اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۰۳۱۹
۲ نظر
۴۶۹
۲ نظر
۴۶۹
پ

مهدی چمران: باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: مطالعه و امکان سنجی برای احداث مساجد در شهرها و پارک‌ها انجام می‌گرفت و در سال ۱۳۸۲ نیز برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود.

دیده بان: مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: مطالعه و امکان سنجی برای احداث مساجد در شهرها و پارک‌ها انجام می‌گرفت و در سال ۱۳۸۲ نیز برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود.

 مهدی چمران روز سه‌شنبه در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب جنگی و آهنی نبود بلکه انقلاب مردمی بود، اظهار کرد: کسانی که هنوز باور نکردند که ایران، ایران اسلامی است و مردم از عید فطر و تاسوعا و عاشورا قیام خود را آغاز کردند، باید به این مبانی توجه کنند.

 مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران افزود: انقلاب ما با مسجد آغاز شد و همه به میدان آمدند؛ بسیج ما حرف اول را می‌زد؛ این بزرگترین تجربه‌ای است که آموخته‌انیم و باید به آن ارج بنهیم.

به گفته چمران، درست است برای مسایل اقتصادی باید دولت و ما برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم اما تا وقتی مردم در میدان نباشند به نتیجه کامل نخواهیم رسید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب و تمام برنامه‌های ما جهشی بوده و اقتصاد و تولید نیز باید جهشی به نتیجه برسد، یادآور شد: باید برنامه ریزی کنیم و آماده باشیم تا طبق برنامه جلو برویم و به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه اجتماع ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی یکی از اتفاقات مثبت بود، گفت: این حضور پشتوانه دینی برای ما به شمار می‌رود و این محفل قرآنی قوت قلبی برای مسلمین است؛ رمز پیروزی انقلاب ما اعتقاد بود و امیدواریم این اعتقادات روز به روز پا برجاتر شود.

چمران همچنین تاکید کرد: خوشبختانه روز طبیعت هم به خوبی سپری شد البته با تجمع مدافعان حرم و حامیان آنها در میدان امام حسین (ع) همراه بود و امیدواریم مردم در راه انقلاب اسلامی به پیروزی کامل برسند.

وی ضمن تقدیر از نیروهای شهرداری تهران برای خدمات رسانی در ایام نوروز، اضافه کرد: به ویژه پس از برگزاری محفل ۱۰۰ هزار نفری، نیروهای خدمات شهری به خوبی فضا را پاکسازی کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از با تأکید بر اینکه مطالعه و مکان سنجی برای احداث مساجد در شهر و پارک‌ها باید صورت می‌گرفت، گفت: چنانچه بخش خصوصی برای ساخت مسجد وارد می‌شد، بنا بر این بود که عوارض از آنها دریافت نشود تا شهرداری بتواند برای ساخت این مساجد هم زمین تحویل دهد و هم کمک مالی کند.

در سال ۸۲ برای ساخت مساجد بودجه تعیین کردیم

وی افزود: در سال ۱۳۸۲ برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد، بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود باید برای مردم روشن شود که این اقدامات دنباله همان راه است و نه قرار است درختی قطع شود و نه فضایی اشغال شود.

به گفته وی، زندگی چیز دیگری نیست و مسجد چیز دیگری، نماز عین زندگی است، جدا کردن اینها جدا کردن دین از زندگی است.

ساخت مساجد مصوبه اول دی‌ماه سال ۸۳ است

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ چمران با اعلام اینکه باید کمی فکر کنیم و تحت تأثیر جو روانی قرار نگیریم، یادآور شد: مصوبه شورا در خصوص ساخت مساجد سه‌شنبه اول دی‌ماه سال ۱۳۸۳ تصویب شده است.

وی تاکید کرد: تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود از طرفی باید نمازخوان نیز تربیت کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته مساجد، زیارتگاه‌ها و دیگر اماکن مذهبی ما در شب‌های قدر مملو از جمعیت بود. نباید این موارد را فراموش کنیم و نباید تحت تأثیر فضا قرار بگیریم ما بر اساس قانون عمل کردیم و کار خلاف قانون را هیچ کسی مجاز نیست انجام دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      جالب اینجاست که هر محله کوچک تهران بیش از 10 مسجد داره که همه اشون درهاشون بسته است !!!

    • ناشناس

      اول نمازخوان پیداکنید.
      مسجدهم نباشددرخانه هایشان میشه نمازخواند.
      نمارخواندن که نمایشی نیست بهتره درپستوهای خانه خوانده بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج