به گفته برخی تحلیلگران اوضاع را وخیم تر خواهد کرد و افراد بیشتری مبادرت به مهاجرت خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج