اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۰۷۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اطعام ۳ میلیون نفر در مساجد و حسینه ها

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص کامل یا بخشی از ۳۵ هزار موقوفه در کشور برای اقامه عزاداری خبر داد.

خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص کامل یا بخشی از ۳۵ هزار موقوفه در کشور برای اقامه عزاداری خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به اهمیت قیام سالار شهیدان در احیای دین اسلام و لزوم زنده نگاه داشتن یاد و معرفت شهدای کربلا گفت: بیش از ۳۱ هزار وقف یا به صورت کامل یا جزئی از آن برای عزاداری و اطعام در ایام سوگواری اختصاص یافته است و اوقاف وظیفه خود می داند که در این زمینه فعالیت کند.

وی افزود: در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی بیش از ۳۲۵۰ بقعه و آستان امام زاده برنامه هایی داشتند، ۳۰۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند و ۱۷۵ خیمه معرفت برای پاسخ گویی به سوالات در آستان های امام زادگان برپا شد.

محمدی تصریح کرد: کتابی به نام سبک زندگی حسینی در ۲۰۰ هزار نسخه متناسب با نیاز روز جامعه منتشر شد و ۳۵۰۰۰ هزار نفر به عنوان خادمین در ۲۸۰۰ هیات مساعدت های جزئی شدند.

وی افزود: ۳ میلیون نفر اطعام و مراسم عزاداری در مساجد، تکیه ها، حسینیه ها و آستان های امام زادگان با نگاه ویژه به مناطق محروم برپا شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه های جدید امسال هم گفت: دوم محرم، مصادف با روز ورود سید الشهدا به صحرای کربلا با عنوان لبیک یا حسین، روز عاشورا با شعار "هیهات من الذله" و روز ۱۲ محرم با عنوان رهروان زینبی و لبیک یا زینب مراسمی در بیش از ۲۷۰ بقعه و آستان امام زاده برگزار شد.

وی با بیان این که بیش از ۵۰۰ هزار صفحه وقف نامه مورد مطالعه ونیات واقفین را ثبت و ضبط کرده ایم گفت: برخی از نیات قید زمان مانند تاسوعا و عاشورا و ماه صفر دارند و برای برخی دیگر قید مکان مانند مسجد و حسینیه ذکر شده است که به صورت حساب شده در سطح کشور به مدیران استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده تا وقف ها با مشارکت مردم اجرا شوند.

محمدی تنوع وقف تا پایان سال ۸۸ را ۲۰۰ عنوان و تا پایان سال گذشته ۲۸۰۰ عنوان ذکر کرد و گفت: ممکن است عده ای نتوانند به صورت فردی وقف کنند بنابراین مردم می توانند اقدام به وقف دسته جمعی کنند.

وی افزود: اقدامی که سال گذشته صورت گرفت طرح اوراق وقف بود که در این حالت امکان توسعه موقوفات کلانی برای امام حسین (ع)‌یا دیگر مصارف مورد نیاز جامعه وجود دارد، مدیریت آن آسان و دخل و خرج آن به صرفه می شود در عین حال که بخشی از مشکلات جامعه هم برطرف خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج