اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۶۸۵۲
۵۰۶۰۳
۵۰۶۰۳
پ

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

در ویدیویی دراماتیک که مربوط به بخشی از سریال جدید نشنال جئوگرافیک به نام Animals Up Close است، برتی گرگوری، عکاس، فیلمساز و مجری حیات‌وحش با تیمی از فیلمبرداران متخصص دوربین های حرارتی، تصاویری از رفتار پوماها در حمله به گله گوسفندان و واکنش آنها به سگ های نگهبان، ثبت کردند که قبلاً هرگز ثبت نشده بود.

روزیاتو: در ویدیویی دراماتیک که مربوط به بخشی از سریال جدید نشنال جئوگرافیک به نام Animals Up Close است، برتی گرگوری، عکاس، فیلمساز و مجری حیات‌وحش با تیمی از فیلمبرداران متخصص دوربین های حرارتی، تصاویری از رفتار پوماها در حمله به گله گوسفندان و واکنش آنها به سگ های نگهبان، ثبت کردند که قبلاً هرگز ثبت نشده بود.

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

درگیری بین پوماها و کشاورزانی که این شکارچیان ماهر دوست دارند دام هایشان را بخورند به یک مشکل بزرگ برای بقای این گونه در پاتاگونیا تبدیل شده است. در گذشته کشاورزان برای حفظ امنیت گله خود به شکار پوما می پرداختند.

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

اما سگ های نگهبان به یک جایگزین مناسب و سازگار با محیط زیست برای برخی از کشاورزان پاتاگونیا تبدیل شد که بدون نیاز به کشتن پوماهای شکارچی بومی، نتایج فوق العاده ای داشته است.

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

برتی گرگوری گفت: «یک کشاورز در مورد مزرعه ای به من گفت که در آن سالانه ۱۰۰ پوما می‌کشتند. پس از معرفی سگ‌ها برای محافظت از گله در برابر پوما، این کشاورز فقط دو گوسفند را از دست داد. من نتوانستم جایی را پیدا کنم که کسی واقعاً تعامل بین سگ ها و پوماها را دیده یا فیلمی از آن گرفته باشد. ما برای اولین بار از تقابل پوماها و سگ ها فیلمبرداری کردیم.»

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

پوماها قدرتمندترین شکارچیان پاتاگونیا هستند که از کمین و قدرت خود برای شکار استفاده می کنند. فک قوی و دندان‌های بزرگ آنها قابل توجه است. اما برای پوما، دام‌های اسیر شده که به راحتی در آغل‌های حصارکشی حاضر و آماده هستند، وسوسه انگیز است و مرگ دام ها توسط پوما بر محبوبیت آنها در میان کشاورزان تأثیر گذاشته است.

ویدئویی از تقابل سگ‌های گله با پوماهای شکارچی

در این منطقه شکار پوما به یک مشکل بزرگ تبدیل شده و تعداد آنها را به انقراض نزدیک کرده بود. در سال ۱۹۸۰، دولت شیلی سیاستی را برای غیرقانونی کردن شکار آنها اتخاذ کرد. در حالی که در برخی مکان ها شکار پوماها ادامه دارد، تلاش هایی برای معرفی روش های جایگزین برای ایمن نگه داشتن دام از پوما صورت گرفته است، از جمله معرفی سگ های گله که صدای بلندشان برای پوماها آزار دهنده است و آنها را بی دردسر فراری می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج