adexo3
۱۴۳۳۶۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توضیح درباره اعتبار شناسنامه‌ های قدیمی

مديركل امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال كشوربا تاکید براینکه تا اطلاع ثانوی فراخوان عمومی برای صدور شناسنامه های مکانیزه نخواهیم داشت، اظهار داشت: شناسنامه های قدیمی همچنان کاربرد دارند و مشکلی وجود ندارد به همین دلیل فعلا فراخوان عمومی نخواهیم داشت.

خبرگزاری مهر: مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از صدور یک میلیون و ۵۰ هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال خبر داد و گفت: طی ۵ماهه اول امسال این شناسنامه ها صادر شده و فعلا فراخوان عمومی نداریم.

محسن اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده نوجوانانی که ۱۵ سال آنها تمام می شود و قصد عکس دار کردن شناسنامه خود را دارند در اولویت تعویض شناسنامه و تقاضا برای صدور شناسنامه مکانیزه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمارهای مرداد ماه نشان می دهد که طی این مدت در سال جاری یک میلیون و ۵۰ هزار شناسنامه جدید صادر شده است ، گفت: شناسنامه های مکانیزه فعلا برای افرادی که قصد تغییر اسناد هویتی خود را دارند و یا شناسنامه آنان مفقود شده و نوزادان تازه متولد شده و همچنین ۱۵ ساله ها همزمان با عکس دار شدن ؛ صادر می شود.

مديركل امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال كشوربا تاکید براینکه تا اطلاع ثانوی فراخوان عمومی برای صدور شناسنامه های مکانیزه نخواهیم داشت، اظهار داشت: شناسنامه های قدیمی همچنان کاربرد دارند و مشکلی وجود ندارد به همین دلیل فعلا فراخوان عمومی نخواهیم داشت .

به گفته وی ، هزینه صدور شناسنامه جدید برای تمامی گروههای مشمول ۱۵ هزار تومان است و فقط افرادی که شناسنامه آنان مفقود شده باید ۲۰ هزار تومان بپردازند.

اسماعیلی در مورد اعتبار کارتهای ملی نیز گفت: کارت ملی براساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارد و تا آن زمان نیازی به تمدید مجدد از سوی مردم وجود ندارد.

وی همچنین به صدور کارت ملی برای ۱۵ ساله ها اشاره کرد و گفت: تنها برای افرادی که به سن ۱۵ سال می رسند کارت ملی صادر می شود و البته همچنین برای کارت مفقودی ها نیز کارت ملی صادر می شود اما برای سایرین خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج