adexo3
۱۴۲۲۲۳۶
۳۵۵۹
۳۵۵۹
پ

ماجرای امروز زیباکلام، ترند اول توئیتر شد

انتشار خبری درباره صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و چهره سیاسی مشهور، فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و بحث برانگیز شد.

برترین‌ها: انتشار خبری درباره صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و چهره سیاسی مشهور، فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد و بحث برانگیز شد.

ماجرای امروز زیباکلام، ترند اول توئیتر شد

صادق زیباکلام در صفحه اینستاگرام خود در آخرین استوری از حضورش در نمایشگاه کتاب خبر داده بود. بر اساس اعلام زیباکلام، او قرار بود امروز یعنی به نمایشگاه کتاب برود تا در مراسم رونمایی از جدید‌ترین کتابش تحت عنوان «چرا شما را نمی‌گیرن و آخرش چی میشه» حضور یابد اما انتشار خبری درباره او از سوی برخی اکانت‌های توئیتری ناشناس جنجال به راه انداخت.

ماجرای امروز زیباکلام، ترند اول توئیتر شد

بر اساس برخی ادعاها صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. همین خبر کافی بود تا برخی چهره‌های سیاسی و روزنامه نگاران به این رخداد واکنش نشان دهند.

در اولین واکنش، میتن غفاریان، روزنامه نگار در توئیتر خود نوشت: آقای دکتر زیباکلام داشته می‌رفته نمایشگاه کتاب تا در مورد کتاب با نام «چرا شما رو نمی‌گیرن...» صحبت کنه که بازداشت شده است.

محمد فاضلی، فعال سیاسی به خبر دستگیری صادق زیباکلام واکنش نشان داد و توئیت زد: حالا دیگر معلوم شد که صادق زیباکلام را هم می‌گیرن! تجربه جالبی می‌شود برای خوانندگان کتاب. کتابی را می‌خوانند که عنوانش هست چرا شما رو نمی‌گیرن!

این خبر تا آنجا بازتاب داشت که خبرگزاری میزان (مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه) اعلام کرد:

صادق زیباکلام، دارای پرونده‌های قضایی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله ۳ پرونده مربوط که احکام آن‌ها قطعی و لازم‌الاجرا شده است.

زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی منتشر کرده است که در پی آن چندین پرونده‌ قضایی برای وی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است.

زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است، نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام ‌خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.

هر ۳ محکومیت صادق زیباکلام قطعی و لازم‌الاجرا است که این احکام امروز اجرا شد و این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

همچنین مهدی کشتدار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه طرح برخی ادعا درباره بازداشت صادق زیباکلام، فعال سیاسی را تکذیب کرد و نوشت: اینکه گفته شده آقای زیباکلام در راه نمایشگاه کتاب تهران بازداشت شده، صحت ندارد.  ‌صادق زیباکلام به دادسرا احضار و احکام‌ قطعی پرونده‌هایش اجرا شد.

ماجرای امروز زیباکلام، ترند اول توئیتر شد

صادق زیباکلام ۷۶ ساله در سال‌های اخیر حضور پررنگی در رسانه‌ها داشته و با یادداشت‌ها و مصاحبه‌های خود خبرساز شده است. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج