۱۳۵۵۹۳۲
۵۸۵۳
۵۸۵۳
پ

۱۵ جادوی شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌دانستید!

خمیردندان یکی از لوازم بهداشتی است که کاربرد آن تنها در شستن و سفید کردن دندان‌ها خلاصه نمی شود.

راهنماتو: خمیردندان یکی از لوازم بهداشتی است که کاربرد آن تنها در شستن و سفید کردن دندان‌ها خلاصه نمی شود.

از پاک کردن لکه های قهوه و چای از روی لیوان گرفته تا تمیز کردن کلیدهای پیانو، خمیردندان کاربردهایی فراتر از انتظار دارد که دانستن آنها قطعا شما را متعجب خواهد کرد.

خمیر دندان یک ساینده ملایم است که قادر است با ترکیبات خود پلاک های دندانی را از بین ببرد. همین ویژگی این محصول بهداشتی را به ابزاری کاربردی در از بین بردن بسیاری از لکه ها تبدیل می کند. در ادامه با معرفی کاربردهای شگفت انگیز خمیردندان در خانه داری با راهنماتو همراه باشید.

به گزارش راهنماتو، پیش از هر کاری، توجه داشته باشید که تنها خمیردندان های معمولی قابلیت از بین بردن لکه ها را دارند و برای این کار به هیچ عنوان از خمیردندان های ژله ای، زغالی، خمیر دندان های رنگی مخصوص کودکان و خمیردندان های سفید کننده استفاده نکنید. زیرا رنگ ها و مواد سفید کننده ممکن است منجر به آسیب رسیدن به سطوح مختلف شوند.

1- مس

برای جلا دادن مس و از بین بردن لکه های سیاه آن می توانید از خمیردندان استفاده کنید. کافی است خمیردندان را به دورتا دور ظرف مسی خود بمالید و با استفاده از یک اسفنج و با حرکات دایره وار روی سطح مس بکشید. پس از حدود یک ربع ظرف مسی را با استفاده از آب بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

2- لکه های مداد و مداد رنگی

خمیردندان ساینده خفیفی است که به پاک کردن لکه ‌های مداد از روی دیوار یا کاغذ دیواری کمک می کند. کمی خمیر دندان سفید و غیر ژله ای را روی خطوط مداد رنگی بمالید و پس از دو دقیقه آن را از روی سطح پاک کنید. حتما خمیردندان را به طور کامل از روی دیوار پاک کنید، زیرا باقی ماندن آن بر روی سطح دیوار می تواند به آن آسیب برساند.

15 جادوی شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌دانستید!

3- ابزارهای حالت دهنده مو

روغن هاو پوست های مرده باقی مانده بر روی ابزارهای حالت دهنده مو مانند اتوهای صاف کننده و فر کننده مو را می توان به راحتی با استفاده از خمیردندان تمیز کرد. مقداری خمیر دندان را با استفاده از یک پارچه خشک روی سطح مورد نظر بمالید. سپس خمیر دندان و مواد باقی مانده بر روی حالت دهنده مو را با استفاده از یک پارچه مرطوب بخوبی پاک کنید.

4- اتو

کفی اتو با گذر زمان ممکن است دچار رسوب شود و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. با استفاده از خمیردندان می توانید رسوبات موجود بر روی کفی اتو را از بین ببرید. برای از بین بردن قسمت های سوخته کفی اتو نیز می توانید از نشاسته استفاده کنید.

5- ظروف کرومی

برای تمیز کردن ظروف کرومی که به پولیش سریع نیاز دارند، می توانید از خمیردندان استفاده کنید. مقدار کمی خمیر دندان را با استفاده از یک پارچه خشک بر روی ظرف کرومی بمالید تا آلودگی های آن از بین بروند و بخوبی براق شود.

6- تمیز کردن کف صابون

کف صابون انباشته شده بر روی سینک‌، دوش و دیگر محفظه های فایبرگلاس را می توان با استفاده از خمیردندان به راحتی تمیز کرد. مقدار کمی خمیر دندان را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر محکم روی سطوح موردنظر بمالید تا کف صابون ها از بین بروند و سطوح کاملا تمیز شوند.

7- چراغ مه شکن خودرو

اگر نور چراغ‌های خودروی شما درخشش خود را از دست داده است و کدر شده است، می توانید از خمیر دندان برای رفع کدری آنها استفاده کنید. مقدار کمی خمیر دندان را روی یک پارچه میکروفایبر یا اسفنج مرطوب بمالید و چراغ ها را با حرکت دایره ای بخوبی تمیز کنید. سپس از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک کردن خمیردندان و آلودگی ها استفاده کنید.

15 جادوی شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌دانستید!

8- خراش های نمایشگر

خراش های کوچک نمایشگر تلفن همراه و تبلت را می توان با استفاده از خمیردندان از بین برد. یک قطره خمیر دندان روی نوک انگشت خود بریزید و از آن برای پاک کردن خراش های کوچک استفاده کنید. سپس آن را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر که کمی مرطوب کرده اید، از روی سطح موردنظر پاک کنید.

9- کفش کتانی

اگر زیره لاستیکی کفش کتانی شما لکه دار و کثیف شده است، کافی است آن را با استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان بخوبی تمیز کنید.

10- کفش چرم

از همین ترفند می توانید برای تمیز کردن کفش چرم، چرم لاکی و چرم وینیل استفاده کنید. مقداری خمیر دندان را با استفاده از یک پارچه نرم و حرکات دایره ای روی سطح موردنظر بمالید. سپس با یک پارچه نم دار آن را تمیز کنید.

11- از بین بردن بوی غذا

برای از بین بردن بوی مواد غذایی از روی دست، تخته های برش و ظروف نگهداری مواد غذایی می توانید از خمیردندان استفاده کنید. کافی است دست یا ابزار مورد نظر را با استفاده از خمیردندان بشویید.

12- لکه قهوه و چای

خمیر دندان لکه قهوه و چای موجود بر روی دندان های ما را به راحتی از بین می برد. می توان از این خاصیت خمیردندان برای از بین بردن لکه های قهوه و چای موجود بر روی لیوان ها استفاده کرد. خمیر دندان را روی یک اسفنج مرطوب بمالید و لیوان ها را با استفاده از آن بشویید؛ سپس آبکشی کنید.

15 جادوی شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌دانستید!

13- کفپوش مشمع

خط و خش موجود بر روی کفپوش های مشمع را می توان با استفاده از خمیردندان به سادگی از بین برد. خمیر دندان را با یک پارچه خشک محکم بر روی کفپوش ها بکشید تا خراش ها از بین بروند. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

14- آینه ضد بخار

می توانید از خمیر دندان برای جلوگیری از ایجاد بخار بر روی آینه حمام استفاده کنید. مقدار کمی خمیردندان را روی آینه بمالید و پیش از حمام رفتن آن را پاک کنید. این کار از بخار گرفتن آینه جلوگیری می کند.

15- کلیدهای پیانو

کلیدهای پیانوهای مدرن از پلاستیک ساخته شده اند، در حالی که پیانوهای قدیمی دارای کلیدهایی از جنس عاج هستند. آلودگی ها و چربی های موجود بر روی هر دو نوع را می توان به سادگی با استفاده از خمیردندان تمیز کرد. از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن کلیدها استفاده کنید. سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب آنها را پاک کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج