اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۸۴۰
۳۱۶۹۲
۳۱۶۹۲
پ

۹ دقیقه طلایی برای توجه به کودکان که والدین نمی‌دانند

به عنوان پدر و مادر، هر یک از ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فرزندان خود را به بهترین نحو ممکن پرورش دهیم و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم

خراسان: به عنوان پدر و مادر، هر یک از ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فرزندان خود را به بهترین نحو ممکن پرورش دهیم و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم. در همین زمینه، دکتر یاک پانکسپ دانشمند علوم اعصاب، نظریه خود را درباره این که چگونه می‌توان برنامه‌های روزمره کودکان را به ۹ دقیقه مهم در روز تقسیم کرد، ارائه داده است. دکتر پانکسپ به بررسی نقش والدین در این دقایق محدود پرداخته و به نتایج جالبی دست یافته است.

 ۳ بازه کوتاه ۳ دقیقه‌ای

به گفته وی، ۹ دقیقه مهم و بسیار ارزشمند از زمان کودکان طی روز عبارت اند از: 3 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب، 3 دقیقه پس از آن که کودک از مدرسه یا مهدکودک به خانه باز می‌گردد و 3 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب. تحقیقات نشان داده‌اند که هر روز ۹ دقیقه طلایی در زندگی کودکان ما وجود دارد. شاید تعجب‌آور باشد اما همین ۹ دقیقه بیشترین اثرگذاری را بر فرزندان دارد و آن‌ها در این بازه بیش از هر زمان دیگری به ارتباط با والدین خود نیاز خواهند داشت. تنها کافی است که والدین در این ۹ دقیقه که به ۳ بازه کوتاه ۳ دقیقه‌ای تقسیم می‌شود، تمام تمرکز خود را معطوف به فرزندشان کنند تا تاثیر فوق العاده مثبت آن را به تدریج لمس کنند.

۳ دقیقه صبح

همان طور که همگی می‌دانیم، نحوه شروع صبح بر کل روز تاثیر می‌گذارد. کودکان نیاز به دیده شدن، شنیده شدن و دوست داشته شدن دارند. چه زمانی بهتر از اول صبح؟ برقراری ارتباط با فرزندتان درست در دقایق ابتدایی بیدارشدن از خواب، راه خوبی است تا به وی بفهمانید که او را می‌بینید، به او اهمیت می‌دهید و در کنارش هستید. اگر چند فرزند دارید، بهتر است هر کودک را به صورت جداگانه از خواب بیدار کنید و قبل از رفتن به سراغ فرزند بعدی، چند دقیقه با وی وقت بگذرانید. بدین ترتیب آن‌ها با احساس دیده شدن توسط هر دو والد  و ارتباط با یکدیگر از خواب بیدار می‌شوند.

۳ دقیقه پس از بازگشت به خانه

 از مدرسه

کودکان در پایان یک روز طولانی در مدرسه باید دوباره با والدین خود ارتباط برقرار کنند. خانه هم جایی است که کودک در آن نیاز به احساس عشق و تعلق دارد. سلام کردن به فرزندتان، استقبال از وی، در آغوش گرفتن او یا تنها استفاده از جمله ساده «روزت چطور بود» می‌تواند به شدت راهگشا باشد. دیدن لبخند والدین و صحبت با آن‌ها پس از بازگشت از مدرسه، احساس عشق، علاقه و مهم بودن به کودک می‌دهد و تاثیر شگرفی در روند رشد و تکامل صحیح او خواهد داشت.

۳ دقیقه قبل از خواب شب

باید توجه داشته باشیم که نحوه به خواب رفتن کودک نه تنها بر عمق و کیفیت خواب او تاثیر می‌گذارد، بلکه بر احساس او نسبت به خودش در زمان خواب هم اثر دارد. حتی در شب‌هایی که به نظر می‌رسد هیچ یک از بچه‌ها هرگز نمی‌خوابند، باید نفس عمیقی بکشیم و سعی کنیم اهمیت آن چه ذکر شد به یاد آوریم. هدف نهایی این است که هر یک از فرزندان با احساس دیده شدن، شنیده شدن و ارزشمند بودن به خواب بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج