۱۴۱۴۸۶۵
۱۴۰۳
۱۴۰۳
پ

اعتراف بلینکن درباره جنگ ایران و اسرائیل

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

جماران: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

اعتراف بلینکن درباره جنگ ایران و اسرائیل

تحلیلی اکسیوس در این باره نوشت: دولت جو بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که در اقدامی تلافی جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.  یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت، ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت بزرگی که در روز شنبه با شکست دادن حمله ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود  و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.»

اکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در نشست رهبران یهودی با وزیر خارجه آمریکا نوشت:  بلینکن نگفته است که اسرائیل باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل است. اما پیام وزیر خارجه این بود که حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشید.    بلینکن به رهبران یهودی گفت: «قدرت و خرد دو روی یک سکه هستند.»

به گواه یکی از افراد حاضر در این نشست وزیر خارجه آمریکا گفته این واقعیت که اردن و عربستان سعودی بخشی از تلاش دفاعی برای دفع حمله ایران بودند، بسیار مهم است و فرصت‌هایی را برای آینده باز می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره وضعیت مذاکرات برای برقراری آتش بس با حماس ادعا کرده که حماس ممکن است با این برداشت که حمله ایران به اسرائیل می تواند به درگیری منطقه ای وسیع تر منجر شود با آخرین متن توافق برای مبادله اسرا مخالفت کرده باشد. اکسیوس در ادامه به نقل از دو منبع مطلع نوشته که آنتونی بلینکن روز دوشنبه با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل صحبت کرد و پیام مشابهی را در رابطه با انتقام‌جویی احتمالی اسرائیل منتقل کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج