اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۷۸۵۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

نظرسنجی جالب از ایرانیان درباره کیفیت خودرو

بر اساس نظرسنجی برنامه "پایش" ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعتمادی به "افزایش کیفیت خودرو" ندارند.

خبرگزاری فارس: بر اساس نظرسنجی برنامه "پایش" ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعتمادی به "افزایش کیفیت خودرو" ندارند.

برنامه پایش شب گذشته در سؤال خود اعتماد مردم به وعده خودرو سازان برای افزایش کیفیت خودروها را به نظرسنجی عمومی گذاشت، سؤال این برنامه به این شرح بود: آیا به وعده خودروسازان برای افزایش کیفیت بعد از افزایش قیمت اخیر اعتمادی دارید یا خیر؟

در پایان این نظرسنجی حدود 90 درصد گزینه "خیر" و تنها 10 درصد گزینه "بله" را انتخاب کردند.

ابراهیم سوزنچی استاد دانشگاه صنعتی شریف میهمان این برنامه در این ارتباط گفت: دخالت‌های سیاسی همواره قبل و بعد از انقلاب در صنعت خودروسازی ایران وجود داشته است.

وی افزود: ایران‌خودرو تازه در سال 72 به نقطه صفر هیوندای در سال 46 رسید.

تفاوت معنی دار نظر نمایندگان مجلس و اقتصاددانان درباره سوال پایش

برنامه پایش شب گذشته در نظرسنجی خود از خبرگان اقتصادی پرسید: اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟ 1- سایپا و ایران خودرو را تعطیل می‌کنم 2- امکان ورود خودروسازان جدید به تولیدخودرو ایران را فراهم می‌کنم 3- جلوی دخالت‌های مسئولان حکومتی در اداره خودروسازی‌ها را می‌گیرم‎

نتیجه این نظرسنجی اختلاف دیدگاه نمایندگان مجلس و اقتصاد دانان در موضوع خودرو را نشان می دهد .

در نظرسنجی با این سوال که "اگر اختیار تام داشتید با صنعت خودروسازی چه می‌کردید؟" 65 درصد از خبرگان گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 29 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 6 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

همچنین در نظرسنجی دیگری از اقتصاددانان با همین سوال 63 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی، 32 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار و 5 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.

در نظرسنجی جداگانه ای از نمایندگان مجلس نیز با همین سوال 78 درصد گزینه اجازه ورود خودروسازان جدید به منظور ایجاد رقابت در بازار، 19 درصد گزینه جلوگیری از دخالت سیاسیون و مسئولان در صنعت خودروسازی و 3 درصد نیز گزینه تعطیل کردن ایران خودرو و سایپا را انتخاب کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر هر سال گران شده کیفیت بهتر شده؟ اگر اتفافی افتاده با زور بوده، مثل نصب ایربگ با فشار نیروی انتظامی و عدم شماره گذاری.

    • حميد

      تا زماني كه مسئولان ما صنايع را به چشم گوشت قرباني نگاه مي كنند هيچكدام از صنايعمان رشد نخواهند كرد و تا دنيا دنياست مصرف كننده صرف باقي خواهيم ماند.

    • علی

      سلام کل حقوق یه کارمند در ماه 1200000 تومان هست اونوقت کمترین قسط لیزینگ 840000 تومان و هزینه های دیگه اجاره خونه و پول پیش خدایی با این درامد قشر کارمند و حقوق بگیر هیچ وقت صاحب ماشین نمیشن تورم خیلی بالاست و روز به روز هم زندگی داره سخت تر میشه کشوری ثروتمند با مردمی فقیر و جنس های تقلبی که سر مردم کلاه میزارن ماشین های بیکیفیت و گران اگر کشور چین رو آزاد بزارن تمام مردم ایران رو صاحب ماشین های لوکس و با کیفیت بهتر از تولید داخلی میکنه با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج