۱۴۱۴۶۸۴
۳۲۳
۳۲۳
پ

با این ۱۳ ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن

اسفنج ها یک ابزار نظافتی ضروری در هر خانه ای هستند که بر خلاف انتظار کاربردهایی فراتر از تمیز کردن شیشه، شستشو و برق انداختن ظروف ارائه می دهند. امروز قصد داریم شما را با برخی از کاربردهای خلاقانه اسفنج آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فرادید: اسفنج ها یک ابزار نظافتی ضروری در هر خانه ای هستند که بر خلاف انتظار کاربردهایی فراتر از تمیز کردن شیشه، شستشو و برق انداختن ظروف ارائه می دهند. امروز قصد داریم شما را با برخی از کاربردهای خلاقانه اسفنج آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱- جوانه زدن بذرها

 اسفنج محیطی ایده آل برای جوانه زدن بذرها است. برای شروع کافی است شکاف هایی در داخل اسفنج ایجاد کنید و بذرها را درون این شکاف ها قرار دهید و آنها را مرطوب کنید. شما می توانید اسفنج را در داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و مرتبا آن را مرطوب کنید. بذرها پس از جوانه زدن آماده کاشتن در گلدان یا باغچه خواهند بود.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۲- آبیاری گیاهان

می توانید از اسفنج به منظور مرطوب نگه داشتن خاک گلدان استفاده کنید. یک اسفنج در کف گلدان قرار داده و سپس اقدام به ریختن خاک و کاشت گیاه نمایید. پس از آب دادن به گیاه، آب از ته گلدان خارج شده و مقداری از آن جذب اسفنج خواهد شد. با این کار آب به مدت طولانی تری در دسترس ریشه ها قرار می گیرد. این ترفند برای گیاهانی که نیاز به رطوبت زیاد دارند، مناسب است.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۳- رطوبت رسانی به گیاه

یکی دیگر از روش های آبیاری گیاه با استفاده از اسفنج این است که اسفنج را درون زیر گلدانی قرار داده و سپس گلدان را در داخل آن بگذارید. پس از آب دادن به گیاه، مقدار آب اضافی از سوراخ زهکشی خارج شده و جذب اسفنج خواهد شد. با این کار آب بیشتری نسبت به ظروف بدون پوشش جاذب، جذب گیاه خواهد شد.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۴- تمیز کردن شیلنگ باغچه

شیلنگ باغچه به مرور زمان مملو از زباله شده و دچار گرفتگی می شود. می توانید یک تکه اسفنج به قطر شیلنگ ببرید و از آن برای تمیز کردن فضای داخل شیلنگ استفاده کنید. کافی است اسفنج را درون شیلنگ قرار داده و شیلنگ را به شیر آب متصل کنید. سپس آب را تا آخر باز کنید تا اسفنج با فشار از شیلنگ خارج شود.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۵- خوشبو کردن یخچال

اسفنج می تواند به شما کمک کند تا از شر بوی بد یخچال خلاص شوید. مقداری جوش شیرین یا زغال چوب بر روی اسفنج بپاشید و آن را در انتهای قفسه یخچال قرار دهید. فراموش نکنید که در هر بار تمیز کردن یخچال، اسفنج قدیمی را با یک اسفنج جدید جایگزین کنید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۶- تمیز کردن فضاهای غیر قابل دسترس

قسمت هایی در خانه وجود دارند که تمیز کردن و دسترسی به آنها آسان نیست. یک شکاف بر روی اسفنج ایجاد کرده و یک دسته تی به آن متصل کنید. می توانید از آن برای تمیز کردن هواکش‌های سقفی، زیر یخچال، قرنیزها و دیگر قسمت های صعب العبور استفاده کنید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۷- ساخت جا صابونی

داشتن یک جاصابونی به دوام بیشتر صابون و تمیز نگه داشتن سطحی که صابون بر روی آن قرار می گیرد، کمک می کند. اسفنج های بزرگ گزینه ای ایده آل برای ساخت جا صابونی هستند. یک شکاف به اندازه صابون در قسمت بالایی اسفنج ایجاد کنید و صابون را در درون آن قرار دهید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۸- ساخت کیسه یخ

اسفنج ها برای ساخت کیسه های یخ عالی هستند. کافی است اسفنج را در آب خیس کنید و آن را داخل کیسه ای قرار داده و درون فریزر بگذارید. پس از یخ زدن، می توانید آن را درون کولر یا کیف ناهار قرار دهید. می توانید از این پدهای خنک کننده برای تسکین نیش حشرات و بثورات نیز استفاده کنید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۹- ساخت کوسن سنجاق

اگر کوسن سنجاق ندارید، می توانید به کمک یک اسفنج یکی از آنها را برای خودتان درست کنید. سوزن های بافندگی، گلدوزی یا قلاب بافی ضخیم تر را در داخل پد فرو کرده و از گم شدن آنها جلوگیری کنید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۱۰- ساخت ماوس پد

کار کردن مداوم با ماوس کامپیوتر می تواند مچ دست شما را تحت فشار قرار دهد. می توانید به جای صرف هزینه زیاد برای خرید یک ماوس پد ارگونومیک، با استفاده از اسفنج یک ماوس پد برای خود بسازید. این کار از خستگی و آسیب رسیدن به دستان شما جلوگیری می کند. می توانید اسفنج را به یک تکه ربان بر روی میز ثابت کنید تا از سر خوردن آن جلوگیری شود.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۱۱- ضربه گیر چکش

هنگام استفاده از انتهای پنجه چکش برای جدا کردن میخ از روی دیوار یا دیگر سطوح، می توانید از اسفنج برای جلوگیری از ایجاد آسیب کمک بگیرید. اسفنج را بین سر چکش و سطحی که میخ را از آن جدا می کنید، قرار دهید. الیاف نرم چکش مانند یک ضربه گیر عمل کرده و از دیوار یا مبلمان شما در برابر فرو رفتگی محافظت می کند.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۱۲- پد زیر پایه مبل

یک تکه کوچک اسفنج به اندازه پایه مبلمان خود ببرید و با چسب در زیر پایه ها بچسبانید. این کار از خط انداختن پایه مبلمان بر روی زمین، فرش و موکت جلوگیری کرده و حرکت آن را نیز بر روی سطح آسان تر می کند.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن


۱۳- ورق خشک کن

اسفنج ها جایگزین مناسبی برای ورق های خشک کن یکبار مصرف هستند. کافی است یک تکه اسفنج را به نرم کننده آغشته کنید و درون درام خشک کن لباسشویی بیندازید. این کار باعث خشک شدن بهتر و معطر شدن لباس شما خواهد شد. می توانید از این اسفنج در چرخه های خشک کن متعدد استفاده کنید.

با این 13 ترفند خلاقانه با اسفنج قدیمی معجزه کن

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج