۱۲۸۴۲۹۳
۲۰۰۵۹
۲۰۰۵۹
پ

محتوای حمایت شده

لمینت دندان فوری چیست؟

لمینت دندان فوری یکی از بهترین روش‌های اصلاح طرح لبخند است. برای آشنایی با این روش مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اگر به دنبال یک راه حل کوتاه مدت و کاملا مناسب برای ترمیم و زیبایی دندان خود به بهترین شکل مطمئن می باشید، لمینت دندان فوری بهترین راهکار است. به کمک این روش می توانید به راحتی تمامی مشکلات موجود در دندان های خود را که شامل مواردی همچون تغییر رنگ، نامنظم بودن یا پرشدگی را به طور کامل بپوشانید و در نهایت یک لبخند کاملاً زیبا روی چهره شما ایجاد شود.

این روش دارای مزیت های فوق ‌العاده زیادی می باشد و قیمت لمینت دندان فوری باعث شده تا هنوز هم افراد بسیار زیادی جهت انجام آن تردید داشته باشند، به همین دلیل نیز ما تصمیم گرفتیم تا امروز در رابطه با لمینت دندان فوری مواردی را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با خیالی آسوده و راحت جهت انجام لمینت دندان فوری اقدام کنید، پس با ما همراه باشید.

لمینت دندان فوری چیست؟

برای مشاوره و نوبت دهی  همین حالا تماس بگیرید.

  • کامپوزیت واحدی ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
  • لمینت واحدی ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان
  • ایمپلنت واحدی ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • دندان مصنوعی از ۸ میلیون تومان

۰۲۱-۲۲۱۸۲۱۷۱

منظور از لمینت دندان فوری چیست؟

در حالت کلی منظور از لمینت دندان فوری، لمینت پیش ساخته همان دندان پیش ساخته است که می ‌تواند مانع از مراجعه مکرر شما به مطب دندانپزشک شود. به کمک روش لمینت دندان فوری این امکان فراهم می ‌شود تا در کوتاه ترین مدت زمان مراحل کلی آن را طی کرده و در نهایت نتیجه کاملاً مشابهی را به دست آورید، چرا که برای لمینت دندان فوری پس از قالب گیری به لابراتوار ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که این نوع از روکش های مخصوص دندان می توانند به راحتی با ترکیب دهان شما هماهنگی پیدا کرده و در نهایت یک ظاهر کاملاً زیبا و منحصر به فرد برای شما ایجاد کنند. باید از این نکته نیز اطلاع داشته باشید که قیمت لمینت دندان فوری با توجه به در نظر گرفتن روش های دیگر مانند سرامیک یا کامپوزیت کمتر بوده و جهت ساخت آن نیز هیچگونه فرایند و دشواری را پشت سر نمی گذارند. به طور کلی می توان اینگونه بیان کرد لمینت دندان فوری یک روش کاملا ساده و بدون هرگونه درد است که تمامی افراد امکان استفاده از آن را دارند.

مزیت های لمینت دندان فوری

برخی مزیت های لمینت دندان فوری عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • باید بیان کنیم از مهمترین و بزرگترین مزیت های مربوط به لمینت دندان فوری، آماده شدن آن در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد و هیچ احتیاجی نیست که جهت ساخت و نصب آن چندین بار به مطب دندانپزشک مراجعه فرمایید.
  • لازم به ذکر است بیان کنیم یکی دیگر از مزیت های مهم آن قیمت لمینت دندان فوری می باشد که از روکش بسیار کمتری نسبت به سایر روش های مختلف استفاده شده و این مورد در نهایت صرف هزینه کمتری را در پی داشته و شما می توانید لبخندی زیبا را برای خود به ارمغان آورید.
  • این نکته را بیان کنیم که با استفاده از لمینت دندان فوری امکان پوشاندن عیوب دندان ظاهری موجود روی دندان در بسیاری از مراسم های مختلف و مهم مانند عروسی وجود دارد.
  • استفاده از این روش به هیچ عنوان احتیاج به تراشیدن دندان ندارد و در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که پیش از نصب این روکش پیش ساخته هیچ احتیاجی نیست که چند هفته را با دندان های تراشیده طی کنید.

انواع لمینت فوری دندان

برای آشنایی بیشتر با کارکردهای لمینت فوری دندان، ابتدا باید با انواع این نوع لمینت آشنا شویم. به طور کلی لمینت دندان فوری دارای دو نوع مختلف است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

لمینت فوری دندان سفارشی

در این نوع از لمینت فوری، قالب لمینت بعد از تجویز پزشک به شکل اختصاصی برای شما طراحی می‌شود. این نوع از لمینت فوری ظاهر بسیار طبیعی‌ای دارد چرا که متناسب با طرح لبخند طراحی شده است.

لمینت فوری دندان آماده

لمینت فوری آماده یکی دیگر از انواع لمینت دندان است که به شکل آنلاین قابل سفارش است. این لمینت فوری سفارشی قیمت کمتری دارد و می‌تواند برای شما روشی اقتصادی به شمار برود.

امکان استفاده از لمینت دندان فوری برای چه افرادی وجود دارد؟

تشخیص این موضوع که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام لمینت دندان فوری هستید یا خیر به عهده دندانپزشک می باشد و در حالت کلی این موضوع به نظر پزشک بستگی دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع نیز قبل از نصب این قالب پیش ساخته حتماً باید یک جلسه به کلینیک مورد نظر مراجعه فرمایید تا تمامی و معاینات لازم روی دندان های شما انجام شود، اما لازم به ذکر است بیان کنیم آن دسته از افرادی که دارای شرایط زیر می باشند امکان استفاده از لمینت دندان فوری را دارند.

لمینت دندان فوری چیست؟

  • آن دسته از افرادی که دارای عیب های ظاهری مانند شکستگی جزئی یا پر شدگی دندان می باشند.
  • وجود فاصله میان دندان ها
  • چنانچه لکه روی سطح دندان ها وجود داشته باشد
  • در صورتی که رنگ دندان ها به علت ایجاد شدن دنتین زرد رنگ در زیر مینای آن ها تغییر کرده باشد.
  • چنانچه روی دندان ‌ها ترک وجود داشته باشد یا لب پر شده باشند.
  • چنانچه دندان‌ های شما یکسان نیستند یا کوتاه و بلند می باشند.
  • چنانچه خط لثه بالا رفته یا تراز نباشند.

معایب لمینت فوری دندان

لمینت دندان فوری با وجود تمامی مزایا، دارای معایبی نیسز هست که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ماندگاری کوتاه مدت
  • امکان شکستگی
  • بدون خاصیت درمانی
  • احتمال بروز آلرژی
  • مناسب نبودن برای درمان التهاب لثه و پوسیدگی دندان

تفاوت موجود میان لمینت دندان فوری با متحرک در چیست؟

معمولاً اکثر افراد لمینت دندان فوری را با روکش های متحرک اشتباه می گیرند و باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که یکی از اصلی ترین تفاوت های موجود میان این دو روکش نیاز آن ها به قالب گیری است.

لمینت دندان فوری چیست؟لمینت دندان فوری چیست؟

معمولاً برای لمینت دندان فوری به هیچ عنوان قالب گیری انجام نخواهد شد و تمامی موارد لازم از پیش ساخته شده است، اما برای استفاده از حالت متحرک احتیاج به قالب گیری بوده و این امکان فراهم است تا هر زمانی که احتیاج داشتید این روکش نازک را روی دندان ‌های خود قرار دهید.

مراحل آماده سازی لمینت دندان فوری

برای آشنایی بیشتر با این نوع لمینت باید مراحل انجام این روش را بشناسید. به طور کلی مراحل آماده سازی لمینت دندان فوری به شرح زیر است:

  • انجام معاینات اولیه توسط دندان‌پزشک

اولین مرحله برای انجام لمینت دندان فوری معاینه توسط پزشک متخصص است. در طی این جلسات معاینه پزشک از مناسب بودن لمینت فوری برای شما اطمینان حاصل می‌کند.

  • رفع ایرادات موجود در دندان‌ها

برای انجام لمینت دندان ابتدا باید از سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید. بعد از بررسی سلامت دندان‌ها باید ایرادات آن‌ها رفع شود تا شرایط لمینت فوری فراهم گردد.

  • انتخاب رنگ و مدل لمینت فوری

در این مرحله باید رنگ و مدل لمینت دندان بر اساس شرایط مراجع و تشخیص پزشک تعیین شود.

  • امتحان کردن روکش های پیش ساخته

یکی از الزامات مهم در انجام لمینت فوری پیدا کردن روکش مناسب برای برای بیمار است چرا که ممکن است روکش مورد نظر باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود.

  • اطمینان از جفت شدن فک ها با لمینت فوری 

بعد از انتخاب روکش نوبت به نصب لمینت فوری می‌رسد. باید توجه داشته باشید بعد از نصب لمینت باید از جفت شدن فک پایین و فک بالا مطمئن شوید.

چه کسانی نمی توانند از لمینت دندان فوری استفاده کنند؟

لازم است به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که لمینت دندان فوری برای تمامی افراد مناسب نیست و همانطور که در مطالب فوق نیز گفته شد حتماً برای بررسی اینکه آیا کاندید مناسبی برای انجام لمینت دندان فوری هستید یا خیر باید به متخصص مراجعه فرمایید. بررسی ها و نظرات مختلف دندانپزشک ها نشان دهنده این است که افراد با شرایط زیر نباید از این روش استفاده نمایند.

  • تمامی افرادی که قسمت ‌های انتهایی دندان آن ها دارای یک حالت پهن است.
  • کسانی که دارای لقی دندان می باشند.
  • آن دسته از افرادی که به بیماری های خفیف و شدید لثه مبتلا می باشند.
  • تمامی افرادی که دارای تعداد بسیار زیادی دندان های از بین رفته می باشند.
  • آن دسته از افرادی که حالت فک آن ها کمی غیرعادی یا خیلی جلو است.
  • افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده کرده یا بدون دندان می باشند.
  • چنانچه دارای پوسیدگی شدید دندان می باشید کاندید مناسبی برای انجام لمینت دندان فوری نخواهید بود.

هزینه لمینت فوری دندان چقدر است؟

باید بدانید لمینت دندان فوری یک روش اقتصادی و جایگزین برای لمینت دائمی دندان است. به طور کلی می‌توان هزینه  لمینت فوری دندان را 1الی2 میلیون تومان تخمین زد.

برای ساخت لمینت دندان فوری چه مدت زمانی لازم است؟

همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم لمینت دندان فوری به صورت آماده وجود دارد و هیچ احتیاجی به صرف زمان طولانی برای ساخت آن ها نیست و لازم است شما به دندانپزشک مراجعه فرمایید و تقاضای نصب یک روکش فوری را داشته باشید تا با در نظر گرفتن مواردی همچون نوع و اندازه دندان‌ های شما یکی از بهترین و مناسب ترین روکش های آماده را برای شما نصب نمایند.

در برخی مواقع نیز تنها برای جلوگیری از حرکت دادن مشکلات مربوط به نصب لمینت های پیش ساخته افراد تقاضای روکش های سفارشی فوری را دارند که در صورت چنین مواردی لازم است به مدت یک یا دو هفته منتظر بمانید.

لمینت دندان فوری چیست؟

آیا برای استفاده از لمینت دندان فوری محدودیت سنی وجود دارد؟

بعد از رشد دندان‌های دائمی و اطمینان از سلامت آن‌ها امکان اقدام برای خرید لمینت فوری فراهم است. البته باید توجه داشته باشید با بالا رفتن سن و از بین رفتن دندان‌های دائمی، امکان استفاده از لمینت دندان فوری نیست.

سخن پایانی

همانطور که ملاحضه کردید در رابطه با لمینت دندان فوری برای شما مطالبی را بیان کردیم و در پایان نیز باید یادآور این موضوع شویم که این روش یک راه حل فوق العاده عالی برای آن دسته از افرادی است که امکان صرف هزینه زیاد جهت زیباسازی دندان خود را ندارند. لمینت دندان فوری کاملا مقرون به صرفه بوده و در صورتی که مراقبت های لازم و صحیح از آن داشته باشید امکان حفظ ظاهر زیبای دندان‌ های شما به مدت طولانی ایجاد خواهد شد، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برای نصب لمینت دندان و فوری باید به کلینیک معتبر و شناخته شده مراجعه فرمایید تا بتوانند ایراد های قبلی دندان آن را نیز به طور کامل برطرف نمایند و نصب این روکش ها را نیز به صورت اصولی انجام دهند. در صورت نادیده گرفتن این مورد احتمال پوسیدگی دندان های شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و سلامت دندان های طبیعی را نیز از دست خواهید داد.

دکتر هیلا یوسفی

  • کامپوزیت واحدی ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
  • لمینت واحدی ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان
  • ایمپلنت واحدی ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
  • دندان مصنوعی از ۸ میلیون تومان

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

لمینت دندان فوری چیست؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۱۸۲۱۷۱

لمینت دندان فوری چیست؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

dr.hila_yousefi@

لمینت دندان فوری چیست؟

تهران، زعفرانیه، خیابان فلاحی، نبش سپیدکوه ۱، پلاک ۱۹، واحد ۳

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج