۱۳۸۲۱۷۸
۸۳
۸۳
پ

رپورتاژ آگهی

نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای

باید بدانید که وقتی صحبت از ساخت تیزر حرفه ای می شود؛ یعنی سناریو تیزر توسط نویسندگانی خلاق و آموزش دیده نوشته شود؛ سایر مراحل نیز از انتخاب لوکیشن و فضاسازی، فیلم برداری و ... نیز با استفاده تجهیزات مناسب و با برنامه ریزی انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای ساخت تیزر حرفه ای به یک تیم بازاریابی مجرب و کار آزمونده مراجعه کنید.

نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای

نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای

در دنیایی که ذهن افراد به نادیده گرفتن تبلیغات متعددی که در طول روز می بینند، عادت کرده است و فقط جذاب ترین ها توجه افراد را به خود جلب می کنند؛ آشنایی با نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای الزامی است. زیرا این نکات هستند که به شما کمک می کنند تا تیزری بکر و جذاب؛ همچنین موثر و پربازده داشته باشید. در نتیجه بتوانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و با جذب مشتریان و مخاطبان هدف خود، فروش بیشتری را تجربه کنید.

البته باید بدانید که وقتی صحبت از ساخت تیزر حرفه ای می شود؛ یعنی سناریو تیزر توسط نویسندگانی خلاق و آموزش دیده نوشته شود؛ سایر مراحل نیز از انتخاب لوکیشن و فضاسازی، فیلم برداری و ... نیز با استفاده تجهیزات مناسب و با برنامه ریزی انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای ساخت تیزر حرفه ای به یک تیم بازاریابی مجرب و کار آزمونده مراجعه کنید.

به عنوان مثال، مجموعه دیجیتال مارکتینگ مارکت پیما از تیم های باسابقه و حرفه ای هستند که با توجه به سابقه و تجربه کاری؛ بهترین گزینه انتخابی برای ساخت تیزر حرفه ای به حساب می آیند.

نکاتی برای ساخت تیزر

برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای نکات زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین این نکات اشاره می شود.

مشخص کردن هدف خود از ساخت تیزر تبلیغاتی

با توجه به اینکه هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی تحت تاثیر قرار دادن افراد است؛ اولین کار برای ساخت یک تیزر حرفه ای، شناخت و تعیین مخاطب هدف است. تعیین و شناخت مخاطب هدف به شما کمک می کند تا:

  • پیام تیزر تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب و تأثیرگذار باشد.
  • زبان و تصاویری را در تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنید که برای مخاطبان هدف شما قابل فهم باشد.
  • پیام تیزر تبلیغاتی را به گونه‌ای منتقل کنید که با نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف شما همسو باشد.

برای اینکه بتوانید مخاطب هدف خود را بهتر بشناسید بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ کودک هستند یا بزرگ سال؟
  • آن ‌ها چه نیازهایی دارند؟
  • آن‌ ها چه سبک و لحنی را می ‌پسندند؟

ایده‌ پردازی و نوشتن سناریو تیزر

ایده‌پردازی و نوشتن سناریو، اولین گام و از مهم ترین نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون داشتن یک سناریوی مناسب، تیزر تبلیغاتی نه تنها کارایی مناسبی نخواهد داشت بلکه در برخی از مواقع به یک ضد تبلیغ تبدیل می شود.

 به همین دلیل، توصیه می شود برای ساخت تیزر حرفه ای به سراغ تیم های متخصص و با تجربه ای مثل مجموعه دیجیتال مارکتینگ مارکت پیما بروید. زیرا آن ها با تکیه بر تجربه تیم سازنده تیزر، استقاده از نویسندگان دوره دیده؛ همچنین با روش هایی مبتنی بر روانشناسی مخاطب، یک سناریوی عالی برای تیزر تبلیغاتی شما به صورت کاملا حرفه ای آماده خواهند کرد.

به صورت معمول، سناریو تیزرهای تبلیغاتی باید از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

  • باید کوتاه و مختصر باشد.
  • ساده و قابل فهم باشد.
  • جذاب و تأثیرگذار باشد.
  • با هدف و مخاطبان هدف تیزر تبلیغاتی شما همسو باشد.

به خرج دادن خلاقیت و نوآوری در ساخت تیزر

در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم تبلیغات به شکل گستره ای رواج دارد. همین امر نیز باعث شده تا خلاقیت و نوآوری به یکی از مهم ترین نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای مثلا ساخت تیزر نمایشگاهی شود که باید مورد توجه قرار بگیرید. زیرا در حال حاضر، فقط بهترین و جذاب ترین ها می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند.

لذا شیوه و روش ساخت تیزر تبلیغاتی باید به نحوی باشد که جدید و جذاب باشد و توانند بیننده را مجذوب خود کند. یا اینکه باعث امیدواری او به رفع یکی از خواسته ها و نیازهایش کند.

انتخاب پلتفرم مناسب برای انتشار تیزر تبلیغاتی

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ تعیین پلتفرمی است که می خواهید تیزر تبلیغاتی را در آن منتشر کنید. شما می توانید تیزرهای تبلیغاتی را در وب سایت، تلویزیون، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، آپارات و ... به اشتراک بگذارید. اما در زمان ساخت تیزر باید توجه کنید که مدت زمان تیزر، سایز، قاب بندی و حتی لحن صحبت کردن در تیزر متناسب با پلتفرم انتخابی و محل انتشار تیزر متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، زمان ایده آل برای ساخت تیزر تبلیغاتی که قصد انتشار آن در اینستاگرام یا لینکدین را دارید؛ 20 الی 30 ثانیه است.

از طرفی به صورت معمول، برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی مثل ساخت تیزر ویلا که مناسب اشتراک در اینستاگرام است می توان از لحن غیر رسمی و صمیمانه استفاده کرد. اما در صورتی که مشتریان شما به جای افراد مختلف، دیگر شرکت ها هستند و می خواهید تیزر تبلیغاتی خود را لینکدین منتشر کنید، انتخاب لحن رسمی بهترین گزینه برای ساخت تیزر است.

انتخاب لوکیشن مناسب برای ساخت تیزر

انتخاب لوکیشن مناسب گامی مهم در فرآیند تولید تیزر  و یکی از اصلی نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای است. مکان انتخابی می تواند تاثیر و اثربخشی تیزر شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در اینجا چند نکته کلیدی را بیان می کنیم که باید هنگام انتخاب مکان  و لوکیشن برای تیزر خود در نظر بگیرید:

  • همسویی با هدف تیزر و مخاطب هدف: مکان باید به طور یکپارچه با هدف و مخاطب هدف تیزر شما هماهنگ باشد. اگر هدف تیزر شما معرفی یک محصول جدید است، مکان باید ویژگی ها و مزایای محصول را به طور موثر نشان دهد. اگر تیزر شما مخاطبان جوان را هدف قرار می دهد، مکان باید با علایق و ترجیحات آن ها همخوانی داشته باشد.
  • تناسب فنی برای فیلمبرداری: اطمینان حاصل کنید که مکان زیرساخت فنی لازم را برای فیلمبرداری روان فراهم می کند. نور کافی، امکانات ضبط صدا و دسترسی به تجهیزات فیلمبرداری و پرسنل را در نظر بگیرید.
  • هم خوانی با هویت برند: مکان باید با هویت و پیام های برند کلی همسو باشد. اگر نام تجاری و برند شما به محصولات لوکس مرتبط است، مکان گران قیمتی را انتخاب کنید. اگر برند شما به خاطر انرژی جوانی اش شناخته شده است، محیطی سرزنده و پرانرژی را انتخاب کنید.

تدوین حرفه ای ویدیو/ از مهم ترین نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای

اصلی ترین بخش ساخت تیزر حرفه ای پس از تیم کارگردانی حرفه ای، تدوین و ویرایش تیزر است. تدوین نقش مهمی در موفق و پربازده بودن تیزر ایفا می کند. زیرا تدوین به یک تیزر ساده رنگ می دهد. از طرفی خروجی کار یک ادیتور، دقیقا همان چیزی است که افراد مشاهده می کنند.

سخن پایانی نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای

  در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین نکاتی برای ساخت تیزر حرفه ای که باید در نظر بگیرید اشاره کنیم. در صورتی که به دنبال ساخت تیزر حرفه ای که باعث آگاهی از برند، تعامل و در نهایت دستیابی به اهداف بازاریابی شما می شود، هستید؛ توصیه می کنیم با مشاوران مجموعه دیجیتال مارکتینگ مارکت پیما تماس بگیرید.

تیم متخصص مارکت پیما با تکیه بر تجربه کاری خود به شما کمک می کند تا از قدرت تیزرها برای ارتقای برند خود استفاده کنید و تأثیری ماندگار بر مخاطبان خود بگذارید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج