۱۲۸۹۲۹۸
۱۰۸۶۷
۱۰۸۶۷
پ

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

آوا گاردنر، هنرپیشه قدیمی هالیوود، که بی اغراق می‌توان گفت یکی از زیباترین بازیگران هالیوود از گذشته تا کنون بوده‌است؛ در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرده اما هرگز خودش را بازیگر ندانست.

چی بپوشم- زهرا محمدپور: آوا گاردنر، هنرپیشه قدیمی هالیوود، که بی اغراق می‌توان گفت یکی از زیباترین بازیگران هالیوود از گذشته تا کنون بوده‌است؛ در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرده اما هرگز خودش را بازیگر ندانست. گاردنر از چهره‌های قدرتمند هالیوود در 18 سالگی به دلیل چهره فتوژنیک و ظاهر پر شوری که داشت مورد توجه استعدادیابان قرار گرفت و او را برای ایفای نقش روی پرده نقره‌ای برگزیدند. آوا هرچند در فیلم‌های مطرح و معمولی زیادی ایفای نقش کرد اما به دلیل جامعه مردسالار آن زمان، سادگی‌اش و دست کم گرفتن خودش هیچ‌وقت به جایگاهی که به معنای واقعی کلمه درخور و شایسته او باشد؛ نرسید. جدای از این حرف‌ها آوا گاردنر همواره استایلی درخشان داشت و طراحان موفق و بزرگی در فیلم‌ها و زندگی شخصی او لباس‌هایش را طراحی می‌کردند. اگر دوست دارید بدانید، آوا گاردنر چه لباس‌هایی می‌پوشیده و استایل او چگونه بوده؟ در ادامه همراه ما باشید.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۶ مورد از نکات مهم استایل آوا گاردنر

دهه چهل که کت و دامن‌های اپل‌دار، لباس‌های تنگ، شانه‌های روکش‌دار و… را به ارمغان آورد، نماد زیبایی مدی همچون آوا گاردنر را هم به یادگار گذاشت. او همیشه لباس‌های دلربا و منحصر به فرد می‌پوشید. پیراهن‌های پر زرق و برق، خوش‌دوخت و خوش‌برش آوا گاردنر، پیراهن‌های سفید ساده استایل‌های غیر رسمی‌اش و رنگ آبی درباری که به آن علاقه بسیاری داشت؛ نماد مد آوا گاردنر بودند. در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیح مختصری آورده‌ایم و 6 مورد از نکات مهم استایل آوا گاردنر را ذکر کرده‌ایم.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۱. عشق به رنگ آبی

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

آوا گاردنر زیبا و جذاب که نماد مد 1940 بود، لباس‌هایی را به تن می‌کرد که نه تنها در زمان خودش تحسین‌برانگیز بوده بلکه استایل‌هایش هم اکنون نیز ارزش الگو قرار گرفتن و تقلید را دارند. هر وقت صحبت از مد دهه 40 میلادی می‌شود و پای آوا گاردنر به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه علاقه و شیفتگی او به رنگ آبی برجسته نمی‌شود. آوا چشمانش رنگی بود و شاید با انتخاب لباس‌های آبی رنگ می‌خواسته سایه خوش‌رنگی از لباس، زیبایی چشمانش را تکمیل کند و یا بیشتر از روی علاقه‌اش به این رنگ بوده؛ دلیل آن هرچه که بوده برای مد زنانه دهه 40 میلادی واضح بوده که همیشه انتخاب اول آوا گاردنر رنگ آبی، خصوصا تناژهای گرم آن بود. هرچند رنگ لباس‌های گاردنر طیف گسترده‌ای از رنگ آبی را در برمی‌گرفت اما آبی درباری محبوب‌ترین رنگ او به شمار می‌رفت. این رنگ کاملا برازنده اندام ظریف، صورت زیبا و رنگ پوست او بود.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۲. کت دامن‌های خوش‌دوخت با اِپُل

چه بخواهید باور کنید یا نه کت دامن‌های اپل‌دار در زمان آوا گاردنر مد بودند و طرفداران زیادی داشتند. کت و دامن‌ها یکی از اصلی‌ترین لباس‌های مجلسی بودند که در کمد لباس همه خانم‌های خوش‌استایل آن زمان وجود داشتند و اکنون نیز بسیار پر طرفدار می‌باشند. هرچند محبوبیت اپل‌ در گذر زمان فراز و نشیب بسیاری داشته‌است و در یک زمان بسیار محبوب و روی بورس بوده و در زمانی دیگر فاجعه‌ای در دنیای مد و فشن به حساب می‌آمده؛ اما در زمان آوا گاردنر (نماد زیبای مد) بسیار پرطرفدار و ترند بوده‌است. آوا گاردنر که در خط مقدم موج مد بود و تاثیر عمیقی بر مد زنانه جهان داشت، این مدل کت و دامن را وارد استاندارد مد 1940 کرد.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۳. پیراهن‌ها کلاسیک مجلل

آوا گاردنر که زیبایی مسحورکننده و خوش‌اندامی بی‌مانندش از گذشته تا کنون زبانزد بوده، کمری باریکی داشت که به هر لباسی جلوه و شکوه می‌داد. او علاوه بر کت و دامن‌های زیبا و لباس‌های آبی و سفید متداولش گاهی لباس‌های مجلل و شیکی به تن می‌کرد که همه شیفته زیبایی انکارناپذیرش می‌شدند. لباس‌های مجلسی و شیک کلاسیکی که بعضا در زمان حال نیز محبوبیت خود را دارند. فرقی نمی‌کرد آوا گاردنر در یک مهمانی معمولی حاضر می‌شود یا در جشن اهدای جوایز، او به خوبی می‌دانست چه لباسی بپوشد که همه سرها به سمت او برگردد و مبهوت شکوه و زیبایی استایل او شوند.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۴. استایل روزمره و کژوال شیک

آوا گاردنر تنها در مقابل دوربین شیک و خاص ظاهر نمی‌شد، بلکه در هر وضعیتی آراسته و خوش‌استایل دیده می‌شد. استایل‌های کژوال گاردنر هرچند ساده‌تر بود اما او به خوبی می‌دانست چگونه در عین سادگی خیره‌کننده و جذاب باقی بماند. گاهی یک پیراهن سفید ساده را با یک شلوارک ست می‌کرد، گاهی یک بلوز ساده را با یک دامن مینی می‌پوشید و گاهی یک پیراهن ساده میدی؛ در هر حال فرقی نمی‌کرد، انتخاب او چه باشد؛ او در تمامی استایل‌هایش درخشان بود. البته کمر باریک خوش‌تراش او، نگاه‌های نافذ و آن لبخند مسحورکننده همیشگی‌اش، بر جذابیت استایلش می‌افزود. زنان بسیاری سعی کردند از او الهام بگیرند اما هیچ کدام نتوانستند با ظرافت و زیبایی آوا گاردنر حتی در لباس‌های روزمره‌اش برابری کنند.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

۵. لباس‌های کوکتل‌

لباس‌های کوتل یعنی لباس‌های نیمه رسمی، لباس‌هایی هستند که از دهه 30 میلادی مرسوم شدند. این لباس‌ها برای مهمانی‌های عصرانه آن زمان متداول بود و آن‌ها در عین زیبایی و شیک بودن به گونه‌ای طراحی می‌شدند که راحت هم باشند. آوا گاردنر متخصص پوشیدن این گونه لباس‌ها بود. لباس‌های کوکتل آوا گاردنر جوری طراحی می‌شدند که ظرافت و زیبایی اندامش را به رخ بکشند.

۶. اکسسوری‌های زیبا

گاهی جزییات چنان تغییراتی ایجاد می‌کند، که همه چیز را از این رو به آن رو می‌نماید؛ همانگونه که استفاده به جا از اکسسوری تاثیر زیادی در زیبایی استایل دارد. آوا گاردنر در استفاده از اکسسوری‌ها هم مهارت بالایی داشت، برای مثال با یک دستمال گردن زیبا استایل کژوالش را زیباتر می‌کرد و یا با کلاهی خاص و زیبا یا جواهراتی شاخص و چشم‌نواز استایل رسمی‌اش را بی‌نقص می‌ساخت. اگر به استایل‌های او دقت کنید، مطمئنا متوجه علاقه او به مروارید که در آن زمان ترند هم بوده، می‌شوید.

تصاویر زنی که ادعا می‌شود زیباترین زن تاریخ هالیوود است

سخن پایانی

با هم مرور کردیم که آوا گاردنر، هنرپیشه قدیمی هالیوود، چگونه لباس می‌پوشید. همزمان با گاردنر ستاره‌های بسیاری در آن دهه وجود داشتند اما تعداد خیلی اندکی از آن‌ها توانستند مانند آوا گاردنر بدرخشند. آوا گاردنر با لباس‌های خوش‌دوخت و جذابش نقش بسیار موثری در شکل‌گیری دنیای مد زنانه دهه 40 و 50 میلادی داشت. گاردنر که یک فشن آیکون دهه 40 میلادی محسوب می‌شد بسیار خوش‌استایل بود و در بازیگری هم موفق بود؛ هرچند که هیچگاه چه در زمینه عاطفی و چه در زمینه شغلی نتوانست به آن‌چه که خودش می‌خواست و شایسته‌اش بود؛ برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج