adexo3
۱۳۵۷۴۳۱
۱۴۳
۱۴۳
پ

برای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه معیارهایی مهم هستند؟

بهترین لمینت دندان در تهران دارای ویژگی‌هایی است که با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید انتخاب بسیار خوبی در این زمینه داشته باشید. در ادامه برای آشنایی با این ویژگی با ما همراه باشید.

داشتن یک لبخند با دندان‌هایی سفید و مرتب یک نماد بین المللی برای نشان دادن اعتماد به نفس و زیبایی است. شاید شما هم بارها در این موقعیت قرار گرفته باشید که به دلیل منظم نبودن دندان‌هایتان، داشتن لکه، سفید نبودن، وجود حفره و... نتوانستید به راحتی در جمع صحبت کنید یا بخندید. لمینت‌های دندان در دنیای الان انقلاب بزرگی در راستای حل این مشکلات و دستیابی به زیبایی بیشتر شما ایجاد کرده‌اند.

لمینت‌ها به صورت سفارشی براساس دهان، اندازه و نوع دندان هر شخص ساخته شده و ظاهر آن را براساس خواسته فرد، تغییر می‌دهند. در این مقاله سعی داریم فاکتورهای اصلی لمینت، مزایا، مراقبت و... را با یکدیگر بررسی کنیم پس اگر به دنبال یافتن بهترین لمینت دندان در تهران هستید، دانستن این نکات برایتان مفید خواهد بود.

برای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه معیارهایی مهم هستند؟

لمینت دندان چیست؟

امروزه برای اصلاح طرح لبخند و از بین بردن ایرادات ظاهری دندان‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این روش‌ها لمینت دندان است. به طور کلی می‌توان گفت لمینت دندان لایه‌ی ظریفی از جنس سرامیک است که در قالب‌های مختلف روی دندان قرار می‌گیرد. لمینت دندان دارای طیف های مختلف رنگ سفید است که بسته به رنگ مورد نظر مراجع قابل تغییر است.

مزایای لمینت دندان

لمینت‌های دندان مزایای بسیار زیادی دارند که در سال‌های مختلف محبوبیت آنها را در مقایسه با سایر روش‌ها مثل ارتدونسی، کامپوزینت و... افزایش داده است. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • کمک به زیبایی بیشتر: لمینت‌های دندان می‌توانند طیف وسیعی از مسائل زیبایی را برطرف کنند. از تغییر رنگ گرفته تا لکه یا شکاف‌های دندان و... همه این موارد با لمینت حل خواهند شد و لبخندی خیره کننده خواهید داشت. نکته مهم درباره لمینت این است که می‌تواند زیبایی دندان‌هایتان را در طبیعی‌ترین حالت ممکن افزایش دهد و شما اصلا احساس مصنوعی بودن نداشته باشید.
  • کم تهاجمی بودن: برخلاف روش‌های دیگر زیبایی در دندان پزشکی، لمینت‌ها کم تهاجمی هستند و در مدت زمان کمتری نتیجه دلخواهتان را مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر فردی هستید که دوست دارید سریع‌تر به دندان‌های دلخواهتان برسید، لمینت انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.
  • مقاومت در برابر لک: اگر جزو دسته‌ای هستید که بر روی دندان‌هایتان لکه‌های مختلفی مشاهده می‌شود و با امتحان کردن روش‌های معمول مثل مسواک و... از بین نمی‌روند، باید بدانید لمینت‌ها بسیار نسبت به لک مقاوم هستند و این اطمینان را داشته باشید که می‌توانید سالها لبخندی جذاب داشته باشید. البته در صورتی که به خوبی مراقبت آنها باشید.
  • افزایش اعتماد به نفس: همانطور که می‌دانید لبخند زیبا باعث اعتماد به نفس بیشتر و در نهایت بهبود عزت نفس شما می‌شود. این موضوع می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی‌تان تاثیر بگذارد و تجربه‌های متفاوتی را برایتان رقم بزند.

برای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه معیارهایی مهم هستند؟

چرا انتخاب بهترین لمینت دندان مهم است؟

امروزه برندها و انواع مختلفی از لمینت دندان در بازار پزشکی قابل مشاهده هستند که انتخاب را برای مراجعان بسیار دشوار می‌کنند. برای انتخاب بهترین لمینت دندان باید معیارها و وفاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشیم چرا که استفاده از لمینت تاثیر بسیار ویژه‌ای در زیبایی ما خواهد داشت.در ادامه به بررسی مهم‌ترین معیارها برای انتخاب لمینت دندان می‌پردازیم.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین لمینت دندان

برای اینکه بتوانید از تمامی مزایای داشتن لمینت بهره‌مند شوید باید قبل از انجام هر کاری فاکتورهای زیر را بررسی کنید:

رنگ لمینت دندان

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب لمینت باید به آن توجه داشته باشید رنگ لمینت است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد لمینت دندان دارای  طیف‌های مختلف رنگ سفید است که انتخاب درجه سفیدی نقش بسیار تاثیرگذاری بر طبیعی جلوه کردن لمینت دارد. نکته قابل توجه دیگر در انتخاب رنگ لمینت هماهنگی رنگ آن با سایر دندان‌هاست.

جنس و مواد لمینت دندان

براساس میزان بودجه شما و درخواست‌تان جنس به کار رفته در لمینت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. باید به طور کامل با دندان پزشک خود درباره اهداف‌تان از لمینت صحبت کنید تا باتوجه به مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید، بهترین جنس را برایتان استفاده کند.

به طور معمول چهار جنس مختلف در لمینت‌ها وجود دارد که شامل  موارد زیر هستند؛

  • سرامیک فشرده: این نوع لمینت ضخیم است و ماندگاری بالایی دارد. البته برای نصب کردن آن نیاز است تغییرات بیشتری روی دندان داده شود.
  • سرامیک توده‌ای: این نوع لمینت جلوه بسیار طبیعی و زیبایی دارد اما ماندگاری آن زیاد نیست و مراقبت بالایی می‌خواهد.
  • دی سلیکات لتیوم: یک نوع دیگر از لمینت است که استحکام و دوام بسیار بالایی دارد. معمولا برای افرادی که استرس زیادی داشته یا دندان قروچه دارند از این جنس استفاده می‌شود.
  • زیرکونیم: این نوع لمینت دوام، کیفیت و سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. از این جنس لمینت برای رفع نواقص دندان مثل پرکردن حفره‌ها، بدفرمی‌ها و... استفاده می‌شود.

طبیعی بودن ظاهر لمینت

نکته اصلی در انتخاب لمینت طبیعی جلوه کردن لمینت است. برای رسیدن به این هدف باید به نوع قالب لمینت و رنگ آن توجه داشت.

ماندگاری و دوام لمینت دندان

دوام لمینت انتخابی شما عامل مهمی است که باید آن را به خوبی در نظر بگیرید مخصوصا اگر به دنبال یک ماندگاری طولانی مدت هستید. در این باره نیز می‌توانید با دندان پزشک خود صحبت کنید.

تناسب فرم لمینت با شکل اولیه دندان ها

فرم لمینت دندان باید بسته به شکل اولیه دندان ها طراحی شود. در صورت تفاوت چشم‌گیر در طراحی لمینت و دندان‌های طبیعی، نتایج کار چندان مطلوب نخواهد بود.

برند لمینت دندان

برند لمینت دندان تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت آن دارند. بهتر است برای مشاهده نتایج مطلوب از برندهای معتبر لمینت استفاده کنید. برخی از برندهای معتبر لمینت دندان عبارت از موارد زیر هستند:

  •  لمینت بدون تراش لومینیرز
  • لمینت بدون تراش ویوانیرز
  • دوراتین

شفافیت لمینت دندان

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب لمینت شفافیت لمینت دندان است. شفافیت لمینت دندان علاوه بر زیبایی ظاهری دارای مقاومت بالاتری نیز می‌باشد. همچنین باید توجه داشته باشید لمینت شفاف دارای ظاهری بسیار طبیعی است.

تناسب لمینت دندان با فرم صورت

برای انتخاب قالب لمینت باید به فرم صورت نیز توجه داشت. لمینتی که انتخاب می‌کنید باید با فرم صورت شما تناسب داشته باشد تا لبخند شما زیباتر باشد.

مقاوم بودن لمینت در برابر فشار

مقاوم بودن لمینت دندان یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. لمینت دندان خوب باید در برابر تغییر رنگ و شکستگی مقاوم باشد.

آماده سازی دندان

روش آماده سازی دندان بسیار اهمیت دارد و هر چه میزان کمتری از مینای دندان گرفته شود ساختار طبیعی دهان بیشتر حفظ خواهد شد. بنابراین بهترین لمینت‌ها تنها به حذف حداقلی از مینای دندان شما احتیاح دارند.

تخصص دندان‌پزشک

تخصص دندانپزشک زیبایی در ساخت بهترین لمینت دندان نقش اساسی دارد. انتخاب یک دندانپزشک مجرب و ماهر برای تضمین موفقیت در تغییر لبخند شما بسیار مهم است. یک دندانپزشک ماهر به دقت سلامت دندان شما را ارزیابی می‌کند، به اهداف زیبایی شما گوش می‌دهد و توصیه های تخصصی را برای دستیابی به نتیجه مطلوب ارائه می‌دهد.  البته بسیار مهم است که انتظارات مهم خود را به وضوح با دندانپزشک خود در میان بگذارید. بنابراین برای یافتن بهترین لمینت دندان در تهران به ارتباط خوبی که می‌توانید با پزشک خود داشته باشید نیز دقت کنید.​

برای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه معیارهایی مهم هستند؟

عدم توجه به معیارهای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه پیامدهایی را به همراه دارد؟

در صورت عدم توجه به فاکتورهای مهم در انتخاب لمینت دندان علاوه بر از دست رفتن سلامت دهان و دندان خسارت مالی بسیار زیادی نیز ممکن است برای شما ایجاد شود.

ملاحظات مهم برای حفظ و دوام لمینت

پس از اینکه باتوجه به فاکتورهای مهم گفته شده، مرکز لمینت خود را انتخاب کرده اید. دانستن نکات زیر برای ادامه این مسیر کمک‌تان خواهد کرد؛

رعایت بهداشت دهان

مسواک منظم و کشیدن نخ دندان پس از انجام لمینت، باید جزو روتین اصلی زندگی شما شود. رعایت بهداشت برای اطمینان از طول عمر لمینت‌هایتان بسیار ضروری است.

برگشت ناپذیر بودن

قبل از اجرایی کردن تصمیم خود به این نکته دقت کنید که لمینت‌های دندان برگشت ناپذیراند چون نیاز به برداشتن بخشی از مینای دندان دارند. بنابراین قبل از اقدام به طور کامل از تصمیم خود مطمئن باشید.

سبک زندگی

اگر عادت‌هایی مثل دندان قروچه یا جویدن ناخن دارید باید بدانید که می‌توانند بر طول عمر لمینت‌هایتان تاثیرگذار باشد. بنابراین بهتراست حتما با دندان پزشک خود برای راه حل‌های مناسب صحبت کنید و بهترین لمینت دندان در تهران را برگزینید.

هزینه‌ها

یکی از نکات مهم درباره لمینت که باید از آن اگاهی داشته باشید، هزینه‌های آن است که اغلب بیمه آن را شامل نخواهد شد. اما به صورت کلی مزایایی که با داشتن لمینت از آن بهره‌مند می‌شوید بسیار باارزش‌تر از هزینه‌های پرداختی‌تان خواهد بود.

برای انتخاب بهترین لمینت دندان، چه معیارهایی مهم هستند؟

لمینت دندان راهی برای لبخندی زیباتر

همانطور که در این مقاله با یکدیگر بررسی کردیم داشتن لمینت علاوه بر افزایش زیبایی شما، در شرایط مختلفی مثل داشتن حفره بین دندانی، لکه، نامرتب بودن و... راهکاری مفید و بادوام محسوب می‌شود. برای بهره‌‌مند شدن از تمامی کاربردهای آن باید به فاکتورهای مهم ذکر شده دقت کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج