۱۴۱۰۴۸۹
۱ نظر
۴۲۵۰
۱ نظر
۴۲۵۰
پ

خواننده زن مشهور، میلیاردر شد

تیلور سوئیفت، ستاره پاپ آمریکایی برای اولین بار با ۱.۱میلیارد دلار و سام آلتمن، خالق ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی با یک میلیارد دلار ثروت وارد فهرست میلیاردرهای جهان فوربس شدند.

برترین‌ها: تیلور سوئیفت، ستاره پاپ آمریکایی برای اولین بار با ۱.۱میلیارد دلار و سام آلتمن، خالق ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی با یک میلیارد دلار ثروت وارد فهرست میلیاردرهای جهان فوربس شدند. به گفته فوربس، شمار میلیاردهای جهان در سال ۲۰۲۴ رکورد شکسته و به عدد دو هزار و نفر ۷۸۱ رسیده است. برنارد آرنو، صاحب کالاهای لوکس فرانسوی LVMH و خانواده‌اش با ۲۳۳میلیارد دلار در صدر جدول میلیاردهای جهان قرار گرفتند. فوربس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و شمار آنان به دو هزار ۷۸۱ رسید. به این ترتیب، جهان در سال جاری ۱۴۱ میلیاردر بیشتر از سال ۲۰۲۳ دارد. رکورد قبلی در سال ۲۰۲۱ با دو هزار ۷۵۵ میلیاردر ثبت شده بود. فوربس تخمین زد که ثروت جمعی میلیاردهای جهان به بیش از ۱۴ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

خواننده زن مشهور، میلیاردر شد

تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه‌سرا، پس از آنکه به‌عنوان مگا استار (ابرستاره) شناخته شد، وارد فهرست میلیاردهای فوربس شد. او در مراسم جوایز گرمی امسال درخشید و به اولین خواننده‌ای بدل شد که چهار بار جایزه آلبوم سال را از آن خود کرده است. موفقیت سوئیفت فقط به دنیای موسیقی محدود نمی شود. صرف حضور او در بازی‌های فوتبال آمریکا برای تماشای بازی دوست پسرش تراویس کلس، باعث افزایش تعداد تماشاگران NFL شده است. در بین ده نفر اول فهرست فوربس، هشت نفر از ایالات متحده حضور دارند که شش نفر از آنها در عرصه فناوری فعال هستند.

پس از برنارد آرنو فرانسوی و خانواده‌اش، ایلان ماسک، مالک تسلا و ایکس (توییتر سابق)، با ثروت خالص ۱۹۵ میلیارد دلاری در رتبه دوم قرار دارد. پس از او جف بزوس،مالک آمازون، در رده سوم قرار دارد.

ثروت ایلان ماسک نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است، اما در نوامبر ۲۰۲۱ از دارایی خالص او کاسته شدږ او تا آن زمان اولین کسی بود که به دارایی ۳۰۰ میلیارد دلار دست یافت.

مجیک جانسون، اسطوره بسکتبال با ثروت ۱.۲ میلیارد دلاری و دیک ولف تهیه کننده تلویزیونی که پشت سر سریال قانون و نظم ایالات متحده و شیکاگو PD قرار دارد، نیز به فهرست فوربس پیوستند.

چیس پیترسون-ویتورن، سردبیر ارشد ثروت فوربس، گفت که سالی «شگفت‌انگیز» برای ثروتمندترین افراد جهان بوده است.

او افزود : «یک رکوردشکنی دیگر این است که ۱۴ میلیاردر، ثروتی ۱۲رقمی دارند. حتی در زمان نبود اطمینان مالی برای بسیاری از مردم، ابرثروتمندان به رشد خود ادامه می‌دهند.»

باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری

فوربس اعلام کرد طبقه ۱۰۰میلیاردی‌ها در سال ۲۰۲۴، در مقایسه با یک دهه پیش، ۲۵۵ درصد ثروتمندتر بودند و اکنون در مجموع دو تریلیون دلار ثروت دارند، این به معنای آن است که تنها نیم درصد از دو هزار ۷۸۱میلیاردر جهان، 1۴ درصد از کل ثروت میلیاردرها را در اختیار دارند.

از نظر جغرافیایی، ایالات متحده همچنان بیش از هر کشور دیگری میلیاردر دارد و با رکورد ۸۱۳ نفر در صدر این فهرست است. چین در رتبه دوم است و پس از آن هند قرار دارد.

در بریتانیا، مایکل پلات، مدیر صندوق تامینی، ثروتمندترین فرد است و پس از آن سر جیم رتکلیف، مالک جزئی منچستریونایتد و سر جیمز دایسون مخترع، قرار دارند.

فوربس گفت که ۱۸۹نفر از این فهرست خارج شده‌اند که از این میان ۱۲۹ نفر از سرزمین اصلی چین هستند؛ جایی که مصرف کمتر مصرف‌کنندگان و سقوط در بازار املاک و مستغلات، میلیاردها سبد سهام را از بین برده است.

۳۲ میلیاردر دیگر، از جمله محمد الفاید سرمایه‌دار مصری، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا، سباستین پینیرا رییس‌جمهوری سابق شیلی و جیمی بافت خواننده آمریکایی سبک کانتری جان باختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خوش به حالش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج