adexo3
۱۲۹۲۲۷۳
۱۵۷۵
۱۵۷۵
پ

رپورتاژ آگهی

چه مشاغلی نیاز به خرید کفش کار مخصوص دارند؟

یکی از مهم‌ترین لوازم ایمنی در حین کار، کفش ایمنی است. اگر می‌خواهید در مورد کفش ایمنی استاندارد بدانید و از مهم‌ترین مشاغلی که وجود کفش ایمنی در آن‌ها لازم و حیاتی است، مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

بدون شک یکی از مهم‌ترین لوازم ایمنی در حین کار، کفش ایمنی است. پا و انگشتان انسان از مستعد‌ترین نقاط بدن در مواجهه با خطرات ناشی در حین کار است. در واقع احتمال آن زیاد است که در حین انجام مشاغل فنی، تولیدی، صنعتی و خدماتی، این قسمت از بدن در معرض آسیب قرار بگیرند. در تمام مشاغل فنی استفاده از کفش ایمنی الزامی است؛ اگر می‌خواهید در مورد کفش ایمنی استاندارد بدانید و از مهم‌ترین مشاغلی که وجود کفش ایمنی در آن‌ها لازم و حیاتی است، مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چه مشاغلی نیاز به خرید کفش کار مخصوص دارند؟

 

کفش ایمنی استاندارد چیست؟

برای خرید کفش ایمنی، استاندارد بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ که کفش ایمنی استاندارد از چند ویژگی مهم و اساسی تشکیل شده و آن را نسبت به سایر کفش‌ها متمایز می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش‌ های ایمنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود لایه‌ای فولادی در قسمت داخلی و پیشانی برای محافظت از پا در مقابل ضربات و سقوط ناگهانی اجسام سنگین.
  • خاصیت ضد الکتریسیته و نارسانایی آن به دلیل ترکیبات پلیمری برای جلوگیری از برق‌گرفتگی در صورت تماس زمینی با جریان برق.
  • گرما را بسیار کم انتقال می‌دهند تا باعث محافظت پا‌ها در تماس با اجسام داغ مانند سنگ فرز داغ، فلزات داغ و گداخته شود.
  • زیره تولیدشده از جنس PU مرغوب برای کاهش وزن کفش، افزایش حس راحتی در استفاده طولانی‌ مدت و درعین‌حال افزایش استقامت. این کفش‌ها مناسب مشاغلی است که نیاز به ‌سرعت عمل و چالاکی دارند.

جالب است بدانید که کفش‌‌های ایمنی استاندارد، متناسب با نوع فعالیت مصرف‌کنندگان به کفش ایمنی ساق کوتاه و کفش ایمنی ساق بلند تقسیم‌بندی شده‌اند.

 

چه مشاغلی نیاز به خرید کفش کار مخصوص دارند؟

مشاغل مورد نیاز به خرید کفش کار

حال که اطلاعاتی در مورد کفش ایمنی استاندارد به دست آوردید، زمان آن است که بدانید برای فعالیت در کدام مشاغل باید کفش ایمنی و دستکش مخصوص کار تهیه کرد.

۱. مشاغل صنعتی

مشاغل صنعتی یکی از مشاغلی است که باید هنگام فعالیت در آن‌ها از کفش ایمنی کار استفاده کرد. این مشاغل صنعتی عبارتند از:

  • صنایع شیمیایی و پالایشی: به دلیل وجود مواد شیمایی خطرناک و همچنین حرارت بالای محیط کار، باید از کفش‌های ایمنی استاندارد استفاده کرد تا در برخورد با مواد شیمایی و حرارت بالا، خاصیت محافظتی و بازدارندگی داشته باشد.
  • صنایع کوره و ریخته‌گری: وجود مواد مذاب و فلزات گداخته در سرتاسر محیط کار و همچنین خطرات پاچیده شدن ناخواسته گدازه‌ها، استفاده از کفش ایمنی را ضروری می‌کند.
  • صنایع تولیدی: خطوط تولید کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی از مهم‌ترین مناطقی هستند که می‌توانند در معرض خطرات طبیعی باشند. از جمله وجود ابزارآلات و ماشین‌آلات گوناگون در محوطه و همچنین حجم انبوه تولید می‌تواند خطرات زیادی را ایجاد کند. پس استفاده از کفش ایمنی مرغوب و استاندارد در محوطه تولیدی‌ها و کارخانه‌ها از مهم‌ترین الزامات ایمنی است.

۲. مشاغل ساختمانی

در تمامی مشاغل ساختمانی، وجود کفش ایمنی ضروری و حیاتی است. از عمده خطرات در مشاغل ساختمانی می‌توانیم به سقوط اجسام سنگین روی پا، وجود اجسام تیز متعدد در محل کار به دلیل فرایند تخریب، ساخت‌وساز و خطرات جریان برق اشاره کرد.

۳. مشاغل فنی و خدماتی

مشاغل فنی و خدمات، گستره بسیار وسیعی دارند و شامل تمام مشاغلی هستند که با ابزارآلات، تأسیسات و تعمیرات سرو‌کار دارند. سقوط وسایل و تأسیسات و عملکرد اشتباه ابزارآلات که موضوعی طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، از مهم‌ترین خطرات در مشاغل فنی و تأسیساتی است.

۴. مشاغل برق‌کاری

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در حوزه مشاغل برق‌کاری، خطر برق‌گرفتگی است. استفاده از کفش غیراستاندارد و غیر ایمن در این حوزه می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را به ارمغان بیاورد. کفش‌های ایمنی استاندارد دارای خاصیت نارسانایی جریان برق هستند و لزوم استفاده از آن‌ها برای جلوگیری حوادث ناشی از برق‌‌گرفتگی لازم و حیاتی است.

چه مشاغلی نیاز به خرید کفش کار مخصوص دارند؟

 

خرید کفش ایمنی کار باکیفیت از طراحان دوخت

کفش‌های ایمنی بسیاری با ظاهر و قیمت‌های گوناگون در بازار موجود هستند، اما برخی از این کفش‌ها تنها از نظر ظاهر و شکل به کفش‌های ایمنی شباهت دارند و دارای استاندارد‌های فنی و بازدارندگی نیستند؛ بنابراین حتماً در هنگام خرید انواع لباس کار و کفش کار باید به برند و استاندارد آن‌ها توجه کنید.

طراحان دوخت برند مرجع لوازم ایمنی، همواره استاندارد‌های فنی و کیفی لازم را در تولید و ارائه محصولات ایمنی خود در نظر گرفته است.

از جمله مهم‌ترین استاندارد‌های رعایت شده در محصولات ایمنی طراحان دوخت می‌توان به محافظت ورقه فولادین در قسمت پیشانی کفش، استفاده از متریال ضد جریان الکتریسیته (نارسانا)، زیره pu جهت افزایش چابکی و راحتی، رویه نفوذناپذیر از نظر استاندارد‌ فیزیکی، شیمایی و همچنین خاصیت مقاومتی در برابر انتقال گرمایی اشاره کرد.

شما می‌توانید به ‌راحتی در وب‌سایت طراحان دوخت، طرح‌های موجود را بررسی کنید و بر اساس نیاز شغلی خود، کفش ایمنی مناسب را سفارش دهید. همچنین جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت برای خرید کفش کار، خرید دستکش کار و دیگر لوازم ایمنی، می‌توانید به‌صورت تلفنی یا آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج