adexo3
۱۴۱۶۶۹۹
۲۵۴
۲۵۴
پ

کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان

اخیراً در آلمان گوری با قدمت ۴۲۰۰ ساله کشف شده که نوع تدفین عجیب و منحصر به فردی دارد.

فرادید: اخیراً در آلمان گوری با قدمت ۴۲۰۰ ساله کشف شده که نوع تدفین عجیب و منحصر به فردی دارد. طبق فرضیۀ باستان‌شناسان این نوع تدفین برای جلوگیری از خروج احتمالی مرده از قبر صورت گرفته است.

کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان

این محل دفن در یک منطقه حفاری باستان‌شناسی نزدیک روستای اوپین در حدود ۱۰۰ مایلی جنوب غربی برلین واقع شده است. گودال مستطیلی یافت شده در این محوطه پر از بقایای اسکلتی مردی بود که گمان می‌رود زمان مرگ بین ۴۰ تا ۶۰ سال سن داشته است.  این جسد که حدود ۴۲۰۰ سال قدمت دارد مربوط به فرهنگ بِل بیکِر (پیاله ناقوسی) است که زمانی در بخش بزرگی از قاره اروپا سکونت داشتند. 

نیمه پایینی اسکلت مرد را یک سنگ بزرگ پوشانده است، به این معنا که افرادی که او را دفن کردند می‌ترسیدند که مبادا او به شکل نوعی زامبی از گور بیرون بیاید. 

کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان

قدمت این گور حدود ۴۲۰۰ سال است

این نوع گور کاملا غیرعادی است و شواهد کمی از چنین آداب تدفینی در فرهنگ بِل بیکِر وجود دارد. مردمان بِل بیکِر یا پیاله ناقوسی از جمعیت‌های عصر برنز در اروپا بودند که روش متمایز تدفین آن‌ها، قرار دادن گورنهاده‌هایی شامل سفال در قبر بوده است. 

آن‌ها ابتدا در اروپای مرکزی ظاهر شدند و سپس در غرب گسترش یافتند و در نهایت حدود ۴۴۰۰ سال پیش به بریتانیا رسیدند. آن‌ها مناطق وسیعی از غرب اروپا و حتی بخش‌هایی از آفریقا را اشغال کردند و شواهد حضور آن‌ها تا شمال نروژ و جنوب مراکش یافت شد. 

کشف گور یک «زامبی» ماقبل تاریخی در آلمان

گورهای زامبی در طول تاریخ

شواهدی از گورهای زامبی از دوره‌های تاریخی مختلف در سراسر اروپا پیدا شده است. برای نمونه، بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج، ترس از گور برخاستن مرده در ادبیات رومی نیز گزارش شده است. تکه تکه کردن جسد، یکی از راه‌هایی بود که تصور می‌شد جلوی زنده شدن دوباره مرده را بگیرد. 

یکی از این قبرها ماه فوریه در ایتالیا کشف شد. این گورستان رومی ۱۶۰۰ ساله حاوی بقایای یک کودک با یک آجر در دهانش بود. 

دیوید سورِن، استاد مردم‌شناسی دانشگاه آریزونا، گفته است: «آن زمان ترس شدیدی از برخاستن مردگان از قبر وجود داشت و مردم باور داشتند جادوگران می‌توانند ارواح مردگان را مطیع خودشان کنند.» 

افزون بر این، طبق گزارش نیویورک تایمز، لهستان قرن هفدهم بستر داغ چنین خرافاتی بود. به همین دلیل، اقدامات پیشگیرانه‌ای حین دفن کردن انجام میشد. برخی از اجساد را به زمین میخ می‌کردند، روی آن‌ها یا در دهانشان آجر می‌گذاشتند یا حتی قلب‌شان را از بدنشان بیرون می‌آوردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج