۱۳۳۹۷۷۵
۷۳۴۵
۷۳۴۵
پ

کابینت ممبران: ترکیبی از زیبایی و عملکرد در آشپزخانه‌ی شما

کابینت ممبران تاثیر زیادی در لوکس شدن آشپزخانه شما دارد، اما اینکه چطور آن را با ایده‌هایی نو پیاده‌سازی کنید، سوالی است که به آن پاسخ می‌دهیم.

برترین‌ها: با هزینه‌ای حدود نصف هزینه کابینت چوبی گران قیمت، می‌توانید کابینت ممبران (وکیوم) را که جزو لوکس‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است تهیه نمایید. این کابینتِ اقتصادی، قابلیت اجرای طرح‌های سلطنتی و کلاسیک کابینت چوبی را به خوبی دارد و توانسته نظر خاص پسندان را به سمت خود جلب کند! روکش این کابینت از جنس پی وی سی است که روی ام دی اف یا نئوپان پرس می‌شود.

ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا نکات کامل‌تری درباره این کابینت و نقاط قوت و ضعف آن به دست آورید و بیشتر شیفته کابینت ممبران شوید!

کابینت ممبران: ترکیبی از زیبایی و عملکرد در آشپزخانه‌ی شما

4 فاکتور مهم در طراحی کابینت ممبران چیست؟

زمانی می‌توانید بهترین طراحی کابینت ممبران را برای آشپزخانه خودتان داشته باشید، که 4 اصل را در طراحی آن رعایت کنید:

  1. انتخاب سبک مناسب
  2. توجه به جزئیات در طراحی
  3. رعایت تقارن و هماهنگی
  4. انتخاب رنگ مناسب

داشتن اطلاعات دقیق راجع به هر کدام از این 4 اصل، باعث می‌شود کابینت ممبران جذابیت بیشتری به محیط ببخشد. به همین دلیل در ادامه بیشتر درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم. اما یادتان باشد زمانی این اصول به درستی پیاده می‌شوند، که ساخت کابینت را به مجموعه‌های کاربلدی همچون سلام ساختمان بسپارید.

1.انتخاب سبک مناسب

یکی از بهترین و رایج‌ترین سبک‌های کابینت ممبران، سبک کلاسیک است. متریال ممبران به خوبی قابلیت اجرای منبت کاری‌ها و طرح‌های پیچیده سبک کلاسیک را دارد. این در حالی است که سایر متریال‌های کابینت سبک کلاسیک، قیمت بسیار بالاتری نسبت به ممبران دارند. درضمن اگر به شلوغی سبک کلاسیک علاقه ندارید، سبک نئوکلاسیک با طراحی ساده‌تر، گزینه مناسب دیگری برای ساخت کابینت ممبران است.

2.توجه به جزئیات در طراحی

اهمیت جزئیات در طراحی کابینت ممبران به ویژه در سبک کلاسیک بسیار زیاد است. در هنگام طراحی این کابینت، حتما باید به نقش و نگارهای تاج‌ها، ستون‌ها، سرستون‌ها، دستگیره‌ها و ... توجه کنید. سایر جزئیاتی که در طراحی کابینت ممبران اهمیت دارند شامل طراحی ویترین‌ها (به صورت شیشه‌ای یا ساده)، نورپردازی مناسب و طرح‌های پرزرق و برق روی درب کابینت هستند. بنابراین با رعایت این جزئیات در طراحی، می‌توانید زیبایی فضا را چندین برابر کنید و فضایی سلطنتی ایجاد کنید.

3.رعایت تقارن و هماهنگی

رعایت هماهنگی و تقارن بین بخش‌های مختلف در طراحی کابینت ممبران، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. به عبارتی بهتر است هر قسمت از این کابینت‌ها، طوری طراحی شوند که نسبت به یکدیگر و فضا متقارن باشند تا بخشی از کابینت، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ به نظر نرسد. به همین علت معمولاً کسانی که دوست دارند آشپزخانه نظم خاصی داشته باشد، به جای انتخاب سبک‌های مدرن، می‌توانند به سراغ کابینت ممبران سبک کلاسیک بروند.

4.انتخاب رنگ مناسب

بهترین انتخاب برای رنگ کابینت آشپرخانه ممبران، رنگ‌های روشن مانند سفید یا ترکیب رنگ سفید و طلایی است. رنگ‌های روشن، هم موجب پرنورتر و بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند و هم به جلوه بیشتر طرح‌های پرزرق و برق کابینت ممبران کمک می‌کنند. البته خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند به سراغ طیف رنگ قهوه‌ای بروند که کثیفی آن کمتر به چشم می‌آید. اما با این حال، رنگ‌های روشن پرطرفدارتر هستند.

کابینت ممبران: ترکیبی از زیبایی و عملکرد در آشپزخانه‌ی شما

حالا که اصول طراحی کابینت ممبران را یاد گرفتید، باید بدانید که این اصول را با چه ایده‌هایی در طراحی ترکیب کنید تا فضای زیباتری ساخته شود. بنابراین با ما همراه باشید تا در بخش بعد، بهترین ایده‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

دو ایده جذاب برای طراحی و پیاده‌سازی کابینت ممبران در آشپزخانه

زمانی می‌توانید از کابینت ممبران انتظار جلوه زیباتری برای آشپزخانه داشته باشید، که ایده‌های جذابی پشت طراحی آن وجود داشته باشد. از این رو در این قسمت، دو ایده محبوب در طراحی کابینت ممبران را معرفی می‌کنیم:

  • استفاده از اپن طرح جزیره
  • ساخت قفسه‌های باز تزئینی

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که هر یک از این ایده‌های جذاب، چگونه می‌توانند زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را چندین برابر کنند؟ برای پاسخ به این پرسش، درباره هر یک از ایده‌ها نکاتی را بیان می‌کنیم.

·استفاده از اپن طرح جزیره

اپن جزیره که برخلاف سایر اپن‌های آشپزخانه به هیچ سمتی اتصال ندارد و به صورت شناور است، یکی از بهترین ایده‌ها برای طراحی کابینت ممبران کلاسیک است. از اپن جزیره می‌توانید به عنوان میز ناهارخوری، کانتر سینک ظرفشویی و یا برای چیدن وسایل پذیرایی از مهمان استفاده کنید.

کابینت ممبران: ترکیبی از زیبایی و عملکرد در آشپزخانه‌ی شما

همچنین می‌توانید اپن جزیره ممبران را به شکل ویترین درآورید و وسایل تزئینی را در آنجا قرار دهید تا دکور آشپزخانه رنگ و لعاب بهتری به خود بگیرد. درضمن همراهی اپن جزیره با منبت کاری‌های کلاسیک روی آن، زیبایی آشپزخانه را چندین برابر می‌کند.

·ساخت قفسه‌های باز تزئینی

قفسه‌های باز در کابینت ممبران که به صورت بدون درب و یا دارای درب شیشه‌ای هستند، می‌توانند فضایی اختصاصی برای نمایش وسایل تزئینی و یا قرارگیری وسایل پرکاربرد آشپزخانه را ایجاد کنند. ترکیب نقش و نگارهای سبک کلاسیک با این قفسه‌ها، می‌تواند ظاهر لوکسی به آشپزخانه شما ببخشد. به علاوه ترکیب کابینت‌های بسته با قفسه‌های بازِ نورپردازی شده، به خصوص در آشپزخانه بزرگ، می‌تواند محیط کلاسیک و ایده‌آلی را برای شما فراهم کند.

نکته مهم: اگر می‌خواهید هر کدام از این ایده‌ها را همانطور که باب میل خودتان است پیاده‌سازی کنید، می توانید از مجموعه سلام ساختمان که یک پلتفرم معرفی متخصصان کابینت ساز است کمک بگیرید تا با مقایسه کابینت سازهای مختلف از نظر هزینه و کیفیت بهترین انتخاب را داشته باشید. اما پیش از اینکه تصمیم نهایی را برای خرید کابینت ممبران بگیرید، لازم است که در بخش‌های بعدی، بیشتر با مزایا و معایب این کابینت‌ها آشنا شوید!

نقاط قوت کابینت ممبران چیست؟

ممبران که نوعی روکش پی وی سی است که روی چوب، ام دی اف یا نئوپان اجرا می‌شود، مزیت‌های خاص خودش را دارد. برخی از مهم‌ترین برتری‌های کابینت ممبران، موارد زیر هستند:

  1. قیمت مناسب: کابینت ممبران در مقایسه با کابینت چوبی و یا سایر متریال‌های رایج سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. این موضوع باعث محبوبیت فراوان این کابینت شده است.
  2. تداعی‌گر حس چوب: کابینت ممبران ظاهری بسیار زیبا و شبیه به چوب طبیعی دارد، بنابراین یادآور حس خوب کابینت‌های چوب طبیعی در آشپزخانه شما است.
  3. تنوع طرح: تکنولوژی خاص ساخت کابینت ممبران، به شما امکان اجرای طرح‌ها و سبک‌های مختلف را می‌دهد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید این کابینت را، با تم و دکور آشپزخانه خودتان هماهنگ کنید.
  4. مقاوم در آب و رطوبت: از آنجایی که کابینت ممبران دارای روکش ضدآب پی وی سی است، بنابراین این کابینت در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  5. بدون درز: هنگام ساخت کابینت ممبران، چون روکش PVC به طور یکپارچه روی بخش‌های مختلف (درب، تاج و...) کابینت پرس می‌شود، در سطح ظاهری این کابینت‌ها هیچ درزی ایجاد نمی‌شود و کاملاً یکدست هستند.

ولی تنها اطلاع از نقاط قوت کابینت ممبران کافی نیست. شما باید در ادامه با نقاط ضعف این کابینت نیز آشنا شوید تا خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

نقاط ضعف کابینت ممبران چیست؟

لوکس بودن کابینت‌های ممبران، به این معنی نیست که این کابینت‌ها هیچ ایرادی ندارند؛ با این حال اگر به خوبی طراحی و اجرا شوند، می‌توانید تا حدودی از این ایرادات چشم‌پوشی کنید. در ادامه برخی از ایرادات اصلی کابینت ممبران را معرفی می‌کنیم.

  1. اجرای دشوار ظریف کاری‌ها: کابینت ممبران را از پرس کردن روکش پی وی سی، روی ورق‌هایی از جنس ام دی اف یا نئوپان می‌سازند. بنابراین اگر منبت کاری‌های سطح کابینت خیلی ظریف باشند، پوشش دهی بخش‌های ظریف به کمک روکش به خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه از زیبایی کابینت کاسته می‌شود.
  2. وابستگی به مهارت سازنده: نقش سازنده در افزایش طول عمر کابینت ممبران بسیار زیاد است. برای مثال، انجام موارد زیر توسط کابینت ساز، باعث افت کیفیت این کابینت می‌شود:
  • استفاده از چسب نامرغوب
  • استفاده از روکش پی وی سی بی‌کیفیت
  • ساخت کابینت در کارگاه نامناسب

بنابراین برای ساخت کابینت ممبران، از افراد کاربلد در بازار و یا از متخصصین باتجربه در بازار آنلاین سلام ساختمان کمک بگیرید و خیال خودتان را از بابت کیفیت کار راحت کنید.

  1. حساس بودن به نور و حرارت: قرارگیری کابینت ممبران در برابر نور مستقیم خورشید یا حرارت زیاد، می‌تواند سبب تغییر رنگ یا کنده شدن روکش آن شود.
  2. مقاومت پایین در برابر خراش: این کابینت‌ها در برابر اشیای نوک تیز حساس هستند و روکش آن‌ها صدمه می‌بیند.

حالا که با این نکات درباره کابینت ممبران آشنا شدید، باید بدانید چطور کابینت سازی پیدا کنید که بتواند مشاوره درستی درباره انتخاب کابینت ممبران مناسب به شما بدهد و در فرآیند اجرا هم بی‌نقص باشد.

چطور کابینت ساز ممبران ماهر پیدا کنیم؟

پیدا کردن کابینت ساز ممبرانِ کاربلد، مستلزم این است که از روش‌های اصولی پیدا کردن کابینت ساز مانند موارد زیر کمک بگیرید:

  • مراجعه به بازارهای محلی
  • پرس و جو از دوستانی که به تازگی کابینت ساخته است
  • جستجو در سایت‌های فعال حوزه کابینت سازی مانند سلام ساختمان

اما در این بین، بررسی سایت‌های تخصصی در حوزه کابینت، دست شما را در انتخاب بهترین کابینت ساز بازتر می‌گذارد. چون در این روش می‌توانید نظر مشتریان قبلی را بررسی کنید و به رزومه کابینت سازان مختلف دسترسی دارید، بنابراین می‌توانید ساخت کابینت ممبران را به فردی باتجربه و ماهر بسپارید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج