۱۳۷۸۰۴۵
۷۵
۷۵
پ

چطور لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟

ریختن لاک ناخن روی فرش و لباس یکی از بدترین اتفاقات دنیاست.

راهنماتو: ریختن لاک ناخن روی فرش و لباس یکی از بدترین اتفاقات دنیاست. همانطور که می دانید، لاک های ناخن از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده اند و در صورت خشک شدن، پاک کردن آنها دشوار است.

خوشبختانه به کمک چند ترفند کاربردی می توان این لاک های رنگارنگ را از روی فرش و موکت مختلف پاک کرد.

چطور لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟

پاک کردن لکه لاک از روی فرش و موکت

به گزارش راهنماتو، اگر لاک هنوز خیس و تازه است، سعی کنید با ضربه زدن یک پارچه تمیز به آن، تا جایی که می توانید آثار آن را از بین ببرید. در صورتی که لکه لاک خشک شده است، سعی کنید ابتدا آن را با استفاده از چاقو بتراشید. حال می توانید باقی مانده لاک موجود بر روی فرش و موکت را به روش های زیر پاک کنید:

۱- استفاده از سرکه سفید

یک پارچه آغشته به مقدار زیادی سرکه سفید را روی لکه لاک قرار دهید و اجازه دهید ده دقیقه بماند. سپس به آرامی لکه را با استفاده از پارچه تمیز کنید. در صورتی که بوی سرکه اذیتتان می کند، می توانید یک قطره مایع ظرفشویی را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و پس از تمیز کردن لکه با سرکه، روی آن بمالید. سپس این قسمت را با آب تمیز بشویید و اجازه دهید در هوای آزاد کاملا خشک شود.

۲- استفاده از جوش شیرین و آب زنجبیل

مقداری جوش شیرین را روی لکه لاک بریزید، به طوری که آن را کاملا بپوشاند. سپس مقداری آب زنجبیل روی آن ریخته و اجازه دهید حدود ده دقیقه در این حالت بماند. اکنون به کمک یک دستمال مرطوب لکه را پاک کنید. باقی مانده جوش شیرین را نیز با استفاده از جارو برقی تمیز کنید.

چطور لکه لاک را از روی فرش پاک کنیم؟

۳- استفاده از لاک پاک کن بدون استون

در پاک کردن لکه لاک به کمک این روش احتیاط کنید. زیرا ممکن است رنگ فرش یا موکت شما تغییر کند. ابتدا قسمتی از فرش را با لاک پاک کن بدون استون امتحان کنید. در صورتی که تغییر رنگ نداد، می توانید از آن برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش استفاده کنید. پاک کننده های لاک روی لکه های تازه و فرش های روشن و سفید بهترین عملکرد را دارند. حتما از یک لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید. یک پارچه را به لاک پاک کن آغشته کنید و بر روی لکه لاک بمالید تا پاک شود. فرش را به لاک پاک کن آغشته نکنید و فقط آن را با دستمال حاوی لاک پاک کن تمیز کنید.

۴- استفاده از اسپری مو

از یک اسپری موی حاوی مقادیر زیادی الکل برای این کار استفاده کنید. هر چه میزان الکل موجود در اسپری مو بیشتر باشد، قدرت بیشتری در از بین بردن لکه لاک خواهد داشت. اسپری موی بدون الکل قادر به از بین بردن لکه لاک نخواهد بود و تنها موجب چسبناک شدن فرش شما خواهد شد.

اسپری مو بر روی لکه های خشک، بهتر اثر می کند. پیش از استفاده از اسپری مو، با استفاده از چاقو، لاک ناخن های خشک شده را تا حد امکان از روی فرش پاک کنید و سپس با جارو برقی آنها را تمیز کنید. سپس از اسپری مو برای از بین بردن باقی مانده لکه ها استفاده کنید. حدود 10 تا 15 پمپ اسپری مو روی لکه لاک اسپری کنید. مقداری الکل مالشی نیز روی لکه بریزید. سپس به کمک یک مسواک قدیمی یا برس نرم روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. سپس این قسمت را با آب سرد بشویید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش شگی

اگر فرش شما از نوع شگی و پرز بلند است، ابتدا با استفاده از یک قیچی تیز لکه های موجود در بین پرزها را تا جایی که می توانید از بین ببرید و سپس با یکی از روش های بالا اقدام به پاک کردن باقی مانده لکه ها نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج