اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۵۴۶۲
۵۲۳
۵۲۳
پ

خانواده‌های این منطقه پول خرید آب را ندارند!

بی‌آبی زندگی اهالی دو روستای «باغ‌بالا» و «کُنار سیاه» در غرب جزیره قشم را خاکستری کرده است؛ به خاطر وضعیت آب، روستا را ترک کرده‌اند.

برترین‌ها: بی‌آبی زندگی اهالی دو روستای «باغ‌بالا» و «کُنار سیاه» در غرب جزیره قشم را خاکستری کرده است؛ به خاطر وضعیت آب، روستا را ترک کرده‌اند.

آن‌هایی هم که مانده‌اند وسعشان نمی‌رسد. چهار ماه است لوله‌های خانه‌شان رنگ آب را ندیده. خیلی از خانواده‌ها پول خرید تانکر آب را ندارند و با دبه‌های ۲۰ لیتری، از آبِ آب‌انبار، مخزن خانه‌شان را پر می‌کنند.

 خانواده‌های این منطقه پول خرید آب را ندارند!

چهار ماه است لوله‌های خانه‌شان رنگ آب را ندیده. خیلی از خانواده‌ها پول خرید تانکر آب را ندارند و با دبه‌های ۲۰ لیتری، از آبِ آب‌انبار، مخزن خانه‌شان را پر می‌کنند. هر کس در حیاط خانه‌اش حفره‌ای ایجاد کرده و از آن به عنوان منبع نگهداری آب استفاده می‌کند. منبعی که عموما جلبک بسته است و حشرات و ذرات گرد و غبار را روی آب می‌شود، دید.

در این فضا صحبت از اصول بهداشتی محلی از اعراب ندارد زیرا تنها آب شرب اهالی همین است. مدتی پیش عرصه بر اهالی تنگ آمده و درگیری در محلی که لوله مرکزی آب روستا قرار دارد، رخ داده است. برخی به خاطر وضعیت آب، روستا را ترک کرده‌اند. آن‌هایی هم که مانده‌اند وسعشان نمی‌رسد.

اینها روایتی از وضعیت اهالی دو روستای «باغ‌بالا» و «کُنار سیاه» در غرب جزیره قشم است که بی‌آبی زندگیشان را خاکستری کرده. مردمانی که هر 120 روز یکبار آب شهری سهم‌شان است. 120 روز گرفتاری و به دنبال آب بودن؛ خواندن این گزاره یک چیز و زندگی کردن آن چیز دیگری است. اما اینجا جنوب است و انگار همگان از اهالی این جغرافیا انتظار سازگاری با محنت را دارند، محنتی که نه حقشان است و نه شأنشان.

یکی از کاربران توئیتر در این رابطه نوشت:

دو تا روستا در جزیره قشم چهارماه است آب ندارند. خانواده ها آنقدر فقیرند که توان خرید تانکر برای خودشان یا روستا را هم ندارند. مردم با دبه آب روزانه شان را می‌آورند. آب آب شیرین کنها برایسان قابل سرب نیست و فرزندانشان را بیمار کرده و همان هم قطع شده. خون نباید گریست واقعا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج